ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۶ تن از بازداشت شدگان تجمع معلمان به زندان و شلاق محکوم شدند

این معلمان در تجمع ۲۰ اردیبهشت سال در اعتراض به خصوصی‌سازی آموزش و پرورش و درخواست افزایش حقوق و دستمزد به بالاتر از خط فقر، حضور داشتند.

شش تن از بازداشت شدگان در تجمع معلمان مقابل سازمان برنامه و بودجه که ۲۰ اردیبهشت امسال برگزار شد، به زندان و جریمه نقدی بدل از ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

تجمع سراسری معلمان و اعتراض به زندانی بودن معلمان فعال صنفی - عکس: آرشیو

به گزارش کانال تلگرامی «اردوی کار» شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت در تهران عالیه اقدام‌دوست، عضو اتحاد بازنشستگان، رسول بداقی، بازرس سابق کانون صنفی معلمان تهران، اسماعیل گرامی، جواد ذوالنوری، حسین غلامی ومحمد عابدی را به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» و «تمرد نسبت به مامورین حین انجام وظیفه» به ۹ ماه حبس تعزیری و جریمه نقدی بدل از ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است.

محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، دیگر متهم این پرونده است که در تاریخ یکم مردادماه سال جاری توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۱۰ سال و شش ماه حبس و همچنین ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شد.

این افراد ۲۰ اردیبهشت سال امسال در تجمع معلمان در اعتراض به خصوصی‌سازی آموزش و پرورش و درخواست افزایش حقوق و دستمزد به بالاتر از خط فقر، حضور داشتند.

این تجمع با حمله ماموران یگان ویژه به خشونت کشیده شد، معترضان مورد حمله قرار گرفتند و چندتن از معترضان بر اثر ضربات پلیس، مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

همچنین هشت تن از حاضران در آن تجمع دستگیر و هفت تن از آنان پس از چند روز با قید کفالت آزاد شدند. محمد حبیبی اما از زمان دستگیری همچنان در زندان نگهداری می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.