ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس هند به تظاهرات اعتراضی هزاران کشاورز حمله کرد

کشاورزان نیشکر هند خواهان بالا رفتن قیمت محصولات خود هستند. آن‌ها در یک حرکت اعتراضی در سالروز تولد گاندی مسیر بزرگراه به دهلی نو را بستند که پلیس وارد عمل شد.

کشاورزان ایالت اوتار پرادش در شمال هند در اعتراض به سقوط قیمت محصولات خود بزرگراه منتهی به دهلی نو، پایتخت این کشور را بستند. پلیس برای جلوگیری از اعتراض کشاورزان به مقابله با آن‌ها روی آورد.

حمله پلیس هند به ۵۰ هزار کشاورز نیشکر این کشور ـ سه‌شنبه ۲ اکتبر / ۱۰ مهر

به‌گزارش رویترز، این اعتراضات سه‌شنبه ۲ اکتبر / ۱۰ مهر رخ داد و ۵۰ هزار کشاورز در آن شرکت داشتند.

ایالت اوتار پرادش یکی از مناطق تولیدکننده اصلی گندم و نیشکر در هند است.

کشاورزان معترض همچنین خواهان لغو قروض، و اقدامات سختگیرانه‌تر در برابر کارخانه‌های قند به‌منظور پرداخت هزینه‌های مربوط به نیشکر خود هستند.

نارضایتی در مناطق روستایی از نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند افزایش می‌یابد. او در سال آینده انتخابات دشواری را در پیش خواهد داشت.

دراماندا مالک، یکی از رهبران کارگران مزارع به رویترز گفته است: «به‌رغم درخواست‌های مکرر ما دولت به کشاورزان کمک اساسی‌ نکرده است. ما چاره‌ای نداشتیم جز این‌که تصمیم بگیریم به سمت دهلی نو برویم و وضعیتمان را برجسته کنیم.»

در فصل جاری کارخانه‌های قند حدود ۱۳۵ میلیارد روپیه (۱,۹ میلیارد دلار آمریکا) به تولیدکنندگان نیشکر بدهکار هستند. کارخانه‌ها با اشباع بزرگ شکر و کاهش قیمت‌ها مواجه شده‌اند و نمی‌توانند پول کشاورزان را به موقع پرداخت کنند.

یوگی آدیتایانات، وزیر ایالت اوتار پرادش گفته است: «دولت ایالتی تدابیری برای کمک به کشاورزان در نظر گرفته است، از جمله اقداماتی را برای تسریع پرداخت محصولات تولیدکنندگان شکر آغاز کرده است.»

او افزود کارخانه‌ها به‌دلیل کاهش قیمت جهانی در تلاش برای صادرات قند هستند.

شبکه‌های تلویزیونی هند تصاویری از کشاورزان خشمگین که با پلیس درگیر شدند و تراکتورهای خود را به روی موانع امنیتی رانده بودند، نشان دادند. آن‌ها مانع از عبور و مرور خودروها شده بودند.

مأموران پلیس با گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش به مقابله با کشاورزان پرداختند تا مانع از عبور آن‌ها از موانع و حرکتشان به سمت دهلی نو شوند. برخی از کشاورزان در جریان حمله زخمی شدند. در دهلی نو مراسم سالگرد تولد مهاتما گاندی، پدر جنبش ضدخشونت در هند برگزار می‌شود.

راهول گاندی، از رهبران اپوزیسیون هند می‌گوید: «طنز غمناکی است که کشاورزان در روز تولد مهاتما گاندی این چنین مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.»

کشاورزان از غروب روز دوشنبه در شهر شروع به اعتراض کردند و این اعتراضات موجب شد که مقامات اجتماع بیش از چهار نفر را ممنوع کنند.

حزب کنگره ملی هند که بیش از ۷۰ سال بر این کشور حکومت کرد و سپس قدرت را به حزب مردم واگذار کرد و اکنون در اپوزیسیون قرار دارد، می‌گوید دولت به پلیس اجازه داده تا با کشاورزان «وحشیانه» مقابله کند.

یک سخنگوی حزب کنگره گفت: «آیا کشاورزان هند نمی‌توانند بیایند و به دولت خود بگویند که دردهای عمیقی دارند؟»

مشکلات روستایی حزب مردم هند به‌دلیل ناکامی در تأمین ده‌ها میلیون شغل برای جوانان بدتر شده است. این در حالی است که جوانان به حزب مردم کمک کرده‌اند که از سال ۲۰۱۴ در قدرت بماند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.