ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"طرح عدم کفايت سياسی احمدی‌نژاد به مجلس ايران ارائه می‌شود"

<p>مصطفی کواکبيان يکی از نمايندگان اصلاح&zwnj;طلب مجلس ايران گفت در صورتی که محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهور روش خود را اصلاح نکند، طرح عدم کفايت سياسی&zwnj;اش به جريان خواهد افتاد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، کواکبيان شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ گفت اين طرح در صورتی که آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی با آن مخالفتی نداشته باشد و احمدی&zwnj;نژاد حاضر به &quot;عقب&zwnj;نشينی&quot; نباشد و به &quot;تصحيح اجرای قانون&quot; نپردازد، به جريان می&zwnj;افتد.</p> <p>بر پايه قوانين ايران طرح عدم کفايت سياسی رئيس&zwnj;جمهور با امضای دست&zwnj;کم يک سوم نمايندگان مجلس می&zwnj;تواند مطرح و بررسی شود.</p> <p>اگر دوم سوم نمايندگان مجلس پس از بررسی اين طرح به &quot;عدم کفايت سياسی&quot; رئيس&zwnj;جمهور رأی بدهند، به معنای برکناری وی خواهد بود اما اين برکناری از رياست&zwnj;جمهوری بر پايه قانون اساسی ايران هنگامی عملی خواهد شد که به تأييد رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز برسد.</p> <blockquote> <p>به گفته مصطفی کواکبيان، طرح عدم کفايت سياسی محمود احمدی&zwnj;نژاد، در صورتی که آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی با آن مخالفتی نداشته باشد و احمدی&zwnj;نژاد حاضر به عقب&zwnj;نشينی نباشد و به تصحيح اجرای قانون نپردازد، به جريان می&zwnj;افتد</p> </blockquote> <p>در تاريخ جمهوری اسلامی ايران تنها يک بار يک رئيس&zwnj;جمهور با اين قانون برکنار شده است. در سال ۱۳۶۰ نمايندگان مجلس با رأی مثبت به طرح &quot;عدم کفايت سياسی&quot; ابوالحسن بنی&zwnj;صدر، نخستين رئيس&zwnj;جمهور ايران، وی را از کار برکنار کردند. اين تصميم مجلس از سوی آيت&zwnj;الله خمينی، رهبر وقت جمهوری اسلامی نيز تأييد شد.</p> <p>کواکبيان در پاسخ به اين پرسش که آيا امکان دارد ۱۰۰ نفر از نمايندگان مجلس طرح عدم کفايت سياسی احمدی&zwnj;نژاد را امضا کنند، گفت: &quot;تصورم اين است که امضاها خيلی بيشتر خواهد بود، زيرا قاطبه نمايندگان با سلايق مختلف، از اصلاح&zwnj;طلب گرفته تا منتقد دولت، از اصولگرای سنتی و معتدل گرفته تا نمايندگان مستقل، تماماً احساس می&zwnj;کنند که پاسخ&zwnj;های آقای احمدی&zwnj;نژاد به نوعی جايگاه مجلس را تضعيف کرده است.&quot;</p> <p>اشاره اين نماينده مجلس ايران به سخنان احمدی&zwnj;نژاد در جلسه پاسخگويی به طرح سوال از رئيس&zwnj;جمهور در مجلس ايران است.</p> <p>پس از ماه&zwnj;ها مناقشه بر سر طرح سوال از رئيس&zwnj;جمهور، احمدی&zwnj;نژاد در نهايت روز ۲۴ اسفند برای پاسخگويی به سوالات نمايندگان به مجلس رفت.</p> <p>نمايندگان منتقد احمدی&zwnj;نژاد می&zwnj;گويند وی در اين جلسه به جای پاسخ دادن به سوالات، مجلس را &quot;تحقير&quot; کرده است.</p> <p>مصطفی کواکبيان ابراز اميدواری کرد احمدی&zwnj;نژاد در تعطيلات نوروزی، &quot;تلاش کند سخنان و توهين&zwnj;های خود را (به مجلس) پس گرفته و به نوعی جبران کنند تا اساساً نيازی به طرح عدم کفايت سياسی نباشد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

مصطفی کواکبيان يکی از نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس ايران گفت در صورتی که محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور روش خود را اصلاح نکند، طرح عدم کفايت سياسی‌اش به جريان خواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کواکبيان شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ گفت اين طرح در صورتی که آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با آن مخالفتی نداشته باشد و احمدی‌نژاد حاضر به "عقب‌نشينی" نباشد و به "تصحيح اجرای قانون" نپردازد، به جريان می‌افتد.

بر پايه قوانين ايران طرح عدم کفايت سياسی رئيس‌جمهور با امضای دست‌کم يک سوم نمايندگان مجلس می‌تواند مطرح و بررسی شود.

اگر دوم سوم نمايندگان مجلس پس از بررسی اين طرح به "عدم کفايت سياسی" رئيس‌جمهور رأی بدهند، به معنای برکناری وی خواهد بود اما اين برکناری از رياست‌جمهوری بر پايه قانون اساسی ايران هنگامی عملی خواهد شد که به تأييد رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز برسد.

به گفته مصطفی کواکبيان، طرح عدم کفايت سياسی محمود احمدی‌نژاد، در صورتی که آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی با آن مخالفتی نداشته باشد و احمدی‌نژاد حاضر به عقب‌نشينی نباشد و به تصحيح اجرای قانون نپردازد، به جريان می‌افتد

در تاريخ جمهوری اسلامی ايران تنها يک بار يک رئيس‌جمهور با اين قانون برکنار شده است. در سال ۱۳۶۰ نمايندگان مجلس با رأی مثبت به طرح "عدم کفايت سياسی" ابوالحسن بنی‌صدر، نخستين رئيس‌جمهور ايران، وی را از کار برکنار کردند. اين تصميم مجلس از سوی آيت‌الله خمينی، رهبر وقت جمهوری اسلامی نيز تأييد شد.

کواکبيان در پاسخ به اين پرسش که آيا امکان دارد ۱۰۰ نفر از نمايندگان مجلس طرح عدم کفايت سياسی احمدی‌نژاد را امضا کنند، گفت: "تصورم اين است که امضاها خيلی بيشتر خواهد بود، زيرا قاطبه نمايندگان با سلايق مختلف، از اصلاح‌طلب گرفته تا منتقد دولت، از اصولگرای سنتی و معتدل گرفته تا نمايندگان مستقل، تماماً احساس می‌کنند که پاسخ‌های آقای احمدی‌نژاد به نوعی جايگاه مجلس را تضعيف کرده است."

اشاره اين نماينده مجلس ايران به سخنان احمدی‌نژاد در جلسه پاسخگويی به طرح سوال از رئيس‌جمهور در مجلس ايران است.

پس از ماه‌ها مناقشه بر سر طرح سوال از رئيس‌جمهور، احمدی‌نژاد در نهايت روز ۲۴ اسفند برای پاسخگويی به سوالات نمايندگان به مجلس رفت.

نمايندگان منتقد احمدی‌نژاد می‌گويند وی در اين جلسه به جای پاسخ دادن به سوالات، مجلس را "تحقير" کرده است.

مصطفی کواکبيان ابراز اميدواری کرد احمدی‌نژاد در تعطيلات نوروزی، "تلاش کند سخنان و توهين‌های خود را (به مجلس) پس گرفته و به نوعی جبران کنند تا اساساً نيازی به طرح عدم کفايت سياسی نباشد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    کواکبیان: "تصورم اين است که امضاها خيلی بيشتر خواهد بود، زيرا قاطبه نمايندگان با سلايق مختلف، از اصلاح‌طلب گرفته تا منتقد دولت، از اصولگرای سنتی و معتدل گرفته تا نمايندگان مستقل، تماماً احساس می‌کنند که پاسخ‌های آقای احمدی‌نژاد به نوعی جايگاه مجلس را تضعيف کرده است." .......جالبه بخاطر اینکه به نماینده ها توهین شده و جایگاه مجلس به خطر افتاده (که البته در جای خودش خیلی خیلی هم مهمه) طرح عدم کفایت مطرح شده نه به خاطر نحوه مدیریت ایشون بر مملکت.... یعنی ته انگیزه ایشون که بری یک جور انتقام گیری مطرحه نه اصلاح اوضاع مملکت....... بالاخره ما نفهمیدیم که نظر این نماینده ها راجع به محتوای جوابهای رییس جمهور چیه...........