ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خبرگزاری سپاه، عربستان و امارات را به حمله موشکی تهدید کرد

خبرگزاری فارس ویدیویی منتشر کرده با این قصد که نشان دهد حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز مانند حمله داعش به تهران بی‌پاسخ نمی‌ماند.

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران ویدیویی منتشر کرده که از قصد سپاه برای حمله موشکی در پاسخ به حمله تروریستی به رژه نیروهای نظامی ایران در اهواز خبر می‌دهد. این ویدیو با فرازی از سخنان رهبر جمهوری اسلامی آغاز می‌شود که می‌گوید دوران «بزن و در رو» تمام شده و سپس روی تصاویر ماهواره‌ای نقطه‌ای در خاورمیانه که احتمالاً عربستان و امارت متحده عربی است بسته می‌شود. این فیلم قبل از سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل و قبل از برگزاری نشست شورای امنیت به ریاست دونالد ترامپ با موضوع منع اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی با توجه ویژه به ایران منتشر شده است.

آرم سپاه پاسداران
آرم سپاه پاسداران (عکس: آرشیو)

حمله شنبه ۳۱ شهریور به رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز بعد از حمله همزمان ۱۷ خرداد داعش به مجلس شورای اسلامی و مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی یکی از مرگبارترین حملات تروریستی در سال‌های اخیر بوده است. در این حمله ۲۶ نفر کشته و ۶۱ نفر مجروح شدند. رهبر جمهوری اسلامی دوشنبه ۲ مهر با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت:

«بر اساس گزارش‌ها این کار بزدلانه کار همان افرادی است که هر جا در سوریه و عراق گرفتار می‌شوند، آمریکایی‌ها نجاتشان می‌دهند و دستشان در جیب سعودی و امارات عربی است. مطمئناً گوشمالی سختی به عوامل این اقدام خواهیم داد.»

ویدیویی که خبرگزاری فارس منتشر کرده با این گفته از علی خامنه‌ای در مهر ۹۴ در واکنش به حادثه منا آغاز می‌شود:

«عکس‌العمل‌های ما خشن هم خواهد بود. سخت هم خواهد بود.»

و سپس به این جمله از خامنه‌ای در اردیبهشت سال جاری می‌رسد که در واکنش به درخواست آمریکا برای تحدید نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی گفته بود:

«آن کسی که باید از منطقه غرب آسیا خارج شود، آمریکا است و نه جمهوری اسلامی و همانگونه که چند سال قبل گفتم، دوران "بزن، در رو" تمام شده است.»

بعد از این مقدمات، در ویدیوی خبرگزاری فارس تصاویری از حمله موشکی سپاه به دیرالزور در پاسخ به حمله ۱۷ خرداد داعش به تهران و حمله موشکی به بلندی‌های جولان در پاسخ به حمله جنگنده‌های اسرائیلی به پایگاه تی‌فور در سوریه و همچنین حمله موشکی سپاه به قلعه دموکرات‌ها در حوالی اربیل در پاسخ به حملات حزب دموکرات کردستان ایران به پاسگاه مرزی در مریوان مشاهده می‌شود. سپس تصاویری می‌بینیم از حمله تروریستی به رژه نظامی اهواز و در پایان تصاویر ماهواره‌ای مبهمی از نقطه‌ای در خاورمیانه آشکار می‌شود و ویدیو با این جمله از سخنان روز گذشته خامنه‌ای به پایان می‌رسد که گفته بود: گوشمالی سختی در راه است.

سپاه پاسداران همزمان با انتشار این ویدیو، در بیانیه‌ای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را «پلید» و «ماجراجو» خوانده و گفته است که به دلیل «اقتدار دفاعی و صلابت نیروهای مسلح» دشمنان جمهوری اسلامی، تحریم‌های اقتصادی را به حمله نظامی به ایران ترجیح داده‌اند.

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل صبح سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی مذاکره مقامات ایرانی و آمریکایی را به طور قطع رد کرد و حمله تروریستی به رژه اهواز را به عربستان سعودی نسبت داد.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرده که هیچ برنامه‌ای برای ملاقات با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ندارد:

 «با وجود درخواست‌ها، من هیچ برنامه‌ای برای ملاقات با رییس جمهور روحانی ندارم؛ شاید روزی در آینده. مطمئنم او انسانی بسیار دوست داشتنی است.»

حسن روحانی که در نیویورک حضور دارد، ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد. ترامپ قبل از روحانی در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران سخنرانی می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای حمله تروریستی به رژه نیروهای نظامی ایران در اهواز را محکوم کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    SAMPISHRO شما داری دنبال چی میگردی؟ 40 سال است این حکومت ایران و ایرانی و خاورمیانه و اسیا و کم کم کل دنیا را به اشوب و نابودی کشانده، اهواز را خوده اطلاعات سپاه زده، هنوزم نمیخواین چشمهایتان را باز کنید. بخدا اگر عقب مانده های ذهنی بودند، اونها دیگه الان فهمیده بودند. چرا مشتی به دهان این حکومت نمیزنی پس؟؟؟ ناموس ایرانیان را صادر کردند، در اختیار اعراب گذاشتند. صدها دختر بچه را دزدیدند، اعضا قابل پیوندشان را بیرون کشیدند، و به شیخ نشینان فروختند، خلیج فارس را به چینی ها دادند، طوریکه صیادان داخلی میگویند نسل ماهی را دارند نابود میکنند. خزر را هم که نیازی دیگر نیست بگویم. از دو ماه دیگر چابهار را هم به هندی ها اجاره دادند، بمدت 25 سال. میفهمی؟؟؟ خوب البته که اینها را میدانی، ولی اگر بخوای با اینها در بیفتی، مواجب و جیره قطع میشود. واقعا زندگی به قیمت فروختن و نابودی خاک ایران؟؟؟ شماها از چه نژادی واقعا هستید ؟ موجودات غریب، و منزجر کننده.

  • شاهد

    ازادی به معنی حق نوکران حکومت مستبد و تمامیت خواه ایران برای اظهار نظر در هرجایی نیست انکس که ازادی می خواهد و حق خود می داند باید از حق همگان به ازادی دفاع کند واز حق زنان به انتخاب پوشش و حق جوانان به انتخاب سبک زندگی و از حق مخالفان نظام فاشیستی ایران به اظهار نظر بدون ترس از دستگیری. در غیر اینصورت این ادم عضوی از جنبش تمامیت خواه اسلامی ایران است که به ناحق تقاضای ازادی می کنئد و اگر افشا نشود به سرکوب و حتی کشتار دگر اندیشان هم می پردازد و انرا "حق ازادیخواهانه " خود می داند .

  • Sampishro

    سلام ,این حق مسلم ماایرانیان است که هرشخص ,گروه یاکشورری باهرنام وپوشش وتفکری کوچکترین ضربه واسیبی به اب وخاک وامکانات مادوفرهنگی ویاذره اسیب جانی وروحی به هریک ازشهروندان ایرانی برسلندباتکیه برلطف خداواتحادتمامی احادواقوام ایرانی چنان ضربه ای به وجودپلشت ومتعفنش بزنیم که تاهفتادپشت ازاین دست موجودات شهامت اوردن نام ایران رانه بردهان حتی درمخیله خودنداشته باشند امیدوارم انظرمن نیزماننددیگرنوشته هابچاپ برسدواصول اصلی اذادی افرادی که یکی ازارکانش ازادی قلم میباشدرارعایت نماید...

  • حجبر

    اِی کاش " سَرانِ بی سَرِ " نِظام میفهمیدند که مطلِع شدنِ ملتِ ایران از اخبارِ درست و حقیقی، فقط و فقط دو ثانیه زمان میبرد! ودرک و شعورِ مردمِ ایرانِ در سالِ " نود و هفت " با مردمانِ بیسوادِ " سالِ پنحاه و هفت " فاصله ای بینهایت دارد!!! باید بگویم که اگر " صاحِبانِ شصت دانگِ این کشور " که به واقِع قدرت و ثروت را از پدرانِشان به ارثیه بُرده اند، حتی یک کلمه حرفِ حقیقت در این چِهل سال به مردمِ این سرزمین گفته بودند، وضعیتِ بسیار نابِسامان و وحشتناکِ کشور، خیلی بهتر از اینها بود.