ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اثر هنری «بنکسی» پس از آنکه یک میلیون دلار به فروش رسید، خود را تخریب کرد

«دختر با بادکنک» که با اسپری روی بوم نقاشی شده بود، در حراج ساتبی لندن به قیمت ۱,۰۴ میلیون دلار به فروش رفت اما چند لحظه بعد خود را ریش‌ریش کرد.

بنکسی، هنرمند خیابانی مشهور با فروش یک اثر خودتخریب‌گر هنری جنجال تازه‌ای به پا کرده است.

جمعه ۵ اکتبر، حراجی ساتبی در لندن: دختر با بادکنک بنکسی خود را نابود می‌کند

اثر بنکسی با نام «دختر با بادکنک» که با اسپری روی یک بوم نقاشی شده بود، جمعه ۵ اکتبر در حراج ساتبی لندن به قیمت ۱,۰۴ میلیون دلار، سه برابر بیش از تخمین‌ اولیه قیمت پیش از حراج به فروش رسید و رکورد فروش آثار خود این هنرمند خیابانی و گرافیتی‌کار را شکست.

اما چند لحظه پس از نهایی‌شدن فروش این اثر، بوم نقاشی‌شده به پایین لغزید و از داخل یک دستگاه کاغذ خردکن تعبیه‌شده در پایین قاب اثر رد شد و خود را نابود کرد.

بنکسی تصویری از این لحظه را در حساب رسمی اینستاگرام خود منتشر کرده است.

نخستین‌بار گرافیتی دختر با بادکنک بر دیواری در شرق لندن ظاهر شد. این کار بنکسی اکنون «محبوب‌ترین اثر هنری مردم بریتانیا» است.

بنسکی با تکیه بر گفته‌ای از پیکاسو درباره انگیزه‌اش از تخریب این اثر گفته است: «ضرورت تخریب مثل آفرینش هنری ضرورت دارد.»

بنکسی هرگز هویت کامل خود را فاش نکرد. آثار هنری او که کارش را از بریستول بریتانیا آغاز کرد، در بسیاری از نقاط جهان از جمله فلسطین به چشم می‌خورند.

گفته می‌شود که بنکسی در حراجی اثرش در لندن شخصاً حضور داشته و واکنش حاضران به تخریب اثرش را دیده است.

این اولین بار نیست که هنرمندی با تخریب اثر خود بر ضرورت تخریب به عنوان شکلی از بیان هنری اشاره می‌کند. گوستاو متسگر، هنرمند سرشناس آلمانی هم یکی از چهره‌های «هنر خودتخریب‌گر» است. او آثاری را آغشته به اسید می‌آفرید که بعد به تدریج در اسید از بین می‌رفتند.

بنکسی دو سال پیش هتلی در بیت‌لحم برای «همه جنگ‌زدگان و آورگان جهان» افتتاح کرده بود. این هتل از آخرین آثار این هنرمند بریتانیایی‌ست که کسی نام واقعی او را نمی‌داند.

پانویس:

این گزارش با اطلاعات تازه تکمیل شد

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.