ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات ریاست جمهوری برزیل به دور دوم کشیده شد

نامزد راست افراطی در پایان دور نخست ۴۶ درصد آرا را کسب کرد اما به اکثریت قاطع دست نیافت. سه هفته آینده رئیس جمهور مشخص می‌شود.

رئیس جمهور آینده برزیل، سه هفته آینده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور مشخص خواهد شد.

ژایر بالسونارو، نامزد ۶۳ ساله به جریان راست افراطی تعلق دارد

رأی‌دهندگان برزیلی یکشنبه ۷ اکتبر / ۱۵ مهر به پای صندوق‌های رأی رفته بودند تا به طور همزمان رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور، کنگره ملی، فرمانداران و معاونان دولت و مجامع قانون‌گذاری دولتی را انتخاب کنند. بعد از چندین‌ سال بحران سیاسی و اقتصادی و فساد فراگیر، دور نخست انتخابات سراسری برزیل در فضایی خشم‌آلود از نخبگان حاکم به پایان رسید.

کمیسیون انتخابات اعلام کرد که ژایر بالسونارو، نامزد راست افراطی در پایان دور نخست انتخابات ریاست جمهوری برزیل ۴۶ درصد آرا را کسب کرده و پیشتار است اما از آن جهت که او اکثریت قاطع آرا را به دست نیاورده، انتخابات به دور دوم کشیده است.

رقیب اصلی بالسونارو، فرناندو حداد، نامزد حزب کارگر، در پایان دور نخست انتخابات ریاست جمهوری برزیل ۲۹ درصد آرا را به دست آورد.

ژایر بالسونارو، نامزد ۶۳ ساله به جریان راست افراطی تعلق دارد. او در کارزار انتخاباتی‌اش علیه زنان و دگرباشان جنسی سخن گفته و از حامیان دیکتاتوری نظامی پیشین در برزیل و افزایش قدرت پلیس برای مبارزه با جرم و جنایت در این کشور است است. بالسونارو به «ترامپ برزیل» معروف شده. شنبه ۶ اکتبر هزاران تن به ویژه زنان و فعالان دگرباش علیه او تظاهرات کردند.

فرناندو حداد، شهردار سابق سائو پائولو به حزب کارگران تعلق دارد و به خاطر اصلاحات اقتصادی و اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی و کاهش فقر شناخته شده است.

لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهور سابق برزیل و از سیاستمداران محبوب حزب کارگران، به اتهام فساد مالی زندانی است. در انتخابات سال ۲۰۱۴ دیلما روسف از حزب کارگران در دور دوم با ۵۱,۶ درصد آرا پیروز شد اما  به فساد و دریافت رشوه از شرکت نفتی پتروبراس متهم و ناگزیر شد از ریاست جمهوری برزیل کناره‌گیری کند. حزب کارگران اتهام‌ها علیه روسف و سیلوا را «سیاسی»‌ خوانده‌ است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.