ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشتمین روز اعتصاب رانندگان کامیون: ۷ راننده در رزن همدان دستگیر شدند

در هشتمین روز اعتصاب رانندگان کامیون بیش از یکصد نماینده مجلس از رئیس دولت خواستند برای تامین تجهیزات مورد نیاز رانندگان اقدامات فوری انجام دهد.

اعتصاب رانندگان کامیون به رغم فشارهای امنیتی و بازداشت شمار دیگری از رانندگان معترض برای هشتمین روز پیاپی ادامه یافت. بیش از ۱۵۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از رئیس دولت خواستند که اقدامی فوری برای تأمین اقلام مورد نیاز و حمایت بیمه‌ای رانندگان انجام دهد.

اعتصاب کامیون‌داران ادامه دارد ـ عکس: آرشیو

همزمان با هشتمین روز اعتصاب رانندگان کامیون در شهرهای مختلف ایران، ۷ راننده معترض دیگر در رزن استان همدان دستگیر شدند. دادستان رزن اتهام این افراد را «اخلال در حرکت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای» و «تحریک رانندگان به اعتصاب» اعلام کرد و گفت: این افراد با اتهام اقدام علیه امنیت ملی محاکمه خواهند شد.

پیش از این نیز دستکم ۸۰ راننده معترض در استان‌های تهران، فارس، اصفهان و قزوین دستگیر شده بودند. محمدجعفر منتظری دادستان ایران رانندگان را تهدید کرده که به «قطاع الطریق» - راهزنی محکوم خواهند شد.

علاوه بر برخورد قضایی، رانندگان اعتصابی به قطع سهمیه سوخت و ابطال پروانه شغلی نیز تهدید شده‌اند.

رانندگان کامیون از نخستین روز مهر امسال در اعتراض به گرانی لوازم یدکی و لاستیک، ارزان بودن نرخ کرایه حمل بار، فساد ماموران پلیس راه، عدم پرداخت حق بیمه سهم دولت و تعرفه بالای شرکت‌های باربری برای چهارمین بار در سال جاری اعتصاب کردند.

همزمان با دور نخست اعتصاب رانندگان کامیون در خرداد امسال، مجلس شورای اسلامی کمیته ویژه‌ای برای پیگیری مطالبات آنان تشکیل داد. به گفته رانندگان کامیون این کمیته اقدامی برای تحقق وعده مسئولان دولتی انجام نداده است.

در همین رابطه صبح یکشنبه ۱۵۳ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، از او خواستند که مطالبات رانندگان را به طور جدی حمایت و پیگیری کند.

این نمایندگان در نامه‌ای که در صحن علنی مجلس قرائت شد، اعتصاب رانندگان کامیون را موجب «اخلال در تامین سوخت و کالا» عنوان کردند و از سازمان تامین اجتماعی و دولت خواستند که «برای حمایت بیمه‌ای و تامین اقلام مورد نیاز رانندگان اقدان فوری نماید».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.