ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراضات – از میان آن‌ها: بازداشت ۲۲ راننده در پنجمین روز اعتصاب رانندگان کامیون

اعتراض کشاورزان شرق اصفهان ادامه دارد. بیکاران در آبادان، سپرده‌گذاران موسسه نهال نشان البرز و دانشجویان دوره تکمیلی دانشگاه تهران تجمع کردند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که پنج‌شنبه پنجم مهر صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

رانندگان معترض در شیراز بازداشت شدند

رانندگان کامیون برای پنجمین روز پیاپی اعتصاب کردند. منابع خبری از بازداشت شماری از رانندگان در شهرهای مختلف خبر داده‌اند. معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس پنجشنبه ۵ مهر خبر بازداشت ۲۲ تن از رانندگان و کامیونداران را تائید کرد.

او اتهام رانندگان بازداشت شده را «اخلال در نظم عمومی» اعلام کرده است.

در همین رابطه خبرهای تائید نشده‌ای مبنی بر بازداشت رانندگان معترض در قزوین منتشر شده است. همچنین رانندگان شامگاه چهارشنبه یک پیامک تهدیدآمیز مبنی بر «قطع سهمیه سوخت» دریافت کرده‌اند.

دادستان تهران نیز چهارشنبه از صدور دستورالعمل به واحدهای قضایی برای برخورد با کسانی که به گفته او «موجب اخلال در حمل و نقل شده‌اند»، خبر داده بود.

دور تازه اعتصاب رانندگان کامیون از یکم مهر در اعتراض به عدم تحقق وعده مسئولان دولتی آغاز شده است. اعتصاب رانندگان طی روزهای گذشته به کمبود سوخت در برخی شهرها انجامیده است.

[video width="520" height="320" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/09/khash-ranandeha.mp4"][/video]

رانندگان پیش از این خرداد، مرداد و شهریور نیز برای تحقق مطالبات خود اعتصاب کرده بودند. به دنبال اعتصاب خرداد امسال، مجلس کمیته ویژه‌ای برای پیگیری مطالبات آنان تشکیل داد، اما به گفته رانندگان وعده‌های مسئولان پیچ بوده است.

رانندگان خواستار افزایش نرخ کرایه بار، پرداخت سهم دولت حق بیمه رانندگان، تامین قطعات یدکی و لاستیک ارزان قیمت و برخورد با ماموران پلیس شده‌اند.

در همین زمینه:

 اعتراض کشاورزان اصفهان ادامه دارد

اعتراض کشاورزان اصفهان برای ششمین روز متوالی ادامه یافت. کشاورزان شرق اصفهان از ۳۱ شهریور سال جاری در اعتراض به عدم تامین حقابه کشت پائیزه تراکتورهای خود را در معابر عمومی مناطق شهری پارک کردند.

مقام‌های دولتی پس از اعتراضات کشاورزان اصفهان در بهار سال گذشته، وعده داده بودند که حق آبه کشاورزان را برای کشت پائیزه تامین و بخشی از زیان کشاورزان را با پرداخت تسهیلات بانکی بلاعوض جبران کنند. کشاورزان اما می‌گویند هیچ یک از این وعده‌ها تحقق نیافته و آنها همچنان برای کشت پائیزه با کمبود منابع آبی روبرو هستند.

در همین زمینه:

جوانان بیکار در آبادان مقابل پالایشگاه تجمع کردند

جمعی از جوانان جویای کار آبادانی پنج‌شنبه ۵ مهر ۹۷ با تجمع مقابل در ورودی فاز ۲ پالایشگاه آبادان خواستار استغال نیروی بومی بیکار در این واحد صنعتی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان شمار معترضان را حدود ۵۰ گزارش کرده که خواستار بکار گیری جوانان بومی بیکار در پالایشگاه نفت هستند.

معترضان گفته‌اند که به‌رغم برخورداری جوانان این منطقه از مدرک دانشگاهی، آنها سهمی در واحدهای تولیدی و نفتی منطقه ندارند.

اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران به افزایش شهریه

شماری از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه تهران چهارشنبه ۴ مهر باردیگر در اعتراض به افزایش شهریه دروس جبرانی مقابل دفتر مدیریت این دانشگاه تجمع کردند.

وزارت علوم و تحقیقات ایران امسال دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی را به پرداخت شهریه برای دروس جبرانی موظف کرده است.

دانشجویان معترض پلاکاردهایی به همراه داشتند که بر آن نوشته شده بود: «حراج اعتماد دانشگاه با اخذ شهریه از دانشجویان روزانه» و «پول زور هرگز».

تجمع سپرده‌گذاران موسسه نهال نشان البرز

شماری از سپرده‌گذاران موسسه تعاونی «نهال نشان البرز» در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولان این موسسه مقابل استانداری البرز تجمع کردند.

تجمع سپرده‌گذاران موسسه نهال نشان البرز- عکس: آرشیو

این افراد پیشتر نیز با برگزاری تجمع خواستار پاسخگویی مسئولان بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی در باره سپرده‌های خود شده بودند.

خرداد امسال مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار البرز گفته بودند که با رایزنی ‌های انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران این موسسه تعاونی تسریع می‌شود.

شمار سپرده‌گذاران این موسسه ۳ هزار و ۳۹۲ تن و ارزش سپرده آنان ۴۲ میلیارد تومان اعلام شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.