ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیل در شمال ایران: چندین کشته و اعلام آماده‌باش کامل

نیروهای امدادی در مازندران و گیلان به حالت آماده باش کامل درآمدند. دستکم ۷ تن کشته شدند و بسیاری خانه‌هایشان را تخلیه کردند. رودخانه‌ها طغیان کردند، پل‌ها تخریب شده‌اند.

سیل و آبگرفتگی ناشی از بارش شدید در شمال ایران تلفات جانی و خسارت مادی زیادی بر جا گذاشته است. تا کنون دستکم ۷ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند و شمار زیادی نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

تخریب پل بزرگ املش پس از سیل

وضعیت در مازندران، گیلان، خراسان شمالی، گلستان بحرانی توصیف شده است.

سیل در مازندران و گیلان به طغیان رودخانه‌ها و تخریب پل‌ها منجر شده و برخی تأسیسات زیر بنایی زیر آب رفته است.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور طی تماس تلفنی با استانداران گیلان و مازندران، خواستار آماده‌باش کامل نیروهای امدادی در این استان شد. او با خانواده جانباختگان، مصدومان و خسارت‌دیدگان ابراز همدردی کرده است.

اما در مازندران شرایط نسبت به باقی استان‌ها وخیم‌تر گزارش شده است. علاوه بر قطع گاز و آب شهری، ۱۵ خط اصلی برق نیز در برخی نواحی این استان قطع است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شماری از شهروندان نوشهر، چالوس، تنکابن خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند و خودروهایشان زیر آب رفته. بنابر این گزارش، ۲ نفر در بهشهر و ساری و یک نفر در چالوس جان باخته است.

در رامسر نیز  طوفان، رعد و برق و بارندگی شدید و سیل به تخریب کامل چندین خانه، طغیان رودخانه صفارود رامسر و رانش زمین در مناطق کوهستانی منجر شده.  بیشترین میزان بارش در میان شهرهای مازندرن را رامسر با ۲۲۰ میلیمتر بارندگی ثبت کرده است.

ذکریا اشکپور، سخنگوی اورژانس مازندران تا کنون اعلام کرد در مازندران چهارتن جان خود را از دست داده‌اند.

دیگر شهرهای استان از جمله قائمشهر، بابل، بابلسر و ساری نیز با مشکلاتی مواجه شدند.

باراندگی شدید در شمال ایران از جمعه آغاز شده است.

در گیلان نیز سیل و بارندگی شدید، زندگی عادی مردم را در شهرهای صومعه سرا، رشت، چابکسر، قلعه رودخان، رودسر، لاهیجان، ماسال و تالش مختل کرده است.

فرمانداری صومعه سرا تأیید کرده که امدادرسانی به برخی از روستاهای صومعه سرا با قایق صورت می‌گیرد.

علی فتح‌اللهی، فرماندار صومعه‌‌سرا هشتم مهرماه اعلام کرد بر اثر سیل و آبگرفتگی ۱۵۰ خانه در منطقه ضیابر به طور کامل زیر آب رفته است.

ایسنا گزارش کرد که بر اثر سقوط خودرو در رودخانه حویق تالش دو نفر جان باخته‌اند و یک نفر مفقود شده است.

در فومن نیز  رانش زمین و طغیان رودخانه پل قلعه رودخان را از بین برده است.

مقامات بهره‌برداری بی‌رویه از شن و ماسه بستر رودخانه‌ها، رعایت نکردن حریم رودخانه‌ها و خانه‌سازی و کشاورزی و خشکسالی چند سال‌ گذشته را از جمله دلایلی می‌دانند که سبب افزایش آسیب که سیل‌های اخیر در ایران شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.