ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۴۱۷ نفر از جمله تعدادی ایرانی در ترکیه به اتهام پولشویی

این افراد متهم شده‌اند که با ایجاد یک شبکه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ارز را به حساب‌های خود در خارج از ترکیه منتقل کرده‌اند.

دادستانی ترکیه دستور بازداشت ۴۱۷ نفر را به اتهام پولشویی صادر کرد. این افراد متهم شده‌اند که ۲,۵ میلیارد لیر ترکیه را به بانک‌های خارجی منتقل کرده و از این طریق سبب اخلال در بازار ارز ترکیه شده‌اند. عده زیادی از بازداشت‌شدگان شهروندان ایرانی هستند.

سه‌شنبه ۲ اکتبر/ ۱۰ مهر: عملیات نیروهای امنیتی ترکیه برای مقابله با متهمان به اخلالگری در بازار ارز

خبرگزاری رویترز به نقل از سی ان ان ترک گزارش داده که شمار زیادی از افرادی که به اتهام پولشویی و اخلال در بازار ارز با حکم دادستانی ترکیه بازداشت شده‌اند ایرانیان مقیم ایالات متحده آمریکا هستند. این افراد به انتقال غیرقانونی ۲,۵ میلیارد لیر ترکیه (معادل ۴۱۹ میلیون دلار) به بیش از ۲۸ هزار حساب در خارج از ترکیه متهم هستند.

تیم‌های پلیس در استانبول از صبح سه‌شنبه ۲ اکتبر/ ۱۰ مهر برای بازداشت اخلال‌گران در بازار ارز ترکیه عملیات‌های همزمانی را در چند استان آغاز کرده‌اند، برخی خانه‌ها، اماکن و دفتر مؤسسات را بازرسی و عده‌ای را هم بازداشت کرده‌اند. هنوز تعداد دقیق بازداشت‌شدگان اعلام نشده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز مقامات قضایی و انتظامی ترکیه درباره جزئیات اتهامات بازداشت‌شدگان سکوت کرده‌اند.

دادستان ترکیه در گفت‌وگو با سی ان ترک گفته است که این بازرسی‌ها و بازداشت‌ها برای «مقابله با کسانی که قصد داشتند امنیت بازارهای مالی و اقتصادی ترکیه» را به هم بزنند انجام شده است.

به گفته دادستان ترکیه، بازداشت‌شدگان متهم‌اند به تشکیل باندهایی برای پول‌شویی و دور زدن قوانینی که مانع از پولشویی برای تروریسم می‌شود.

به گفته دادستان ترکیه، بازداشت‌شدگان در یک عملیات هماهنگ از ۱ ژانویه ۲۰۱۷ تاکنون از عابربانک‌های ترکیه مبالغی معادل ۵ هزار لیر ترکیه و گاهی بیش از آن برداشت می‌کردند و این مبالغ را به ۲۸ هزار حساب بانکی خود در خارج از ترکیه واریز می‌کردند.

ارزش لیر ترکیه روز دوشنبه یکم اکتبر/ ۹ مهر ۲ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود در شش هفته گذشته رسید. بانک مرکزی ترکیه با افزایش نرخ بهره مانع از سقوط بیشتر ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا شد. لیر ترکیه در مجموع در ماه‌های گذشته بیش از ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده بود. اختلافات سیاسی بین آنکارا و واشنگتن بر سر بحران سوریه و استرداد یک کشیش پروتستان اهل کارولینا که در ترکیه زندانی‌ست، به این بحران دامن زده بود. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته در سخنانی خاطرنشان کرده بود که ترکیه از این بحران عبور خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهزاد

    حاج رجب ؟ نتیجه همکاری با اخوند های جنایتکار همینه؟