ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورشیان سوری تحت حمایت ترکیه عقب‌نشینی از منطقه حائل ادلب را آغاز کردند

شورشیان جبهه ملی آزادی‌بخش سوریه که تحت حمایت ترکیه‌اند، تسلیحات سنگین را تا ۲۰ کیلومتری خط مقدم عقب می‌برند. جبهه تحریر شام،‌ بزرگترین گروه شورشی هنوز تصمیمش را اعلام نکرده.

توافق ترکیه و روسیه برای تنش‌زدایی از آخرین استان تحت کنترل شورشیان در سوریه در حال اجرایی‌شدن است. مخالفان مسلح بشار اسد، رئیس دولت دمشق که تحت حمایت ترکیه قرار دارند، عقب‌نشینی از منطقه حائل استان ادلب را آغاز کرده‌اند.

در شمال استان ادلب پرچم‌های اپوزیسیون سوریه و يک پرچم ترکیه در جلوی تصویر روی بند پهن شده‌اند تا خشک شوند ــ عکس:‌AFP

فرمانده یکی از این گروه‌های شورشی شنبه ششم اکتبر / ۱۴ مهر به خبرگزاری «رویترز» گفت که «فرآیند خارج‌کردن تسلیحات سنگین صبح امروز آغاز شد و چندین روز ادامه خواهد یافت.»

به گفته این فرمانده «جبهه ملی آزادی‌بخش»، خمپاره‌اندازها و خودروهای مجهز به توپ جنگی به ۲۰ کیلومتری خط مقدم نبرد بین شورشیان و ارتش دمشق عقب کشیده خواهد شد و تسلیحات سبک جابجا نمی‌شوند. جبهه ملی آزادی‌بخش ائتلافی از مخالفان مسلح اسد است که تحت حمایت ترکیه تشکیل شد.

جبهه تحریر شام،‌ شاخه سابق القاعده در سوریه (جبهه النصره سابق)‌ که بزرگترین گروه شورشی در ادلب را تشکیل می‌دهد، هنوز تصمیم نهایی خود را در مورد توافق مسکو و آنکارا اعلام نکرده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دوشنبه ۱۷ سپتامبر/ ۲۶ شهریور پس از نشست دوجانبه در شهر سوچی اعلام کردند که سربازان روسی و ترکیه‌ای منطقه‌ای غیرنظامی در ادلب ایجاد خواهند کرد تا شورشیان تندرو تا اواسط ماه جاری میلادی سلاح‌های خود را تحویل دهند و از آنجا خارج شوند.

این منطقه بین ۱۵ تا ۲۵ کیلومتر مربع وسعت خواهد داشت. ایجاد این منطقه حائل با استقبال ایران نیز مواجه شده است.

اما گروه شورشی «تنظیم حراس الدین» (سازمان پاسداران دین)، یک گروه جهادی تندرو وابسته به القاعده اعلام کرده که با توافق روسیه و ترکیه برای تعیین منطقه غیرنظامی در ادلب سوریه مخالف است.

وقتی جبهه تحریر شام در ۲۰۱۶ ارتباط رسمی‌اش با القاعده را قطع کرد، برخی جهادی‌های تندرو از آن انشعاب زدند و تنظیم حراس دین را تشکیل دادند.

سه میلیون غیرنظامی در ادلب زندگی می‌کنند. توافق آنکارا و مسکو باعث توقف جنگی شد که پیش از آغاز با واکنش‌های تند قدرت‌های غربی و نگرانی‌های سازمان‌های حقوق بشری،‌ از جمله نسبت به استفاده دوباره از تسلیحات شیمیایی همراه شده بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.