ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اصلاح‌طلبان در جلسه با روحانی: «ظاهراً شما فقط با آقای لاریجانی در تماس هستید»

علی شکوری‌راد، از چهره‌های نزدیک به محمد خاتمی خطاب به روحانی گفته «رابطه ما با دولت قطع است». قرار شده کارگروهی برای تنظیم رابطه اصلاح‌طلبان و دولت تشکیل شود.

روزنامه سازندگی وابسته به حزب کارگزاران جزئیات از جلسه ۱۱ مهرماه شماری از اصلاح‌طلبان با رئیس جمهوری منتشر کرده است.

شمار زیادی از اصلاح‌طلبان دعوت برای نشست مشترک با روحانی را نپذیرفته‌اند

در این جلسه شماری از اصلاح‌طلبان از جمله علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت و از چهره‌های نزدیک به محمد خاتمی گفته «رابطه ما با دولت قطع است». او همچنان از حمایت از دولت تأکید کرده اما گفته اصلاح‌طلبان به خاطر حمایت از دولت «فحش می‌خورند».

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران و دبیرکل حزب مردمسالاری نیز در این جلسه از روحانی انتقاد کرده که «ظاهراً شما فقط با آقای لاریجانی در تماس هستید. به دکتر عارف هم زنگ بزنید». نکته‌ای که محمد نعیمی‌پور، از اعضای حزب اتحاد ملت نیز بر آن انگشت گذاشت و گفت «شما اصلاح‌طلبان را فراموش کردید و به سوی علی لاریجانی حرکت کردید».

دیگر میهمان این جلسه، حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار و از مشاوران نزدیک اکبر هاشمی رفسنجانی هم با انتقاد به عمل نکردن روحانی به وعده‌های انتخاباتی‌اش و قطع رابطه با مردم گفته «اگر با این دست فرمان حرکت کنیم همه ما در انتخابات بعد بازنده‌ایم».

مرتضی حاجی، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز خطاب به روحانی گفته «دولت فرمان را رها کرده است». او عدم معرفی وزرای کار و اقتصاد را نشانه‌ای از این موضوع دانست.

مدیریت این جلسه را محمدرضا عارف بر عهده داشته است. حسن روحانی را  نیز در این جلسه محمود واعظی رئیس دفترش همراهی می کرده‌. او که در دولت پیشین روحانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود، در کابینه دوم روحانی اختلافاتش با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان به رسانه‌ها کشید. جهانگیری از اعضای حزب کارگزاران و واعظی از اعضای حزب اعتدال و توسعه است؛ دو حزبی که بر خلاف سال‌های گذشته، این روزها تنش‌های شدیدی را تجربه می‌کنند. تنش‌هایی که کابینه دولت نیز خود را نمایان می‌کند.

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران، ضمن بازنشر گزارش روزنامه سازندگی، علت این دیدار را از یک سو «ترس اصلاح‌طلبان از بازنده بودن در انتخابات آینده» دانسته و از سوی دیگر نیاز روحانی به اصلاحطلبان مجلس».

بنابر این گزارش، قرار شده کارگروهی برای تنظیم رابطه دولت و جبهه اصلاحات تشکیل شود.

بنابر این گزارش، شمار زیادی از اصلاح‌طلبان دعوت برای نشست مشترک با روحانی را نپذیرفته‌اند. از جمله عبدالله نوری وزیر کشور دولت اصلاحات، غلامحسین کرباسچی دبیرکل کارگزاران، مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات، عباس عبدی فعال اصلاح‌طلب، علیرضا علوی‌تبار، سید هادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، عبدالله رمضان‌زاده، محمدرضا تابش عضو فراکسیون امید، شهربانو امانی عضو شورای شهر و اسماعیل دوستی.

چهار روز پس از این جلسه، وب سایت عصر نو در گزارشی یکی از دلایل تصویب لایحه الحاق ایران به کنواسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را همراهی اصلاح‌طلبان دانسته.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.