ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل: «دولت‌ها باید مجازات بی‌رحمانه اعدام را پایان داده و گام‌هایی در جهت لغو کامل آن بردارند»

عفو بین‌الملل کمپین جدیدی را برای فشار بر پنج کشور ایران، غنا، ژاپن، بلاروس و مالزی راه‌اندازی کرده است تا به شرایط غیرانسانی زندانیان محکوم به مرگ در زندان پایان داده و به سمت کامل لغو مجازات اعدام حرکت کنند.

عفو بین‌الملل در روز جهانی مبارزه با اعدام گفت: «با زندانیان محکوم به اعدام باید با انسانیت و حفظ کرامت انسانی رفتار شود و در شرایطی مطابق با قوانین بین‌المللی حقوق بشر و استانداردهای بین‌المللی نگهداری شوند.»
عفو بین‌الملل کمپین جدیدی را برای فشار بر پنج کشور ایران، غنا، ژاپن، بلاروس و مالزی راه‌اندازی کرده است تا به شرایط غیرانسانی زندانیان محکوم به مرگ در زندان پایان داده و به سمت کامل لغو مجازات اعدام حرکت کنند.
استفان کاکبورگ،‌ معاون برنامه مسائل جهانی عفو بین‌الملل گفت: «مهم نیست که چه جرمی مرتکب شده‌اند، هیچ‌‌کس نباید مجبور به تحمل شرایط غیرانسانی در زندان شود. هنوز در بسیاری از پرونده‌ها، زندانیان محکوم به مرگ در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند، دسترسی به خدمات درمانی کافی ندارند و از خطر اعدام دلهره و اضطراب دارند.»

استفان کاکبورگ گفت: «این حقیقت که برخی دولت‌ها زندانیان و خانواده‌های‌شان را چند روز قبل، یا در برخی پرونده‌ها، ساعاتی قبل از اعدام آگاه می‌کنند، هولناک است.»
تمامی دولت‌هایی که مجازات اعدام را حفظ کرده‌اند، فورا باید به شرایط بی‌رحمانه زندان پایان دهند، چرا که بسیاری از زندان محکوم به اعدام مجبور به تحمل آن هستند.
در حالی که عفو بین‌الملل اقدام به مستندسازی موارد نقض حقوق در سراسر جهان می‌کند، کارزار جدیدش پرونده‌هایی را در بلاروس، ایران، غنا، ژاپن و مالزی برجسته می‌کند.
▪️ زندانیان محکوم به مرگ در غنا گفته‌اند که برای درمان بیماری‌ها در شرایط طولانی به دارو دسترسی ندارند.
▪️ «محمدرضا حدادی» از سن ۱۵ سالگی در صف اعدام قرار دارد، شکنجه‌های روانی را برای اجرای حکم اعدام تحمل کرده است. در ۱۴ سال گذشته شش بار اجرای اعدام او برنامه‌ریزی و متوقف شد.

▪️ «ماتسوموتو کنجی» در ژاپن، به اختلال روانی در نتیجه بازداشت طولانی و در انتظار اعدام بودن دچار شده است.
▪️ «هو یه وا» در مالزی در سال ۲۰۱۴ تقاضای عفو و بخشودگی کرد، اما هنوز جوابی دریافت نکرده است.
▪️ محرمانه بودن استفاده از مجازات در بلاروس متداول است، اعدام‌ها به شدت از مردم پنهان نگاه داشته شده و بدون اطلاع زندانیان، خانواده‌ها و وکلایشان انجام می‌شود.
عفو بین الملل با مجازات اعدام صرف نظر از ماهیت جرم، ویژگی‌های محکوم یا روشی که حکومت برای کشتن استفاده می‌کند، در همه شرایط و بدون استثنا مخالف است.
مجازات اعدام مجازاتی بی‌رحمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز و نقض حق حیات است که در اعلامیه جهانی حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.