ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست مطهری از قوه قضائیه:شناسایی عاملان پیامک‌های تهدیدآمیز

مخالفان الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم، پس از تصویب آن در مجلس به ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز ادامه می‌دهند. نمایندگان به وحشت افتاده‌اند.

مخالفان الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم، پس از تصویب آن در مجلس به ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز ادامه می‌دهند. نمایندگان موافق تصویب این لوایح به وحشت افتاده‌اند. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از دادستان کل کشور خواسته است دستور رسیدگی، تحقیق و کشف عاملان ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای نمایندگان در جریان بررسی لایحه CFT را صادر کند.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس ایران

مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از خطر انسداد کامل مسیرهای نقل و انتقال‌های بانکی بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا، چهار لایحه را در دستور کار خود قرار داد: لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی که به «کنوانسیون پالرمو» شهرت دارد، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT)، لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و نیز لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم. مجلس علاوه بر لایحه الحاق ایران به "سی‌اف‌تی"، سه لایحه دیگر را نیز تصویب کرده و منتظر نظر شورای نگهبان است.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به دادستان کل ایران از ادامه پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان موافق لوایح چهارگانه خبر داده  خواهان تحقیق دستگاه قضایی و شناسایی و مجازات کسانی شده که این پیامک‌ها را ارسال می‌کنند. مطهری به محمد جعفر منتظری نوشته است:

 «همانطور که مستحضر هستید برای ممانعت از تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس، پیامک‌های متعددی برای نمایندگان محترم ارسال شد و هنوز ادامه دارد. این پیامک‌ها شامل تهدید، توهین و دشنام فراوان بوده است که تبعا آرامش روانی آنها را برهم می‌زند. نظر به درخواست تعدادی از نمایندگان که به این جانب مراجعه کرده‌اند و به طور کلی وظیفه ذاتی دادستان کل به عنوان مدعی العموم، مستدعی است دستور رسیدگی و تقسیم و کشف عاملان این اقدام و سپس معرفی و تعیین مجازات مقتضی برای آنها را صادر فرمایید.»

پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس دو روز قبل با انتشار پیامی در توییتر گفته بود که او را به مرگ تهدید کرده‌اند.  یک روز بعد طیبه سیاوشی، یکی دیگر از نمایندگان اصلاح‌طلب خبر داد که پیامک تهدیدآمیزی با این مضمون به دست او رسیده که اگر مجلس به این لوایح رأی مثبت دهد، مجلس را به توپ می‌بندند. سیاوشی نوشته است:

«بنای به توپ بستن مجلس دارند! این پیامک‌ها و سازماندهی‌های عجیب و غریب از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ این تهدیدها گویا تا پاسی از شب ادامه دارد و تمام‌شدنی هم نیست.»

حجت‌الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس سه‌شنبه ۱۷ مهر در سخنانی در جمع پاسداران درباره تصویب لوایح مبارزه با پولشویی در مجلس شورای اسلامی گفت:

«مجلس شورای اسلامی دیروز تصویب کرد که جمهوری اسلامی به کنوانسیون اف ای تی اف بپیوندد، یعنی ما دست حمایت از لبنان، سوریه و عراق برداریم. غیر از این است؟ اگر امروز مقام معظم رهبری فریاد می‌زنند که مواظب باشید عده‌ای می‌خواهند کشور را به سمت آمریکا ببرند، وظیفه ما چیست؟ باید بنشینیم نگاه کنیم؟ شورای نگهبان امروز وظیفه دارد جلوی این حرکت را بگیرد. غیرت ما کجا رفته؟ نباید فریاد بزنیم؟»

دفتر رهبر جمهوری اسلامی به نقل از علی خامنه‌ای نوشته بود:

«آنچه که من در دیدار با نمایندگان راجع به لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها گفته‌ام مربوط به اصل کنوانسیون‌ها بود و نه کنوانسیون خاص. لذا با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارم تا مسیر قانونی خود را طی کند.»

 رهبر جمهوری اسلامی ۳۰ خرداد سال جاری مخالفت صریح خود با لایحه پیوستن به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم را اعلام کرده و از نمایندگان مجلس خواسته بود تا قوانین دیگری را در این حوزه تصویب کنند.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده که شورای نگهبان لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و CFT را «همانند دیگر مصوبات» و با «معیار قانون اساسی و موازین شرع» بررسی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.