ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روزنامه‌نگار مکزیکی در ایالت چیاپاس به قتل رسید

مکزیک، خطرناک‌ترین کشور جهان در نیمکره غربی برای روزنامه‌نگاران، باز شاهد یک ترور دیگر بود. این‌بار ماریو گومز، روزنامه‌نگار روزنامه محلی «ال هرالدو د چیاپاس» قربانی شد.

مکزیک، خطرناک‌ترین کشور جهان در نیمکره غربی برای روزنامه‌نگاران، باز شاهد یک ترور دیگر بود. این‌بار ماریو گومز، روزنامه‌نگار روزنامه محلی «ال هرالدو د چیاپاس» قربانی شد.

به گزارش این روزنامه محلی، ماریو گومز عصر جمعه ۳۰ شهریور / ۲۱ سپتامبر در حال خروج از خانه هدف اصابت گلوله دو مهاجم ناشناس قرار گرفت و در بیمارستان جان داد. او نهمین روزنامه‌نگار مکزیکی است که در سال جاری میلادی به قتل می‌رسد.

روزنامه ال هرالدو د چیاپاس در یادداشت سردبیری شنبه نوشت:

«ما با قاطعیت حمله بزدلانه به همکارمان را محکوم می‌کنیم. ما از مراجع دارای صلاحیت می‌خواهیم این اقدامات مجرمانه را مورد پیگرد قرار دهند.»

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، دادستان ایالت چیاپاس از آغاز رسیدگی به این قتل خبر داده است.

در سال گذشته میلادی، ۱۱ روزنامه‌نگار در مکزیک کشته شدند. ۲۰۱۶ نیز همین تعداد روزنامه‌نگار ترور شدند. به گزارش «آرتیکل ۱۹»، یک گروه مدافع آزادی بیان، در اغلب این پرونده‌ها تلاشی برای مجازات قاتلان صورت نگرفته است.

سازمان حقوق بشری «گلوبال ویتنس» نیز پیش از این از افزایش قتل فعالان محیط زیست در مکزیک ابراز نگرانی کرده بود.

در چند سال اخیر، جرایم سازمان‌یافته و خشونت‌های ناشی از آن بار دیگر در مکزیک رو به افزایش گذاشته است. منتقدان دولت را به بی‌توجهی متهم می‌کنند.

از ابتدای قرن بیست‌و‌یکم تا کنون بیش از ۱۰۰ خبرنگار، روزنامه‌نگار و کارمند رسانه در مکزیک ترور شده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.