ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس فرانسه به یک مرکز اسلامی نزدیک به ایران یورش برد

«مرکز زهرا»، نهاد نزدیک به جمهوری اسلامی و خانه‌های مسئولان آن مورد بازرسی قرار گرفتند و سه نفر بازداشت شدند. فرانسه دارایی‌ دو ایرانی و بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران را هم مسدود کرد.

پلیس فرانسه در عملیات «پیش‌گیری از تروریسم» در منطقه گراند سنت، واقع در شمال این کشور یک مرکز اسلامی به نام «مرکز زهرا» و خانه‌های مسئولان آن را مورد بازرسی قرار داد و سه نفر را بازداشت کرد. این مرکز از جمله نهادهای نزدیک به جمهوری اسلامی ایران در فرانسه است. فرانسه همزمان دارایی‌ دو ایرانی، از جمله اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی که گفته می‌شود در تدارک حمله به گردهمایی مجاهدین خلق در فرانسه دست داشته و همچنین دارایی بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران را هم مسدود کرد.

عملیات «پیش‌گیری از تروریسم» پلیس فرانسه یک مرکز اسلامی به نام «مرکز زهرا» و خانه‌های مسئولان آن در منطقه گراند سنت

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، عملیات پلیس صبح سه‌شنبه ۲ اکتبر / ۱۰ مهر در دفتر مرکز شیعه «زهرا» در حومه «دونکرک» از منطقه گراند سنت و خانه‌های ۱۲ نفر از رهبران آن انجام شد. این عملیات در چارچوب عملیات «پیش‌گیری از تروریسم» پلیس در شمال فرانسه صورت گرفت.

در این عملیات حدود ۲۰۰ مأمور پلیس شرکت داشتند و تمامی محله‌ای که دفتر «مرکز زهرا» در آن قرار داشت بسته شد.

به‌گفته یک منبع نزدیک به این پرونده، سه نفر از جمله به اتهام مالکیت غیرقانونی سلاح گرم بازداشت شدند. ۱۱ نفر نیز در جست‌وجوهای خانگی تحت نظر قرار گرفتند. در همین حال، دارایی‌های این مرکز نیز به مدت شش ماه مسدود شد.

فردی به نام یحیی قاسمی «مرکز زهرا» را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد. او از مؤسسان حزب ضدصهیونیست است که در انتخابات اتحادیه اروپا شرکت کرده و فهرست کاندیداهای خود را نیز ارائه داده بود. در عملیات پلیس، خانه قاسمی نیز مورد بازرسی قرار گرفت.

«مرکز زهرا» مواضعی نزدیک به ایران و حزب‌الله لبنان دارد. این مرکز علاوه بر حزب ضدصهیونیست، بارها میزبان چندین سازمان دیگر مانند فدراسیون شیعیان فرانسه بوده است. آن‌ها مظنون به تبلیغات جهادی و حمایت از جنبش‌هایی مانند حماس فلسطین و حزب‌الله لبنان هستند که در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارند.

در وب‌سایت «مرکز زهرا» آمده است که این مرکز با هدف آشنا کردن مردم به «پیام اسلام از منظر پیامبر و خانواده‌اش» فعالیت می‌کند. این مرکز کنفرانس‌ها و مراسم نماز را سازماندهی می‌کند و به‌طور مرتب فیلم‌هایی از موعظه‌ها و جلسات پرسش و پاسخ با رهبران آن درباره مسائل سیاسی و مذهبی، منتشر می‌کنند. کانال یوتیوب این مرکز بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ مشترک دارد.

در ماه مه سال ۲۰۱۶ «مرکز زهرا» با انتشار مقاله‌ای «گروه تروریستی به‌رهبری خلیفه خودخوانده، ابوبکر بغدادی»، رهبر گروه «دولت اسلامی» (داعش) را «پروژه سوسیال - صهیونیستی» خوانده بود.

به موازات عملیات صبح روز سه‌شنبه پلیس فرانسه در منطقه گراند سنت، دولت فرانسه دارایی‌ دو فرد ایرانی و بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران را مسدود کرد. دولت فرانسه جمهوری اسلامی را متهم به طراحی یک حمله تروریستی در خاک فرانسه کرده است. این حمله قرار بود ۳۰ ژوئن / ۹ تیر به گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در منطقه ویوپنت در شمال پاریس انجام شود.

ژان ایو لودریان، برونو لومر و ژرار کلن، وزیران امورخارجه، اقتصاد و کشور فرانسه روز سه‌شنبه در بیانیه‌ مشترکی این اقدام را «فوق‌العاده خطرناک» توصیف کرده و گفتند فرانسه آن را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

بر اساس این بیانیه دارایی‌های دو ایرانی به نام‌های اسدالله اسدی و سعید هاشمی مقدم، و بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات ایران به مدت شش ماه مسدود خواهد شد.

وزیران فرانسوی گفته‌اند که «فرانسه بر عزم خود برای مبارزه با تروریسم به هر شکلی، به‌ویژه در قلمرو خود تأکید می‌کند.»

اسدالله اسدی، دیپلمات ایران در اتریش و ساکن وین، در ماه ژوئیه گذشته به دستور قضائی در نزدیکی شهر آشافنبورگ آلمان واقع در ایالت بایرن این کشور بازداشت شد.

اسدی متهم است که به‌همراه سه نفر دیگر، از جمله یک زوج بلژیکی ایرانی‌تبار، نقشه داشتند که به گردهمایی سازمان مجاهدین خلق حمله کنند. بازداشت اسدی پس از بازداشت زوج بلژیکی ـ ایرانی که از خودرو آن‌ها مواد منفجره قوی پیدا شد، صورت گرفت.

گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خلق با شرکت مریم رجوی، رهبر این سازمان و چند سیاستمدار غربی از جمله رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، که وکیل شخصی رئیس جمهوری آمریکا نیز هست، برگزار شده بود. روزنامه گاردین همزمان گزارش داد که جوانان کثیری از اروپای شرقی و پناهندگان کشورهای مختلف نیز با خرج مجاهدین و با اتوبوس به این گردهمایی برده شدند.

دادگاه ایالتی بامبرگ آلمان روز دوشنبه یکم اکتبر / ۹ مهر اعلام کرد که اسدالله اسدی به بلژیک مسترد خواهد شد. مصونیت دیپلماتیک او نیز لغو شده است.

در ماه گذشته میلادی (سپتامبر)، مقامات فرانسه گفتند که تا زمانی که ایران اطلاعاتی درباره طرح ناکام بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در اختیار پاریس نگذارد، این کشور سفیر جدیدی به تهران معرفی نخواهد کرد.

سفیر فرانسه تابستان امسال ایران را ترک کرد و به جای او کاردار این کشور فعالیت دارد. ایران نیز باید سفیر جدیدی به پاریس بفرستد.

بازداشت‌های روز سه‌شنبه در شمال فرانسه و بیانیه سه وزیر فرانسوی تنش تازه‌ای میان ایران و این کشور ایجاد خواهد کرد. این در حالی است که مقامات ایرانی در روزهای اخیر از توافقات صورت گرفته با کشورهای اروپایی بر سر حفظ برجام خبر داده بودند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران شنبه ۲۹ سپتامبر / هفتم مهر اعلام کرد که دستیابی به توافق برای فروش نفت به کشورهای اروپایی علی‌رغم تهدیدهای واشنگتن نزدیک است اما برخی مقام‌های فرانسوی و بریتانیایی نسبت به نهایی‌شدن چنین توافقی ابراز تردید کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مومن

    آقا سعید می گویند دربمباران موشکی توسط سپاه ایران نصف موشکها کار نکرده نصف دیگر هم روی سر خودشون منفجر شده . حالاشاید بپرسی از کی شنیدی؟ حقیقت را بخواهی غیر از ماموران اطلاعاتی آمریکا، عمه ما هم آنجا بوده می توانید از ایشان بپرسید. دروغ چرا. آ آ آ.

  • farid

    اشپیگل در ادامهٔ گزارش خود به شرح دستگیری دو مأمور تروریست در بلژیک که آمادهٔ انتقال مواد انفجاری به پاریس برای بمب‌گذاری در گردهمایی بودند پرداخته، و می‌نویسد: یک زوج از بلژیک با یک ماده انفجاری در مسیر تردد به پاریس بودند هر دو فرد در بروکسل دستگیر شدند. نهایتاً آنها مأمور (رژیم) ایران (اسدی) را شدیداً متهم کردند. آنها گفتند، با مأموریت از جانب وی از حدود ۱۰سال پیش علیه اعضای اپوزیسیون جاسوسی می‌کنند و او آنها را به این مأموریت واداشته که دست به این سوءقصد بزنند. آنها گفتند چند روز قبل از دستگیری‌شان (اسدی) به آنها در یک بازار در لوکزامبورگ پانصد گرم ماده انفجاری TATP و یک چاشنی انفجاری با کنترل از راه دور را تحویل داده است!.

  • کارو

    شما تصور کنید که با سروصدا و جاروجنجال بسیار جمهور یاسلامی را مثلاً و به ادعای خودشان «تحریم» کرده اند، اما از آن طرف «بخش امنیت داخلی وزارت اطلاعات» در فرانسه دارای «دارایی»هایی بوده است!!! منظور دقیقاً همان بخشی است که شغل شریفش دستگیری دانشجویان منتقد و زنده به گور کردن مخالفان و شکنجۀ دراویش و پرونده سازی برای بهاییان و درهم شکستن زنان و ... است! بعد از این طرف به عنوان تحریم داروهای بیماران سرطانی را به ایران نمی فروشند و مانع از ورود داروی ام-اس به ایران می شوند!!! همزمان با 88 شرکت نوکیا به ایران دستگاه شنود میفروشد و از آن طرف دیوانه ای به نام ترامپ هرگونه صدور روادید برای تمام شهروندان ایران را ممنوع میکند و حتی جلوی روود دانشجویان ایرانی به آمریکا هم میشود؟!؟! هدف از این کثافتکاری ها در واقع چیست؟ آیا اتحادیه اروپا رد پشت پرده با رژیم جهل و جنایت همدست نیست و پشت جبهۀ آن را تقویت نمیکند؟؟ آیا جمهوری اسلامی هم در برابر با سرمایه گذاری بر روی راست نژادپرست اروپایی به عنوان یک گرایش ضد صهیونیستی به دنبال تقویت فاشیسم اروپایی نیست؟ آیا فعالیت های ایران و مماشات غرب با ایران سبب عروج مجدد فاشیسم در خود اروپا هم نخواهدشد؟!؟

  • محمد

    سعید جان، بر اساس چه مدارکی حرف می زنی؟ به حرف الکی زدن مشکلی حل نمیشه عزیز. خودش گفته قضیه بمب گذاری بوده. تازه اروپایی ها معمولا به خاطر حفظ روابط اقتصادی شون با ایران زیاد روی این چیز ها گیر نمیدن. ببین آش دیگه چقدر شور بوده. بعد هم‌ مامور اطلاعاتی غربی تو مرکز داعش چکار می کرده؟ رفته بوده بده سرش رو ببرند؟

  • احمد كمالى

    متاسفانه تمام كشورهاى اروپاي غربى تبديل به لانه هاى فساد وترور حكومت اسلامى شده اند در بين سيل پناهندگان راهى اروپا تروريست اسلامى كم نيست المان كه كم كم به كشورى اسلامى تبديل ميشود اردوغان بزرگترين مسجد اروپا را افتتاح كرد همه اينها خطرات بزرگى براى تمدن وبشريت است كه سران اروپا چشم بروى ان بسته اند

  • سعید

    باسلام میگند یکی از دلایلی که فرانسه اموال وزارت اطلاعات رو توقیف کرده به خاطر این بوده چند مامور اطلاعاتی در بمباران موشکی توسط سپاه ایران در سوریه کشته شده و حتی گفته میشه ماموران اطلاعاتی آمریکا هم حضور داشته که همه غافلگیر شدند الان دارند با این روش مثلا انتقام میگرند