ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور حکم اعدام برای ۳ «مفسد اقتصادی»

سخنگوی قوه قضاییه ایران گفته است از ۳۵ «مفسد اقتصادی»، سه نفر «مفسد فی‌الارض» شناخته شده‌اند و برای آن‌ها حکم اعدام صادر شده است. این احکام اما قطعی نیستند.

سخنگوی قوه قضاییه خبر از صدور حکم «غیر قطعی» اعدام برای سه نفر از کسانی داده است که رسانه‌ها از آنان با عنوان «مفسد اقتصادی» یاد می‌کنند.

عکس از آرشیو

به گفته غلامحسین محسنی اژه‌ای از ۳۵ «مفسد اقتصادی»، سه نفر «مفسد فی‌الارض» شناخته شده و به اعدام محکوم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر از زنجان، محسنی اژه‌ای روز یک‌شنبه ۸ مهر در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قضایی در استان زنجان گفته است در صورت تایید این احکام در دیوان عالی کشور، اعدام آن‌ها اجرا خواهد شد:

«قوه قضاییه با تمام توان و ظرفیت نسبت به رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی و اخلالگران بازار اقدام کرده است. پرونده‌های مفاسد اقتصادی و اخلالگران بازار به صورت ویژه رسیدگی شده و تاکنون برای ۳۵ نفر حکم صادر شده است.»

بر اساس گفته‌های این مقام قضایی، در مورد ۳۲ مجرم «مفاسد اقتصادی» احکامی همانند زندان، انفصال از خدمات دولتی و رد مال در نظر گرفته شده است. تعدادی از این مجرمان نیز به زندان از ۲۰، ۱۲ یا ۱۰ سال یا کم‌تر محکوم شده‌اند.

صدور این احکام در حالی‌ست که منتقدان معتقدند نام «دانه ‌درشت‌ها» در جریان آن‌چه «مبارزه با مفاسد اقتصادی» خوانده می‌شود، محفوظ می‌ماند. در حالی که خود محسنی اژه‌ای خبر داده بود شماری از کارکنان ارشد دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت بازداشت شده‌اند، نام هیچ یکی از مدیران دولتی به غیر از احمد عراقچی، معاون ارزی بانک مرکزی به عنوان بازداشت شده، افشا نشد.

با وجود این اما به گفته محسنی اژه‌ای دستگاه قضایی در کنار سایر نهادهای مرتبط به شدت «با هر گونه فساد اقتصادی و اخلال در زمینه بازار» مقابله خواهد کرد:

«به همه دادستانی‌های کشور تاکید شده که با همکاری نیروی انتظامی در راستای برخورد و دستگیری با مفسدان اقتصادی و اخلال گران بازار اغماض نکنند.»

معاون اول قوه قضاییه با تکرار کلیدواژه «دشمن» از «حربه اقتصادی» برای «ملتهب کردن فضای جامعه ایران» خبر داده و از «همه آحاد جامعه» خواسته تلاش کنند تا «توطئه دشمن» که در تلاش برای ضربه زدن به «نظام» است، شکست بخورد.

به گفته محسنی اژه‌ای همچنین در حال حاضر دولت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را به اندازه کافی و به میزان لازم ذخیره‌سازی کرده و جای هیچ گونه نگرانی‌ای نیست:

«مردم نباید فریب جوسازی‌ها و تبلیغات دروغین دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را بخورند. از مردم استدعا داریم که به اندازه نیاز خود کالا خریداری کرده و از انبار کردن مواد غذایی و کالاها خودداری کنند.»

او از تعامل و همکاری مردم در معرفی محتکران و اخلالگران بازار نیز تشکر و قدردانی کرده و خواستار تداوم این امر شده است:

«این تعامل باید تداوم پیدا کند و کسانی که می‌خواهند نام آنها محفوظ بماند، محفوظ خواهد ماند و از آنها حمایت خواهد شد.»

سخنگوی قوه قضاییه درباره اعتصاب کامیونداران هم اظهار نظر کرده و با اشاره به وضعیت موجود در حوزه حمل و نقل جاده‌ای گفته است: «عده‌ای با تحریک دشمن در تلاش هستند تا در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کشور اخلال به وجود بیاورند و کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند و اقدام به تهدید کامیون‌داران می‌کنند و مانع تردد آنها در جاده‌ها می‌شوند، مطمئن باشند مجازات سختی در انتظارشان است.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.