ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شارل آزناوور، خواننده و ترانه‌سرای برجسته ارمنی – فرانسوی درگذشت

بیش از ۱۳۰۰ شانسون از آزناوور به جای مانده. انسان‌های محروم و حاشیه‌نشین در ترانه‌های او جای ویژه‌ای دارند.

شارل آزناوور خواننده و ترانه‌سرا و بازیگر فرانسوی - ارمنی که با ترانه‌هایی مانند «بوهیما» نامش در جهان پرآوازه شده بود در ۹۴ سالگی درگذشت. در ۷۰ سالی که آزناوور به فعالیت هنری مشغول بود بیش از ۱۳۰۰ شانسون از او به جای مانده، بیش از ۱۸۰ میلیون صفحه گرامافون و سی دی از او به فروش رفته و در ۶۰ فیلم سینمایی نیز نقش‌آفرینی کرده است. انسان‌های محروم و حاشیه‌نشین در شانسون‌های او جای ویژه‌ای دارند.

شارل آزناوور خواننده و ترانه‌سرای برجسته ارمنی – فرانسوی

شارل آزناوور با صدای دورگه خود در دوران آفرینش هنری‌اش مخاطبانی پرشمار در سراسر جهان به دست آورد. این خواننده ارمنی‌تبار ترانه‌هایش را به چندین زبان می‌خواند.

آزناوور ۲۲ مه ۱۹۴۴ در محله لاتین پاریس در یک خانواده مهاجر ارمنی که از کشتار ارامنه جان به در برده و به پاریس پناه آورده بود متولد شد. پدرش با خوانندگی در کافه‌ها و مادرش با بازیگری در صحنه‌های تئاترهای کوچک پاریس گذران می‌کرد. پای او در خردسالی به روی صحنه باز شد و از نه سالگی در کافه‌ها و رستوران‌ها آواز می‌خواند. آشنایی با ادیت پیاف اما سرنوشت او را دگرگون کرد.

بوهیما: شارل آزناوور



ادیت پیاف خواننده کاباره‌ای و شانتوز برجسته فرانسوی که در سال ۱۹۴۶ به استعداد شارل آزناوور  پی برده بود او را با خود به سراسر فرانسه و به آمریکا برد و زمینه‌ای برای ترقی او فراهم آورد.

در سال ۱۹۶۰ شارل آزناوور  با بازی در فیلم «به پیانیست شلیک کن» ساخته فرانسوا تروفو خود را به عنوان بازیگر فیلم‌های سینمایی هم معرفی کرد. بازی او در فیلم «طبل حلبی» ساخته فولکر شولندورف بر اساس رمانی به همین نام نوشته گونتر گراس نیز در یادها مانده است.

درونمایه شانسون‌های شارل آزناوور  به عشق و اهمیت خانواده ربط دارد. محرومان و حاشیه‌نشینان جامعه هم در ترانه های او جایگاه ویژه‌ای دارند.

سازمان یونسکو در سال ۱۹۹۵ شارل آزناوور را به عنوان نماینده خود در ارمنستان برگزید و در سال ۲۰۰۹ نیز جمهوری ارمنستان او را به عنوان سفیر خود در سوئیس معرفی کرد.

آزناوور در سال‌های دهه ۱۹۷۰ از پاریس به سوئیس مهاجرت کرده بود و در حوالی لوزان زندگی می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.