ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک نفر در ارتباط با قتل روزنامه‌نگار زن بلغاری، در آلمان دستگیر شد

فرد بازداشت‌شده مردی ۲۱ ساله اهل بلغارستان است. او در ایالت نیدرزاکسن آلمان بازداشت شد و مقامات بلغاری می‌گویند همه شواهد نشان می‌دهند که این فرد گناهکار است.

در ارتباط با قتل ویکتوریا مارینوا روزنامه‌نگار ۳۰ ساله بلغاری مردی ۲۱ ساله اهل بلغارستان در ایالت نیدرزاکسن آلمان بازداشت شد. مقامات بلغاری می‌گویند همه شواهد نشان می‌دهند که این فرد گناهکار است.

جنازه ویکتوریا مارینوا شنبه ۶ اکتبر / ۱۴ مهر در پارکی در شهر روسه واقع در شمال بلغارستان کشف شد.

به‌گزارش رویترز، ملادن مارینوف، وزیر کشور بلغارستان چهارشنبه ۱۰ اکتبر / ۱۸ مهر ضمن اعلام این خبر گفت این فرد روز گذشته (سه‌شنبه) به درخواست مقام‌های بلغاری بازداشت شده و دی‌ان‌ای (DNA) او با نمونه‌هایی که از صحنه جرم گرفته شده بودند، مطابقت دارد.

دادستان‌های پرونده گفته‌اند که مظنون دستگیرشده، سِوِرین کارسیمیروف نام دارد و ۲۱ سال سن دارد. او به تجاوز و قتل محکوم شده و حکم اروپایی برای استرداد او صادر شده است.

جنازه ویکتوریا مارینوا شنبه ۶ اکتبر / ۱۴ مهر در پارکی در شهر روسه واقع در شمال بلغارستان و در نزدیکی مرز رومانی، کشف شد. پیش از قتل این روزنامه‌نگارِ ۳۰ ساله، به او تجاوز شده بود. مارینوا در یک شبکه تلویزیونی در روسه کار می‌کرد. او در زمینه فساد مالی از صندوق مالی اتحادیه اروپا در بلغارستان تحقیق می‌کرد.

بویکو بوریسف، نخست‌وزیر بلغارستان خواهان تحقیق درباره قتل مارینوا شده است.

سوتیر تساتساروف، دادستان کل که در یک کنفرانس مشترک با نخست‌وزیر بلغارستان و وزیر کشور شرکت کرده بود، گفت: «در مرحله کنونی هنوز نمی‌توانیم تأیید کنیم که قتل مارینوا در ارتباط با شغل او بوده. ما همچنان روی تمام گزینه‌های ممکن کار می‌کنیم.»

تساتساروف همچنین افزود: «ما شواهد بسیاری جمع‌آوری کرده‌ایم که نشان می‌دهند فرد دستگیرشده گناهکار است. او به دو جنایت محکوم شده: تجاوز جنسی و قتل عمد با بی‌رحمی شدید.»

در آلمان وزیر محلی و وزیر داخلی ایالت نیدرزاکسن بازداشت یک نفر در این ایالت را در ارتباط با قتل روزنامه‌نگار بلغاری تأیید کرد. سِوِرین کارسیمیروف شامگاه سه‌شنبه در خانه‌اش بازداشت شد و امروز (چهارشنبه) به دادگاه معرفی می‌شود.

وزارت کشور بلغارستان می‌گوید کارسیمیروف اهل شهر روسه است و در نزدیکی پارکی که جسد روزنامه‌نگار کشف شد زندگی می‌کند. او روز یکشنبه بلغارستان را ترک کرد.

گزارشگران بدون مرز در رده‌بندی آزادی مطبوعات در جهان، بلغارستان را در رتبه ۱۱۱ قرار داده‌‌اند که بدترین رتبه‌بندی برای یک کشور عضو اتحادیه اروپا در این زمینه است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.