ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگيری مخالفان و ارتش سوريه در دمشق

<p>دامنه درگيری&zwnj;های مسلحانه مخالفان و نيروهای دولتی سوريه به دمشق، پايتخت اين کشور رسيد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری رويترز، در منطقه &quot;المزه&quot; در مرکز دمشق، مخالفان و نيروهای ارتش سوريه با مسلسل&zwnj;های سنگين و نارنجک&zwnj;اندازها با يکديگر به شدت درگير شده&zwnj;اند.</p> <p>اين درگيری شديدترين درگيری&zwnj; ميان مخالفان و نيروهای دولتی در يک سال گذشته در دمشق توصيف شده است.</p> <p>در منطقه المزه چندين مرکز امنيتی و فرودگاه نظامی قرار دارد و يکی از حفاظت شده&zwnj;ترين مناطق پايتخت سوريه است.</p> <blockquote> <p>به گفته سازمان ملل شمار کشته&zwnj;شدگان درگيری&zwnj;های يک سال گذشته در سوريه از هشت هزار نفر فراتر رفته که شش هزار و ششصد نفر از آن&zwnj;ها غيرنظامی هستند</p> </blockquote> <p>در اين درگيری&zwnj;ها دست&zwnj;کم سه نفر کشته و ۱۸ نفر زخمی شده&zwnj;اند.</p> <p>دمشق چند روز پيش نيز شاهد يک رشته بمب&zwnj;گذاری بود. روز شنبه ۲۷ اسفند بر اثر دو انفجار در نزديکی مرکز سازمان امنيت سوريه در دمشق ۲۷ نفر کشته و ۹۷ نفر زخمی شدند.</p> <p>تلويزيون دولتی سوريه از اين انفجار به&zwnj;عنوان اقدامی تروريستی ياد کرد که توسط نيروهای مخالف بشار اسد صورت گرفته است.</p> <p>مسئوليت اين انفجارها را که فردای سالگرد اعتراضات عليه حکومت بشار اسد رخ داده است، هيچ گروهی بر عهده نگرفته است.</p> <p>اين انفجارها به دو عمليات تروريستی ديگر که در ماه&zwnj;های ژانويه و فوريه در دمشق رخ داد شباهت دارند. </p> <p>در انفجارهای گذشته ۷۰ نفر جان خود را از دست دادند. مقام&zwnj;های سوری اين انفجارها را به القاعده نسبت داده بودند.</p> <p>يک انفجار ديگر نيز در ماه فوريه در شهر حلب رخ داد که طی آن ۲۸ نفر کشته شدند.</p> <p>اعتراضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده و همچنان ادامه دارد. به گفته سازمان ملل شمار کشته&zwnj;شدگان درگيری&zwnj;های يک سال گذشته در سوريه از هشت هزار نفر فراتر رفته که شش هزار و ششصد نفر از آن&zwnj;ها غيرنظامی هستند.</p> <p>قدرت&zwnj;های غربی می&zwnj;گويند بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه مشروعيتش را از دست داده و بايد از قدرت کنار برود اما در مقابل روسيه و چين در برابر اين خواسته مقاومت می&zwnj;کنند. </p> <p>اين دو کشور دوبار نيز تلاش قدرت&zwnj;های غربی را برای تصويب قطعنامه&zwnj;ای عليه سوريه در شورای امنيت سازمان ملل وتو کردند.</p> <p>روسيه و چين خواهان اين هستند که در قطعنامه شورای امنيت در کنار محکوم شدن دولت سوريه، مخالفان نيز محکوم شوند و دو طرف به پايان دادن خشونت&zwnj;ها فرا خوانده شوند.</p> <p>&nbsp;</p>

دامنه درگيری‌های مسلحانه مخالفان و نيروهای دولتی سوريه به دمشق، پايتخت اين کشور رسيد.

به گزارش خبرگزاری رويترز، در منطقه "المزه" در مرکز دمشق، مخالفان و نيروهای ارتش سوريه با مسلسل‌های سنگين و نارنجک‌اندازها با يکديگر به شدت درگير شده‌اند.

اين درگيری شديدترين درگيری‌ ميان مخالفان و نيروهای دولتی در يک سال گذشته در دمشق توصيف شده است.

در منطقه المزه چندين مرکز امنيتی و فرودگاه نظامی قرار دارد و يکی از حفاظت شده‌ترين مناطق پايتخت سوريه است.

به گفته سازمان ملل شمار کشته‌شدگان درگيری‌های يک سال گذشته در سوريه از هشت هزار نفر فراتر رفته که شش هزار و ششصد نفر از آن‌ها غيرنظامی هستند

در اين درگيری‌ها دست‌کم سه نفر کشته و ۱۸ نفر زخمی شده‌اند.

دمشق چند روز پيش نيز شاهد يک رشته بمب‌گذاری بود. روز شنبه ۲۷ اسفند بر اثر دو انفجار در نزديکی مرکز سازمان امنيت سوريه در دمشق ۲۷ نفر کشته و ۹۷ نفر زخمی شدند.

تلويزيون دولتی سوريه از اين انفجار به‌عنوان اقدامی تروريستی ياد کرد که توسط نيروهای مخالف بشار اسد صورت گرفته است.

مسئوليت اين انفجارها را که فردای سالگرد اعتراضات عليه حکومت بشار اسد رخ داده است، هيچ گروهی بر عهده نگرفته است.

اين انفجارها به دو عمليات تروريستی ديگر که در ماه‌های ژانويه و فوريه در دمشق رخ داد شباهت دارند.

در انفجارهای گذشته ۷۰ نفر جان خود را از دست دادند. مقام‌های سوری اين انفجارها را به القاعده نسبت داده بودند.

يک انفجار ديگر نيز در ماه فوريه در شهر حلب رخ داد که طی آن ۲۸ نفر کشته شدند.

اعتراضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده و همچنان ادامه دارد. به گفته سازمان ملل شمار کشته‌شدگان درگيری‌های يک سال گذشته در سوريه از هشت هزار نفر فراتر رفته که شش هزار و ششصد نفر از آن‌ها غيرنظامی هستند.

قدرت‌های غربی می‌گويند بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه مشروعيتش را از دست داده و بايد از قدرت کنار برود اما در مقابل روسيه و چين در برابر اين خواسته مقاومت می‌کنند.

اين دو کشور دوبار نيز تلاش قدرت‌های غربی را برای تصويب قطعنامه‌ای عليه سوريه در شورای امنيت سازمان ملل وتو کردند.

روسيه و چين خواهان اين هستند که در قطعنامه شورای امنيت در کنار محکوم شدن دولت سوريه، مخالفان نيز محکوم شوند و دو طرف به پايان دادن خشونت‌ها فرا خوانده شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.