ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه: دولت بشار اسد اشتباه کرد

<p>روسيه دولت بشار اسد را به &quot;تصميم&zwnj;گیری&zwnj;های اشتباه&quot; در برابر مخالفان متهم کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش العربيه، سرگی لاوروف، وزير خارجه روسيه ۲۰ مارس (اول فروردين ۱۳۹۱) در يک مصاحبه از پيش ضبط شده راديويی گفت: &quot;ما معتقديم دولت بشار اسد در پاسخ به نخستين تظاهرات صلح&zwnj;آميز مخالفان در سوريه تصميمات اشتباهی گرفت.&quot;</p> <p>لاوروف افزود: &quot;رهبری سوريه با وجود وعده&zwnj;های متعددی که در پاسخ به فراخوان&zwnj;های ما داد، اما در عين حال مرتکب اشتباهات فراوانی نيز شد.&quot;</p> <blockquote> <p>روسيه گفته آماده پشتيبانی از پيشنهادهای کوفی عنان در خصوص سوريه است، جزييات پيشنهادهای عنان برای حل بحران سوريه هنوز به&zwnj;طور علنی اعلام نشده است</p> </blockquote> <p>در همین حال خبرگزاری فرانسه گزارش داد فرانسه پيش&zwnj;نويس قطعنامه&zwnj;ای را عليه سوريه به شورای امنيت تحويل خواهد داد. در اين پيش&zwnj;نويس دولت سوريه و مخالفان به اجرای کامل و فوری پيشنهادات کوفی عنان، فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب برای حل بحران اين کشور فرا خوانده شده&zwnj;اند.</p> <p>با اين حال لاوروف گفته است اين قطعنامه نبايد حالت ضرب&zwnj;الاجل برای دولت سوريه داشته باشد.</p> <p>قدرت&zwnj;های غربی می&zwnj;گويند بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه مشروعيتش را از دست داده و بايد از قدرت کنار برود اما در مقابل روسيه و چين در برابر اين خواسته مقاومت می&zwnj;کنند. </p> <p>اين دو کشور دوبار نيز تلاش قدرت&zwnj;های غربی را برای تصويب قطعنامه&zwnj;ای عليه سوريه در شورای امنيت سازمان ملل وتو کردند.</p> <p>روسيه و چين خواهان اين هستند که در قطعنامه شورای امنيت در کنار محکوم شدن دولت سوريه، مخالفان نيز محکوم شوند و دو طرف به پايان دادن خشونت&zwnj;ها فرا خوانده شوند.</p> <p>روسيه همچنین گفته است آماده پشتيبانی از پيشنهادهای کوفی عنان در خصوص سوريه است. جزييات پيشنهادهای عنان برای حل بحران سوريه هنوز به&zwnj;طور علنی اعلام نشده است.</p> <p>اعتراضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده و همچنان ادامه دارد. به گفته سازمان ملل شمار کشته&zwnj;شدگان درگيری&zwnj;های يک سال گذشته در سوريه از هشت هزار نفر فراتر رفته که شش هزار و ششصد نفر از آن&zwnj;ها غيرنظامی هستند.</p> <p>&nbsp;</p>

روسيه دولت بشار اسد را به "تصميم‌گیری‌های اشتباه" در برابر مخالفان متهم کرد.

به گزارش العربيه، سرگی لاوروف، وزير خارجه روسيه ۲۰ مارس (اول فروردين ۱۳۹۱) در يک مصاحبه از پيش ضبط شده راديويی گفت: "ما معتقديم دولت بشار اسد در پاسخ به نخستين تظاهرات صلح‌آميز مخالفان در سوريه تصميمات اشتباهی گرفت."

لاوروف افزود: "رهبری سوريه با وجود وعده‌های متعددی که در پاسخ به فراخوان‌های ما داد، اما در عين حال مرتکب اشتباهات فراوانی نيز شد."

روسيه گفته آماده پشتيبانی از پيشنهادهای کوفی عنان در خصوص سوريه است، جزييات پيشنهادهای عنان برای حل بحران سوريه هنوز به‌طور علنی اعلام نشده است

در همین حال خبرگزاری فرانسه گزارش داد فرانسه پيش‌نويس قطعنامه‌ای را عليه سوريه به شورای امنيت تحويل خواهد داد. در اين پيش‌نويس دولت سوريه و مخالفان به اجرای کامل و فوری پيشنهادات کوفی عنان، فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب برای حل بحران اين کشور فرا خوانده شده‌اند.

با اين حال لاوروف گفته است اين قطعنامه نبايد حالت ضرب‌الاجل برای دولت سوريه داشته باشد.

قدرت‌های غربی می‌گويند بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه مشروعيتش را از دست داده و بايد از قدرت کنار برود اما در مقابل روسيه و چين در برابر اين خواسته مقاومت می‌کنند.

اين دو کشور دوبار نيز تلاش قدرت‌های غربی را برای تصويب قطعنامه‌ای عليه سوريه در شورای امنيت سازمان ملل وتو کردند.

روسيه و چين خواهان اين هستند که در قطعنامه شورای امنيت در کنار محکوم شدن دولت سوريه، مخالفان نيز محکوم شوند و دو طرف به پايان دادن خشونت‌ها فرا خوانده شوند.

روسيه همچنین گفته است آماده پشتيبانی از پيشنهادهای کوفی عنان در خصوص سوريه است. جزييات پيشنهادهای عنان برای حل بحران سوريه هنوز به‌طور علنی اعلام نشده است.

اعتراضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده و همچنان ادامه دارد. به گفته سازمان ملل شمار کشته‌شدگان درگيری‌های يک سال گذشته در سوريه از هشت هزار نفر فراتر رفته که شش هزار و ششصد نفر از آن‌ها غيرنظامی هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    آقاي لاورف شما رهبران روس و همدستان چيني شما در جنايتهاي جمهوري اسلامي و حكومت بعثي سوريه عليه ملتهاي ايران و سوريه شريك هستيد. دستان شما به خون اين مردم آلوده است و در تاريخ پرونده شماها ننگين و سياه . روزگار هميشه اين جور نمي ماند. سرانجام ملتها پيروزند و روسياهي و ننگ هميشگي در تاريخ براي شما ها ميماند. تهران ـ بابك

  • کاربر مهمان

    ملت ايران پشتيباني روسها از ديکتاتوري سياه را در تاريخشان ثبت کرده اند...