ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستور ویژه عبادی برای رسیدگی به ترور چهار زن سرشناس عراقی و آدم‌ربایی‌های بصره

نخست‌وزیر عراق به وزارت کشور دستور داده تا طی ۴۸ ساعت اطلاعات لازم را درباره ترور و آدم‌ربایی‌های سطح بالا در استان‌های بصره و بغداد به دست آورد و تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

چهار زن سرشناس از جمله یک مدل و دو متخصص زیبایی ترور شده‌اند و مخالفان در بصره ربوده می‌شوند. اکنون نخست‌وزیر عراق دستور تحقیق درباره ترور زنان سرشناس عراقی و آدم‌ربایی در بصره و بغداد را صادر کرد.

پروفایل اینستاگرام تاره (تارا) فارس که در بغداد ترور شد ـ عکس: AFP

دفتر حیدر عبادی در بیانیه‌ای جمعه‌شب ۲۸ سپتامبر / ششم مهر اعلام کرد که نخست‌وزیر عراق «به وزارت کشور دستور داده تا طی ۴۸ ساعت اطلاعات لازم  را درباره ترور و آدم‌ربایی‌های سطح بالا در استان‌های بصره و بغداد و دیگر مناطق به دست آورده و تمهیدات لازم را اتخاذ کند.»

به گفته عبادی، یک «طرح سازماندهی‌شده» در پس این اتفاقات وجود دارد.

چهار زن سرشناس عراقی در روزهای اخیر کشته شدند. تاره فارس، مدل و ستاره اینستاگرامی در بغداد به ضرب گلوله کشته شد.

سعاد علی، فعال مدنی و حقوق بشر و حامی اعتراضات بصره نیز اوایل هفته با شلیک گلوله به قتل رسید. سازمان ملل خواهان رسیدگی به قتل او شده است.

مرگ رفیف یاسری و رشا حسن، دو متخصص زیبایی در بغداد نیز در هفته‌های گذشته مشکوک به قتل اعلام شد. علت مرگ آنها هنوز مشخص نیست اما هر دو بر اثر افزایش شدید فشار خون و ایست قلبی جانشان را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، پیش از این نیز شماری از فعالان مدنی در عراق اعلام کرده‌بودند که شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران در بصره دست به ربودن و ضرب‌و‌شتم فعالان اعتراض‌های اخیر این شهر شیعه‌نشین زده‌اند.

شوری و آلودگی و کمبود آب آشامیدنی، کمبود امکانات کافی برای گذران زندگی در مناطق نفت‌خیز و بیکاری و تنگناهای معیشتی، نفوذ ایران در احزاب سیاسی عراق و همچنین فساد در دستگاه‌های دولتی به اعتراضات در بصره دامن زد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.