ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تور وزیر خارجه لبنان با سفیران خارجی برای خنثی کردن اتهامات نتانیاهو

نخست‌وزیر اسرائیل ادعا کرده که حزب‌الله در حوالی فرودگاه بیروت کارخانه موشک‌سازی راه انداخته. جبران باسیل و سفیران خارجی در لبنان از این مکان‌ها بازدید کردند.

وزیر خارجه لبنان سفیران خارجی در این کشور را دعوت کرده بود که همراه با او از اطراف فرودگاه بین‌المللی بیروت، از یک زمین گلف و یک استادیوم فوتبال دیدن کنند و ببینند که در این مکان‌ها، چنانکه نخست وزیر اسرائیل ادعا کرده از موشک‌های حزب‌الله خبری نیست. بنیامین نتانیاهو، صبح سه‌شنبه ۹ مهر/ ۲ اکتبر با انتشار پیام‌هایی در توئیتر ادعا کرد که مکان تولید موشک زیر استادیوم فوتبال قرار داشته.

جبران باسیل در جمع سفیران خارجی، روزنامه‌نگاران و مأموران امنیتی در حال بازدید از اطراف فرودگاه بین المللی بیروت

نخست‌وزیر اسرائیل در سخنانی که ۲۷ سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرده بود، ایران را متهم کرده بود که در تورقوزآباد کهریزک انبار تسلیحات هسته‌ای دارد. نتانیاهو حزب‌الله لبنان را هم متهم کرده بود که در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت، کارخانه تولید موشک‌های بالستیک راه‌اندازی کرده و تصویری هم از این مکان نشان داده بود.

جبران باسیل وزیر خارجه لبنان دوشنبه یکم اکتبر/ ۹ مهر سفیران خارجی در این کشور را دعوت کرد که به اتفاق از اطراف فرودگاه بین‌المللی بیروت بازدید کنند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس باسیل در بازدید از فرودگاه بین‌المللی بیروت به سفیران خارجی گفت حزب‌الله لبنان هوشمندانه‌تر از آن عمل می‌کند که اگر کارخانه تولید موشک داشته باشد، این کارخانه را در نزدیکی فرودگاه بیروت راه بیندازد. او همچنین گفت مدارکی که نتانیاهو ارائه داده، صرفاً بر حدس و گمان استوارند. وزیر خارجه لبنان سپس گفت:

«ما از اسرائیل می‌خواهیم که از این دیوانه‌بازی‌ها دست بردارد.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل صبح سه‌شنبه ۲ اکتبر/ ۹ مهر با انتشار پیام‌هایی در توییتر نوشته است:

«این سفیران باید از خود بپرسند چرا سه روز در انتظار این بازدید بودند. حزب‌الله به عادت همیشگی خود برای تمیز کردن اماکن برملا شده وقت لازم داشت. حزب‌الله با وقاحت به جامعه جهانی دروغ می‌گوید. وزیر خارجه لبنان سفیران کشورهای خارجی را به بازدید تبلیغاتی دروغین از استادیوم فوتبال می‌برد، اما از نشان دادن کارگاه زیرزمینی تولید موشک که در مجاورت آن قرار دارد ممانعت به عمل می‌آورد.»

علاوه بر سفیران خارجی، چند گزارشگر هم جبران باسیل را همراهی می‌کردند. وزیر خارجه لبنان به همراهانش گفت:

«ببینید تردستی دز کار نیست. این بخشی از یک کارزار دیپلماتیک برای رفع اتهامات اسرائیل است. اسرائیل دنبال بهانه‌ای می‌گردد برای حمله به لبنان.»

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان رسماً اعلام کرده که موشک‌های نقطه‌زن بالستیک در اختیار دارد. نصرالله در گفت‌و گویی که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد،  در پاسخ به این سوال که آیا شما واقعا به دیمونا (قلب اتمی اسرائیل) حمله خواهید کرد؟ گفته است: «ما آماده‌ایم این کار را انجام دهیم و شجاعت انجام آن را داریم و اگر برای مقابله با دشمن در هر جنگی در آینده نیاز به انجام این کار داشته باشیم آن را انجام خواهیم داد.»

روز گذشته (دوشنبه ۹ مهر) هم در حمله موشکی سپاه به شرق فرات در پاسخ به حمله تروریستی ۳۱ شهریور به رژه نیروهای نظامی در اهواز، روی موشک‌های سپاه شعار مرگ بر اسرائیل درج شده بود.

حبران باسیل در جمع خبرنگاران و وزیران خارجه در بیروت با تأیید این ادعاهای حزب‌الله لبنان گفت اما اینها به این معنا نیست که موشک‌های حزب‌الله در فرودگاه بیروت تولید می‌شوند.

بازدید از یک زمین گلف و استادیوم فوتبال احد بخش دیگری از گردش دسته‌جمعی وزیر خارجه لبنان با سفیران خارجی و چند خبرنگار بود. آن‌ها از رخت‌کن ورزشکاران بازدید کردند و با چند ورزشکار هم گفت وگو کردند. بازدید از یک انبار متروکه هم در دستور کار قرار داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.