ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنای محصنه در هند دیگر جرم نیست

 دادگاه عالی هند، زنای محصنه را از جرایم کیفری این کشور خارج کرد. بر اساس قانون قدیمی اگر مردی با زنی متاهل بدون اجازه همسرش رابطه جنسی داشت، به‌عنوان زناکار تحت پیگرد قرار می‌گرفت.

 دادگاه عالی هند، زنای محصنه را از جرایم کیفری این کشور خارج کرد. بر اساس قانونی متعلق به ۱۵۸ سال قبل، اگر مردی با زنی متاهل بدون اجازه همسرش رابطه جنسی داشت، به عنوان زناکار تحت پیگرد قرار می‌گرفت.

جرم‌انگاری زنای محصنه بر اساس این فرض است که زن از اموال مرد به حساب می‌آید

این قانون دومین قانون مربوط به دوران استعمار هند است که ملغی می‌شود. اوایل سپتامبر دادگاه عالی هند همجنسگرایی را هم از فهرست جرایم کیفری خارج کرد.

دیپاک میسرا، قاضی ارشد دادگاه عایل هند گفته زنای محصنه همانند طلاق جزو مسائل مدنی است و نمی‌تواند یک جرم کیفری باشد. این دادگاه همچنین اعلام کرده که مردان صاحب‌اختیار و سرور زنان نیستند.

بررسی این قانون با شکایت یک تاجر هندی ساکن اروپا آغاز شد. جوزف شاین، از دادگاه عالی هند خواسته بود این قانون را چون تبعیض آمیز است لغو کند. او نوشته بود که در پیگیری قانوی زنا، زن و مرد در موقعیت یکسانی قرار دارند و زن متاهل از اموال مردان نیست که زنای او مورد خاصی به شمار بیاید.

این در حالی است که قانون زنای محصنه می‌گفت زن نباید به عنوان شریک یا محرک رابطه جنسی مجازات شود اما مرد چون زنان را اغفال می‌کند، باید مجازات شود.  مرد متهم به زنای محصنه حداکثر ۵ سال زندان یا پرداخت جریمه یا هر دو را دریافت می‌کرد. همچنین این قانون اجازه شکایت زنان از همسرانشان را که با زن دیگری رابطه داشتند، نمی‌داد.

زنای محصنه در بسیاری از کشورهای جهان از جمله بسیاری از کشورهای اسلامی جرم به حساب می‌آید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.