ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جزئیات دیگری از حمله به رژه نظامی در اهواز: مهاجمان به مجروحان تیر خلاص می‌زدند

از دو فیلمی که در کمیسیون امنیت ملی مجلس به نمایش درآمده، معلوم شده که دست مهاجمان هنگام حمله به رژه نظامی در اهواز کاملاً باز بوده.

در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیران کشور و اطلاعات، نمایندگان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و نیز استاندار خوزستان دو فیلم از حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز به نمایش درآمده است. حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی می‌گوید چهار تروریست به راحتی ۱۲ دقیقه تیراندازی کرده و رفت ‌و آمد داشتند، خشاب خود را عوض می‌کردند و حتی به مجروحان تیر خلاص می‌زدند و در این مدت هیچکس در صدد مقابله با آن‌ها برنیامد.

صحنه‌ای از حمله تروریستی شنبه ۳۱ شهریور در اهواز

حمله شنبه ۳۱ شهریور به رژه نیروهای مسلح ایران در اهواز بعد از حمله همزمان ۱۷ خرداد داعش به مجلس شورای اسلامی و مقبره بنیانگذار جمهوری اسلامی یکی از مرگبارترین حملات تروریستی در سال‌های اخیر بوده است. در این حمله ۲۶ نفر کشته و ۶۱ نفر مجروح شدند. حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۴ مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت جزئیات بیشتری از این حادثه را آشکار کرده است. این نماینده مجلس به خبرگزاری خانه ملت گفته است:

«در جلسه بررسی حادثه تروریستی رژه اهواز در  کمیسیون امنیت ملی  دو فیلم تأثرآور به نمایش گذاشته شد که بسیار همه ما را متأسف کرد. چهار تروریست به راحتی ۱۲ دقیقه تیراندازی کرده، رفت ‌و آمد داشتند، خشاب خود را عوض کردند و با هم صحبت می‌کردند و هیچ‌کس به آنها حتی شلیک هم نکرد. جای تأسف دارد که اینها در این مدت به راحتی حرکت کردند و حتی به مجروحین تیر خلاص می‌زدند.»

رهبر جمهوری اسلامی و سایر مقامات بلندپایه ایرانی عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به حمایت مالی از مهاجمان به رژه نظامی در اهواز متهم کرده‌اند. یک مقام وزارت خارجه عربستان روز گذشته این اتهام را رد کرد.

نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با تکرار اتهام حمایت عربستان و امارات از مهاجمان، گفته است:

«در تأمین امنیت، حراست و حفاظت محیط رژه ضعف‌های زیادی بود و این ضعف از خود ماست. فضای سبز پشت جایگاه خالی از هر نوع نظارت بود و تروریست‌ها به راحتی می‌آیند و با اسلحه به سمت مردم شلیک می‌کنند. ما در کمیسیون امنیت تأکید کردیم که از این خطاها نمی‌گذریم و دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند.»

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که هویت ۵ مهاجم اهواز را شناسایی کرده و ۲۲ نفر را هم در این ارتباط با حادثه تروریستی ۳۱ شهریور دستگیر کرده است. در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده که​ از خانه تیمی بازداشت‌شدگان، مواد منفجره، وسایل نظامی و امکانات ارتباطی کشف و ضبط شد.

نقوی حسینی با انتقاد از وزارت اطلاعات گفته است:

«گفته می‌شود خانه تیمی این تروریست‌ها کشف و ۲۲ نفر از مرتبطین با آنها دستگیر شدند، حالا سؤال این است که چرا این اتفاق بعد از عملیات می‌افتد؟ اطلاعات که نباید بعد از عملیات برود و اینها را کشف کند. در این موضوع ضعف‌های جدی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.»

بعد از حمله ۱۷ خرداد ۹۶ داعش به مجلس شورای اسلامی نیز انتقادات مشابهی از ضعف نیروهای امنیتی در حراست از ساختمان مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود.  مسعود پزشکیان، نایب اول وقت رئیس مجلس گفته بود که قابل قبول نیست که سه نفر بتوانند به راحتی با سلاح وارد پارلمان شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صلاح

    آنها فرصت تیر خلاص را هم داشتند، اما حتی تیری به سمت جایگاه مسئولین شلیک نکردند!! آنها فقط از سربازان انتقام گرفته‌اند، و هیچ مشکلی با مسئولین نداشتند! سربازان را حتمن مسئول وضعیت شناخته‌اند! ***** روز بعد خانه تیمی و مهمات پیدا کردند. و متوجه شدند که این خانه تیمی مرتبط با آن حادثه تروریستی بوده!! این اخبار نشان از یک سناریوی کثیف ترور و وحشت است که توسط جمهوری اسلامی به بدترین شکل ممکن به نمایش درآمده. بی دلیل نیست که مردم به این شیادان و جنایت پیشه‌گان اعتماد ندارند.