ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از یک میلیون آواره سوری به کشور خود بازگشته‌اند

بیشترین آوارگان سوری که به سرزمین خود بازگشته‌اند کسانی هستند که در داخل سوریه آواره شده‌اند. به‌گفته سازمان ملل هنوز ۶,۲ میلیون نفر آواره داخلی در سوریه وجود دارد.

با گذشت بیش از هفت سال از جنگ سوریه همچنان میلیون‌ها سوری آواره هستند. با این حال سازمان ملل می‌گوید در حالی‌که جنگ هنوز پایان نیافته به‌رغم خطرهای موجود بیش از یک میلیون آواره سوری به خانه‌های خود بازگشته‌اند. بیشترین آن‌ها کسانی هستند که در داخل کشور آواره شده بودند.

آوارگان سوری ـ عکس از آرشیو

نشریه دی‌تسایت آلمان جمعه ۵ اکتبر / ۱۳ مهر به‌نقل از منابع سازمان ملل نوشته است که بیش از یک میلیون نفر آواره سوری به سرزمین‌های خود برگشته‌اند و هنوز ۶,۲ میلیون نفر آواره داخلی در سوریه وجود دارد.

بیش از نیمی از افرادی که بازگشته‌اند به شهرهای حلب و رقه رفته‌اند. تنها به شرق حلب بیش از ۵۰۰ هزار نفر وارد شده‌اند. تخمین می‌رود که حدود ۱۲۰ هزار نفر هم به شهر رقه رفته‌اند.

دولت سوریه شمار کسانی را که به خانه‌های خود بازگشته‌اند بسیار بیشتر از این آمار می‌داند و می‌گوید تعداد آن‌ها ۳,۵ میلیون نفر است.

علی ستاری، هماهنگ‌کننده سازمان ملل نسبت به بازگشت سوری‌ها به سرزمین‌هایشان و وجود مین‌ها و مواد منفجره دیگر در این مناطق هشدار داد. او گفت بازگشت زمانی امکان‌پذیر است که سرپناهی امن و امکان تأمین معیشت در محل وجود داشته باشد.

بر اساس آمار سازمان ملل هنوز بیش از پنج میلیون آواره سوری در خارج از این کشور به‌سر‌ می‌برند.

علی ستاری به کسانی که به‌رغم خطرات موجود به سرزمین‌های خود بازمی‌گردند وعده کمک‌های سازمان ملل را داد. در حال حاضر برای کمک‌های انسانی در سوریه، ۳,۴ میلیارد دلار در دسترس است.

کمتر از دو هفته پیش ژنرال عباس ابراهیم، مسئول امنیت ملی لبنان اعلام کرد که از آغاز سال کنونی میلادی تا کنون ۵۰ هزار نفر از آورگان سوری به سوریه بازگشته‌اند. او افزود اگر بازگشت پناهجویان سوری با آهنگ کنونی ادامه یابد تا پایان سال، ۲۰۰ هزار نفر از آن‌ها به کشورشان باز خواهند گشت.

از سال ۲۰۱۱ جنگ در سوریه ادامه دارد. در این مدت رژیم سوریه با کمک روسیه، ایران و دیگر متحدانش موفق شده است که بخش وسیعی از کشور را به تصرف خود در آورد.

دولت سوریه هفته گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل خواهان خروج نیروهای خارجی از کشورش شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.