ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حضور میرحسین موسوی در خانه برادرش ــ مانورها برای رفع حصر

میرحسین موسوی نیز دو هفته پیش با حضور مأموران امنیتی به خانه برادرش رفته بود. رسانه‌های داخلی رفت و آمد محدود محصوران را گشایش‌های اندک در مسئله حصر می‌دانند.

میرحسین موسوی، دو هفته پیش با حضور مأموران امنیتی به خانه برادرش میرمحمود موسوی رفته بود.

محل حبس خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد

این خبر را روزنامه ایران منتشر کرده است. دیگر رسانه‌های داخلی نیز ضمن بازنشر این خبر، آن را نشانه‌ای کوچک از گشایش در وضعیت حبس خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد خوانده‌اند.

چند روز پیش نیز، انتقال سه روزه زهرا رهنورد از محل حصر به خانه دخترش، خبرساز شده بود. زهرا رهنورد چند هفته پیش نیز برای ملاقات با مادر سالخورده‌اش، مدت کوتاهی را بیرون از حصر خانگی گذرانده بود.

اما وبسایت کلمه، منسوب به نزدیکان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، در مطلبی به تاریخ ۱۲ ام مهرماه این اقدامات را «جزیی و نمایشی» خواند و هدف آن را «خبرسازی یا لوث کردن موضوع حصر» دانست. با این حال این وبسایت درباره خبر حضور موسوی در خانه برادرش هنوز واکنشی نشان نداده. هر چند در موارد قبلی نیز وبسایت کلمه درباره رفت و آمدهای محدود محصوران، به ندرت اطلاع رسانی کرده بود.

زهرا رهنورد نیز در واکنش به تحولات اخیر گفته «معتقدم همانطور که ماجرای حصر هشت ساله با ارائه متنی رسمی و کتبی با امضای دادستان انقلاب و به اتهام اعمال مجرمانه آغاز شد اگر اراده ای برای رفع حصر باشد پایان آن نیز باید بصورت رسمی و کتبی اعلام شود».

وعده رفع حصر، یکی از وعده‌های اصلی هر دو کارزار انتخاباتی حسن روحانی قرار بود تا پیش از آغاز سال ۱۳۹۷ تحقق یابد اما چنین نشد. میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از اواخر سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برد.

دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنود مرداد ماه امسال در بیانیه‌ای تأیید کرده بودند که گشایش‌هایی صورت گرفته است اما درهای خانه موسوی و رهنورد «قفل است». آنها تحولات اخیر را «اقدامات قطره چکانی» توصیف کرده بودند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.