ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: دوران حساسی پیش رو داریم

خامنه‌ای در گردهمایی بسیجیان گفت تا جان دارد نخواهد گذاشت جمهوری اسلامی به «دشمن» پناه ببرد. او گفت ایران مسیر دشواری در پیش دارد اما تحریم‌های آمریکا را شکست خواهد داد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در گردهمایی بسیجیان بار دیگر از «توطئه دشمنان» سخن گفت. او گفت نخواهد گذاشت کسی ساز سازش با «دشمن» سر کند و ایران با شکست تحریم‌ها سیلی محکمی به آمریکا خواهد زد. او در همین حال اعلام کرد که ایران به‌دلیل تحریم‌های آمریکا و مشکلات اقتصادی دوران حساسی را از سر می‌گذراند.

علی خامنه‌ای در گردهمایی بسیجیان و رهبران سپاه پاسداران در ورزشگاه آزادی ـ پنج‌شنبه ۱۲ مهر

علی خامنه‌ای پنج‌شنبه ۱۲ مهر در گردهمایی بسیجیان و رهبران سپاه پاسداران در ورزشگاه آزادی ظاهر شد و در میان تعریف و تمجیدهایِ متداولِ حاضران، درباره مسائل کشور حرف زد.

رهبر جمهوری اسلامی گفت: «موقعیت کشور، موقعیت منطقه و جهان، موقعیت‌های حساسی است، به‌ خصوص برای ملت ایران.»

او افزود: «حساسیت از این جهت که از یک طرف عربده‌کشی‌های سران استکبار و سیاست‌های آمریکای جهان‌خوار (...)  و از یک طرف مشکلات اقتصادی کشور و تنگی معیشت بخش بزرگی از مردم ضعیف کشور» قرار دارد.

خامنه‌ای در سوی دیگر از «قدرت‌نمایی جوان‌های مؤمن و پیروزی‌های پیاپی در میدان‌های مختلف» و به «تکاپو افتادن نخبگان کشور» سخن گفت تا امید را در میان بسیجیان زنده نگه دارد.

آمریکا  ۱۸ اردیبهشت / ۲۱ آوریل سال جاری از توافق هسته‌ای (برجام) خارج شد و سپس دور اول تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی را از ۱۵ مرداد/  ۶ اوت آغاز کرد. دور دوم تحریم‌های آمریکا که بیشتر تحریم‌های نفتی را شامل می‌شود از ۴ نوامبر / ۱۳ آبان به‌ اجرا در خواهد آمد.

در این مدت بسیاری از شرکت‌های خارجی از ایران خارج شده‌اند، ریال ۷۵ درصد ارزش خود را در چند ماه نخست سال جاری از دست داده و گرانی و تورم تشدید شده است.

علی خامنه‌ای در ادامه سخنان خود به موضوع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: «تحریم اقتصادی شکننده‌تر از اقتصاد ملی ماست. تحریم را شکست می‌دهیم و آمریکا با شکست تحریم از ملت ایران یک سیلی دیگر باید بخورد.»

— خبرگزاری فارس (@FarsNews_Agency) 4. Oktober 2018

او با تأکید بر این‌که «راه پیچ و خمی در پیش است» و «دشمن به طور کامل در مقابل ما فعال است»، گفت: «عیب واقعی این است که جوان کشور تصور کند که راه حلی وجود ندارد جز پناه بردن به دشمن. (...) من صریحاً اعلام می‌کنم، کسانی که در داخل کشور این فکر را که مطلوب و محبوب دشمنان است دارند، خیانت می‌کنند و این خیانت به کشور است. (...)  من تا جان و توان دارم، نخواهم گذاشت این اتفاق در کشور بیفتد.»

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران سه‌شنبه ۱۰ مهر / ۲ اکتبر در گفت‌وگو با نشریه نیویورکر درباره آینده روابط تهران و واشنگتن گفت: «ما در دنیای احتمالات زندگی می‌کنیم و هیچ چیز غیرممکن نیست اما برای داشتن روابط شما باید مبنایی داشته باشید که از قبل ساخته شده است. (...) ‌در صورت فراهم بودن شرایط لازم برای مذاکرات من احتمال گفت‌وگو را رد نمی‌کنم. این شرایط عبارت است از قابل اتکا بودن (طرف مقابل).»

روز گذشته (چهارشنبه) دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه رأی موقت خود در پرونده شکایت ایران از آمریکا را اعلام کرد. بر این اساس دادگاه گفت که تحریم‌ها جان شهروندان ایرانی را به خطر انداخته و در بخش اقلام دارویی، غذایی و هوانوردی و کشاورزی می‌تواند به خسارت غیرقابل جبرانی منجر شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bijan

    جناب مرعشی مردم ایران بیش از هر ملتی انقلاب و نهضت کردندو بهای سنگینی را چه درگذشته و چه در این نظام پرداختند . آخرین بار دی ماه گذشته بود . بعضی هیجان زده شده و مردم را مقصر می دانند ! درحالیکه مردم یک ارگان یا انجمن متشکل نیستند که از یک برنامه تشکیلاتی و سازمانی مدون پیروی کنند . حکومت هیچ زمانی فرصت تشکیل اتحادیه های مستقل را نداد. حتی دراویش هم سرکوب شدند . بقای حکومت در این 40 سال حمایت بخشی از مردم مذهبی چه اصول گرا و چه اصلاح طلب مصلحت اندیش و فرصت طلب و وجود ارگان های وسیع و گسترده سپاه و بسیج که پول و اقتصادو تفنگ و رسانه دراختیارشان است وبا انبوهی کارمند و مواجب بگیر که چندین برابر رژیم گذشته توان و اراده سرکوب دارد ! این عوامل مردم را عاجز و مستاصل کرده است .

  • مرعشی فشمی نامی دروغین

    بزرگترین شانس خامنه ای و روحانیون و مداحها من بیش از ۹۸ در ضد اپوزیسیون متفرق و الکی هستیم. ما که حتا از یک اتحاد آبکی هم عاجزیم. ما مردمان نان به نرخ روز خور و محافظه کار و تنبل و بی جوش و خروش. ما که وارد تمامی بازی های این رژیم سفاک و ضد بشری و صددرصد اسلامی و محکمدی و علوی و مهدوی شده ایم میشویم و خوپاهیم شد. ای بیداری و جسارت و شجاعت بر ما باد. ما بی رمقات تاریخ ایرانیم و ما که به اندازهصد برابر هر مردمی در جهان مدعی هستیم و اما به اندازه حتا بی رمقتترین و بی تاریخ ترین کشورها هم نیستیم. ما اینیم. و گر نه نسرین ستوده و سلطانی وکیل و... این همه زندانی هر کدامشان هر میلتی تکان می دادند اما ما بی رگان تاریخ ایران و ناسزاوران این ارث عطیم هستیم. نیمه شبتان پر اضظراب باد شاید که بیدار شویم

  • آزادی

    دشمن ما همینجاست ، دروغ میگن امریکاست. تو وسرانِ سپاهت بدترین دشمن هستید. فرومایه تر و پرخسارت تر از تو و طرفدارانت هیچ دشمنی نیست. تو با همین حرفت نشان داده ای که ملت را هیچ حساب می کنی. من! من ! خمینی گفت هرکه بگوید من، این من شیطان است ! خودش هم گفته بود اگر چهل ملیون بگویند بله، من میگویم نه ! بیچاره شیطان !

  • کارگر

    لحظاتی قبل از سخنرانی خامنه ای. می گه: ما رو به زور آوردن اینجا/ مرگ بر دیکتاتور

  • کارگر

    "دشمن ما همینجاست الکی میگن آمریکاست"؛ شعار زنان تظاهرکننده - اصفهان جمعه ۲۴فروردین

  • کارگر

    تاکید خامنه ای بر مقابله با شبکه های اجتماعی و به شکست کشاندن تحریم ▪️اردوی کار: سید علی خامنه ای امروز در مراسم ورزشگاه آزادی در جمع بسیجی ها، با اشاره به این که « دشمن از ابزار رسانه برای اثرگذاری بر افکار عمومی استفاده می‌کند» و« امروز از تلویزیون، از اینترنت، از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی علیه افکار عمومی ما استفاده می‌شود » آنان را «در میدان شبکه‌سازی اجتماعی و فرهنگی، در میدان حرکت‌های لازمِ » آتش به اختیار اعلام کرد. ▪️خامنه ای در مورد تحریم ها ادعا کرد که «تحریم اقتصادی شکننده‌تر از اقتصاد ملی ما است. اقتصاد ملی ما می‌تواند تحریم را شکست دهد و شکست تحریم، شکست آمریکا است» ▪️او اشاره به بن بست های نظام و لزوم زانو زدن در برابر آمریکا برای نجات کشور را «بزرگترین خیانت به ملت ایران» دانست و گفت: «من به حول و قوه‌ی الهی و به کمک شما، تا جان و توان در بدن دارم نخواهم گذاشت این اتفاق در کشور بیفتد.» ▪️ادامه سانسور، فیلترینگ و مقابله با شبکه های اجتماعی و فضای مجازی از طریق بسیجی های «آتش به اختیار» و ادامه «اقتصاد مقاومتی» شامل بیکاری گسترده، گرسنگی، قحطی، گرانی وحشتناک ارزاق عمومی مردم و به طور خلاصه «بستن لنگ و خوردن نان خشک» در بسته بندی «اقتصاد ملی» دو محور مورد تاکید خامنه ای بود برای شکست «دشمن».