ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات- از میان آن‌ها: هفدهمین روز اعتصاب رانندگان کامیون در میان فشار و تهدید

کارکنان سهام عدالت به تحصن شبانه روزی مقابل ساختمان وزارت اقتصاد ادامه می‌دهند، سپرده‌گذاران کاسپین هم بار دیگر تجمع کردند. خبر دیگر: فقط یک ماه از معوقات مزدی کارگران راه‌آهن آذربایجان پرداخت شد.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که سه‌شنبه ۱۷ مهر صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

پایانه باربری امیرکبیر به دلیل عدم دریافت بارنامه از سوی رانندگان تعطیل شده است.

اعتصاب رانندگان کامیون برای هفدهمین روز ادامه یافت

رانندگان کامیون به‌رغم افزایش تهدیدها و فشار نهادهای قضایی و امنیتی برای هفدهمین روز پیاپی به اعتصاب ادامه دادند.

در حالی که رسانه‌های حکومتی از پایان اعتصاب رانندگان و عادی شدن تردد کامیون‌ها خبر می‌دهند، کانال تلگرامی اعتصاب رانندگان کامیون چندین ویدئو و عکس از ادامه اعتصاب رانندگان و خالی بودن پایانه‌های باربری در چندین شهر منتشر کرد.

در اهواز مسئولان سازمان راهداری برای پایان دادن به اعتصاب با رانندگان گفت‌وگو کردند اما رانندگان گفته‌اند که تا تحقق کامل مطالباتشان بارگیری نخواهند کرد.

ویدئویی از این جلسه را ببینید:

[video width="352" height="640" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/10/ranandeha-ahwaz.mp4"][/video]

یک ویدئو نیز از پارگینگ کامیون‌ها در محلات استان مرکزی نشان می‌دهد که رانندگان خلاف تبلیغات رسانه‌های دولتی همچنان حاضر به بارگیری نیستند.

پایانه باربری امیرکبیر نیز با نصب یک پارچه‌نوشته از رانندگان خواسته که در صورت تمایل به بارگیری مستقیم به شرکت‌های حمل و نقل مراجعه کنند. در تبریز و اصفهان نیز رانندگان همچنان در اعتصاب هستند.

اعتصاب رانندگان کامیون برای چهارمین بار در سال جاری از اول مهر آغاز شده است. مقام‌های دولتی و امنیتی رانندگان را به قطع سهمیه سوخت تهدید کرده‌اند. در همین رابطه متن دستور سازمان راهداری اصفهان مبنی بر قطع سهمیه سوخت و غیرفعال شدن کارت کامیون‌هایی که در دو هفته گذشته بارگیری نکردند، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

رانندگان خواستار افزایش نرخ کرایه حمل بار، کاهش حق کمیسیون شرکت‌های باربری، تامین لوازم یدکی و لاستیک با قیمت مناسب، پرداخت سهم دولت حق بیمه رانندگان، شناسایی رانندگی به عنوان مشاغل سخت و برخورد با فساد ماموران پلیس هستند.

در جریان این اعتصاب که به گفته نمایندگان مجلس شورای اسلامی موجب اختلال در توزیع سوخت و برخی اقلام کالایی شده، دست‌کم ۲۷۰ تن بازداشت شدند.

مقام‌های قضایی ایران رانندگان بازداشت شده را به اعدام تهدید کرده‌اند. سرپرست دادستانی قزوین روز گذشته گفته که ممکن است برای ۱۷ راننده بازداشت شده حکم اعدام صادر شود. دادستان کل جمهوری اسلامی نیز اتهام رانندگان معترض را «قطاع الطریق» دانسته است. سخنگوی قوه قضائیه هم یکشنبه ۱۵ مهر گفته بود که دستگاه قضایی با رانندگانی که به گفته او در جابجایی کالاها اختلال ایجاد کردند، مماشات نخواهد کرد.

این تهدیدها در حالی است که ۱۵۳ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس دولت از او خواستند که برای پایان دادن به اعتصاب رانندگان اقدامات حمایتی فوری انجام دهد.

اعتصاب رانندگان سبب شده که طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد. یکشنبه ۱۵ مهر خبرگزاری فارس از استعفای شفاهی آخوندی خبر داد، اما چند ساعت بعد روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی این خبر را تکذیب کرد.

با این حال نمایندگان مجلس گفته‌اند که طرح استیضاح آخوندی را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی باز می‌گردانند. آخوندی چندی پیش توانست برای دومین بار از مجلس رای اعتماد بگیرد.

یک ویدئوی دیگر را در همین رابطه ببنید: به گفته رانندگان اعتصاب آنها موجب اختلال در جابجایی کالاها شده است. رانندگان می‌گویند که تنها ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کوچک برای جابجایی مواد غذایی فاسد شدنی حرکت می‌کنند.

[video width="640" height="360" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/10/ranandeha-17.7.mp4"][/video]

تحصن شبانه روزی کارکنان تعاونی سهام عدالت مقابل ساختمان وزارت اقتصاد

نمایندگان کارکنان شرکت تعاونی سهام عدالت شامگاه دوشنبه تا صبح سه‌شنبه را هم در خیابان و مقابل ساختمان وزارت اقتصاد سپری کردند.

کارکنان سهام عدالت شبانه مقابل ساختمان وزارت اقتصاد تحصن کردند

آنها از شنبه ۱۴ مهر در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و ۴۲ ماه معوقه مزدی و بیمه‌ای دور تازه‌ای از اعتراض خود را آغاز کرده‌اند. کارکنان شرکت تعاونی سهام عدالت دو هفته پیش نیز برای چند روز پیاپی مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند.

این کارگران خواستار اجرای بخشنامه هیئت وزیران مبنی بر پرداخت دستمزد معوق کارکنان در سازمان خصوصی‌سازی هستند. به گفته آنان سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده که فقط به دو تن از کارکنان هر یک از دفاتر استانی ۹۹۲ هزار تومان دستمزد ماهیانه پرداخت خواهد کرد. شمار کارکنان در دفاتر استانی شرکت تعاونی سهام عدالت حدود ۱۵۰۰ تن اعلام شده است.

یکی از حاضران در این تجمع اعتراضی گفته که مسئولان سازمان خصوصی‌سازی تا به حال پاسخ مشخصی به کارکنان نداده و مسئولان نهادهای دولتی همانند سازمان خصوصی‌سازی و دفتر امور سهام عدالت توانایی لازم را برای حمایت از کارکنان سهام عدالت ندارند.

تجمع سپرده‌گذاران کاسپین مقابل بانک مرکزی

سپرده‌گذاران کاسپین این‌بار در تهران و مقابل ساختمان بانک مرکزی تجمع کردند.

تجمع سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری در حالی ادامه دارد که مقام‌های بانک مرکزی ایران مدعی پرداخت مطالبات و اصل سپرده ۹۸ درصد سپرده‌گذاران شده‌اند.

یک ویدئو از تجمع امروز سپرده‌گذاران در تهران را ببینید:

با این حال سپرده‌گذاران کاسپین در تهران، رشت و مشهد طی ماه‌های گذشته چندین بار دست به تجمع زده‌اند. آنها مسئولان دولتی و بانک مرکزی را به فریبکاری و همدستی با مالکان این موسسه مالی و اعتباری متهم می‌کنند.

بحران مؤسسه‌های مالی و اعتباری طی سه سال گذشته موجب بروز اعتراض‌های متعددی شد. بانک مرکزی ایران پس از این اعتراضات موسسات مالی را منحل و یا ادغام کرد.

دستمزد کارگران راه‌اهن آذربایجان با تاخیر دو ماهه پرذاخت می‌شود

کارگران راه‌آهن حوزه آذربایجان گفته‌اند که تنها یک ماه از دستمزد معوقشان از سوی کارفرما پرداخت شده است. این کارگران مرداد امسال در یک اعتصاب سراسری به همراه دیگر کارگران نگهداری خطوط و ابنیه فنی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی دست از کار کشیدند.

به دنبال این اعتصاب قرارداد ایران تراورس به عنوان یکی از پیمانکاران تامین نیروی انسانی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی لغو شد. شرکت راه‌آهن نیز وعده کرد که در گفت‌وگو با پیمانکاران آنها را به پرداخت مطالبات مزدی معوق مکلف کند.

با این حال کارگران راه‌آهن حوزه آذربایجان گفته‌اند که دستمزد دو ماه گذشته شان پرداخت نشده و آنها نگران تاخیر در پرداخت دستمزدهایشان در ماه‌های آینده هستند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.