ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روز جهانی معلم: معلمان در ایران زندانی می‌شوند و اخراج

در روز جهانی معلم، گروه اتحاد بازنشستگان و شماری از اعضای کانون صنفی معلمان در تهران و کازرون یاد معلمان زندانی را گرامی داشتند.

همزمان با روز جهانی معلم، گروه اتحاد بازنشستگان و شماری از اعضای کانون صنفی معلمان در تهران و کازرون یاد معلمان زندانی را گرامی داشتند. بسیاری از معلمان ایران طی سال‌های گذشته به زندان محکوم شده‌اند.

تهران- پارک گفت‌وگو، تجمع به یاد معلمان زندانی- ۱۳ مهر ۱۳۹۷

گروه اتحاد بازنشستگان جمعه ۱۳ مهر/ ۵ اکتبر همزمان با روز جهانی معلم در پارک گفت‌وگو تهران یک تجمع به یاد معلمان در بند برگزار کرد. در این تجمع شماری از اعضای کانون صنفی معلمان و گروه معلمان عدالتخواه نیز حضور داشتند.

در کازرون نیز شماری از معلمان مقابل ساختمان آموزش و پرورش این شهر تجمع کردند.

کانون صنفی معلمان پیشتر از معلمان در سراسر ایران خواسته بود که همزمان با روز جهانی معلم، با توجه به شرایط امنیتی حاکم بر محل زندگی‌شان، به هر شکلی که می‌توانند و امکان‌پذیر است، روز معلم را گرامی بدارند.

معلمان ایران در حالی روز جهانی معلم را گرامی می‌دارند که شماری از معلمان عضو کانون صنفی فرهنگیان با حکم دستگاه قضایی زندانی شده‌اند.

محمد حبیبی از اعضای کانون صنفی معلمان که اردیبهشت امسال همزمان با تجمع معلمان و بازنشستگان مقابل سازمان برنامه و بودجه بازداشت شد، به ۷ سال و نیم زندان،۷۴ ضربه شلاق و دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده است.

محمود بهشتی لنگرودی دیگر عضو کانون صنفی معلمان نیز به ۵ سال زندان محکوم شده است. او از شهریور سال گذشته در زندان به سر می‌برد.

اسماعیل عبدی دیگر عضو کانون صنفی معلمان هم برای گذراندن شش سال دوران محکومیت قضایی زندانی است. او طی سال‌های گذشته، مانند دیگر معلمان عضو کانون صنفی، چندین مرتبه دستگیر و محاکمه شده است.

تجمع معلمان کازرون مقابل ساختمان آموزش و پرورش

روح الله مردانی از دیگر معلمان زندانی در ایران است. دستگاه قضایی مردانی را به اتهام شرکت در تجمعات دی ۱۳۹۶ به شش سال زندان و دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم کرده است.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی همچنین محمد ثانی از فعالان صنفی معلمان در بوشهر را بر اساس شکایت فرماندار این شهر به دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است. علاوه بر او بختیار عارفی در سنندج نیز برای گذاراندن دوران ۱۸ ماهه محکومیتش از سال گذشته زندانی شده است.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی همچنین چندی پیش شش تن از معلمان را به اتهام شرکت در تجمع ۲۰ اردیبهشت معلمان و بازنشستگان مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه به ۹ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد.

علاوه بر این افراد شماری از معلمان نیز طی سال‌های گذشته به دلیل فعالیت صنفی و مخالفت با خصوصی‌سازی آموزش و پرورش به زندان‌های بلند مدت محکوم شده‌اند. هاشم خواستار و رسول بداقی دو تن از معلمانی هستند که طی سال‌های گذشته به زندان طولانی مدت محکوم شدند.

علی اکبر باغبانی از دیگر اعضای کانون صنفی معلمان از سوی دستگاه قضایی به زابل تبعید شده است. او در حال حاضر در زابل به سر می‌برد و به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

مختار اسدی عضو انجمن صنفی معلمان کردستان نیز تیر امسال پس از گذراندن یک سال دوران محکومیت‌اش از زندان آزاد شد.

طاهر قادرزاده، نبی‌الله باستان فارسانی، عبدالرضا قنبری، محمود باقری، محمد داوری، علیرضا هاشمی، جعفر ابراهیمی و محسن عمرانی از دیگر معلمانی هستند که در سال‌های گذشته بازداشت و به حبس‌ محکوم شده‌اند.

خانواده برخی از معلمانی که طی سال‌های گذشته بازداشت و زندانی شدند، گفته‌اند که وزارت آموزش و پرورش پس از دستگیری، حقوق این معلمان را قطع و حکم اخراج آنان را صادر کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر

    فراخوان انجمن صنفى معلمان مريوان اردوی کار: انجمن صنفی مریوان فراخوانی به شرح زیر منتشر کرده است: ▪️ساعت آخر كلاس هاى شنبه ١٤مهر مدارس مريوان به ياد جانباختگان شهريور سياه با يك دقيقه سكوت آغاز مى شود و ادامه كلاس درس با شعرخوانی، سخنرانى؛نمايش فيلم؛ و .... با موضوع "حفاظت از محيط زيست" و "ضرورت ايجاد تشكل هاى مردم نهاد" خواهد بود

  • کارگر

    تقدیر از خانم منصوره فرحزادی بازنشسته فرهنگی و فعال صنفی مراسم بزرگداشت روز جهانی معلم

  • کارگر

    خدیجه پاک ضمیر : بدون حمایت شما امکان تحمل این مشکلات مقدور نبود ... امیدوارم تمام معلمان و آزادی خواهان و عدالت طلبان از زندان آزاد شوند.

  • کارگر

    تقدیر از خانواده #محمد_حبیبی مراسم بزرگداشت روز جهانی معلم

  • کارگر

    تقدیر از خانواده #اسماعیل_عبدی مراسم بزرگداشت روز جهانی معلم

  • کارگر

    امیدست که روزی مدرسه‌های کپری #سیستان_بلوچستان برچیده شوند، و دانش‌آموزانی که در آن‌جا به سختی مشغول تحصیل هستند در شرایط و مکان مناسب قرار گیرند. به امید آن روز.

  • کارگر

    دو مرگ بود آن‌چه مرا پیر کرد و کشت بیداد عشق بود و بلای معلمی نفرین بر آن کسی که در این ره چو من برَد زجری بدین گرانی و اجری بدین کمی #مهدی_حمیدی_شیرازی