ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات- از میان آن‌ها: تجمع رانندگان کامیون در چند شهر در هجدهمین روز اعتصاب

کارکنان سهام عدالت به تحصن ادامه داند، مربیان پیش‌دبستانی در ایذه، کشاورزان در اصفهان و کارگران آب و فاضلاب روستایی در آبادان هم تجمع کردند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که چهارشنبه ۱۸ مهر صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

هجدهمین روز اعتصاب رانندگان کامیون؛ رانندگان در چند شهر تجمع کردند

رانندگان کامیون در اصفهان چهارشنبه ۱۸ مهر مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان تجمع کردند. همزمان تصاویر و ویدئوهایی از تجمع رانندگان کامیون در زرین‌شهر و مبارکه منتشر شد. در زرین‌شهر ماموران پلیس در محل تجمع حضور داشتند و از تجمع جلوگیری کردند.

یک ویدئو از زرین‌شهر اصفهان را ببینید:

[video width="520" height="362" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/10/ranandeha-zarinshahr18.7.mp4"][/video]

در دیگر شهرهای ایران نیز رانندگان همچنان به اعتصاب ادامه می‌دهند.

زهرا سعیدی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در هجدهمین روز اعتصاب رانندگان کامیون گفت که به دلیل اعتصاب رانندگان کامیون، پایانه باربری مبارکه در اصفهان را که یکی از بزرگترین پایانه‌های باربری در ایران است، به پارکنیگ تبدیل شده است.

سعیدی با بیان اینکه بیش از ۵۰ جلسه با رانندگان کامیون برگزار شده، گفت که وزارتخانه‌های صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی و کشور رانندگان و کامیونداران به یکدیگر پاس می‌دهند و هیچ یک پاسخگوی مطالبات آنها نیستند.

او از دولت خواست که مسئول مستقیمی برای رسیدگی به مشکل کامیون داران قرار دهد تا بتواند وزارتخانه های مرتبط را به هم وصل کند و پاسخگوی حل مشکل کامیونداران باشد.

سعیدی از عدم تحقق وعده مسئولان دولتی به رانندگان کامیون انتقاد کرد و گفت: «به آن ها قول می دهیم و آن زمان که آن‌ها راه می‌آیند، جور دیگری سر راه آنها را می‌بندیم».

او بدون بیان جزئیات بیشتر گفت که یک روز پس از آنکه به رانندگان مبارکه پیام داده که از مطالبات آنها حمایت می‌کند، «مشکل جدیدی برایشان درست شده است».

به نظر می‌رسد این اظهارات در رابطه با دستگیری رانندگان معترض طی روزهای گذشته باشد.

براساس گزارش رسانه‌ها و اظهارات مقام‌های قضایی از یکم مهر که اعتصاب رانندگان کامیون برای چهارمین بار در سالجاری آغاز شد، حدود ۲۷۰ تن بازداشت شده‌اند. مقام‌های قضایی ایران رانندگان را به «اشد مجازات» و «اعدام» تهدید کرده‌اند.

یک ویدئو از تجمع رانندگان کامیون در اصفهان را در ادامه ببینید:

[video width="520" height="320" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/10/ranandeha-esfehan-18.7.mp4"][/video]

کشاورزان ورزنه اصفهان در اعتراض به عدم تامین حقابه تجمع کردند

در اصفهان کشاورزان پس از عدم تحقق وعده مسئولان دولتی مبنی بر تامین آب برای کشت پائیزه بار دیگر تجمع کردند.

جمعه ۲۵ اسفند، مصلی اصفهان: کشاورزان معترض به امام جمعه پشت کردند و در همان حال شعار دادند: «رو به میهن، پشت به دشمن».

کشاورزان اصفهان سال گذشته و بهار امسال نیز چندین مرتبه در اعتراض به تامین نشدن آب برای کشت تجمع کرده بودند. آنها ۲۵ اسفند سال گذشته به محل برگزاری نمازجمعه اصفهان رفتند و پشت به امام جمعه نشستند.

اعتراض کشاورزان اصفهانی در سال گذشته با خشونت ماموران پلیس نیز روبرو شد. در جریان این اعتراضات شماری از کشاورزان مجروح شدند.

مسئولان دولتی در اصفهان وعده کرده بودند که مشکل تامین آب کشاورزان برای کشت پائیزه را برطرف کنند. محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در همین رابطه گفته بود که طرح بازچرخانی آب زاینده رود را اجراء خواهد کرد. این طرح اما پس از مخالفت نماینده متوقف شده است.

با توقف این طرح کشاورزان می‌گویند که امکان کشت در پائیز را هم نخواهند داشت.

دولت پیشتر پرداخت تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض به کشاورزان را تصویب کرده بود اما به گفته کشاورزان تنها شمار اندکی از آنها مشمول این طرح شده‌اند.

نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار است استهمال تسهیلات بانکی کشاورزان شده‌اند.

کارگران آب و فاضلاب روستایی آبادان ۱۱ ماه دستمزد و مزایا طلبکارند

کارگران شاغل در بخش‌های مختلف اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان آبادان در استان خوزستان دست‌کم ۱۱ماه دستمزد و سایر مزایا از کارفرمای خود طلبکارند. آنها در اعتراض به این وضعیت سه‌شنبه ۱۷ مهر مقابل ساختمان فرمانداری آبادان تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، جلیل مختار نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی آبادان را تائید کرده و گفته است که این مشکل از روز گذشته (سه‌شنبه ۱۷ مهر) مورد بررسی قرار گرفت تا کارگران به به حقوق معوقه خود برسند.

تحصن شبانه‌روزی کارکنان شرکت تعاونی سهام عدالت ادامه دارد

تجمع کارکنان شرکت تعاونی سهام عدالت

۸۰ تن از کارکنان دفاتر استانی شرکت تعاونی سهام عدالت برای پنجمین روز پیاپی مقابل ساختمان وزارت اقتصاد تحصن کردند. آنها از شنبه ۱۴ مهر به تهران آمده و در اعتراض به عدم اجرای بخشنامه هیئت وزیران از سوی سازمان خصوصی‌سازی مقابل ساختمان وزارت اقتصاد تحصن کرده‌اند.

به گفته معترضان، کارکنان شرکت تعاونی سهام عدالت ۴۲ ماه دستمزد طلبکارند و سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده که تنها به ۲ تن از کارکنان در هر یک از دفاتر دستمزد ۹۹۲ هزار تومانی پرداخت می‌کند.

معترضان که شب‌های گذشته را هم تا صبح در خیابان و مقابل ساختمان وزارت اقتصاد ماندند به خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، گفته‌اند که با گذشت ۵ روز از آغاز اعتصاب آنها مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی عمق و شدت این اعتراض را درک نکرده‌اند و از  کارگران انتظار دارند از مطالبات خود بعد از یازده سال سابقه چشم‌پوشی کنند.

شمار کارکنان شرکت تعاونی سهام عدالت حدود ۱۵۰۰ تن اعلام شده است. بخشی از این کارکنان را توانیابان جسمی و زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

مربیان پیش‌دبستانی ایذه مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند

تجمع مربیان پیش‌دبستانی ایذه مقابل استانداری خوزستان

۴۰ مربی پیش‌دبستانی در ایذه مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. آنها می‌گویند که از سال ۱۳۸۹ تا به حال بدون بیمه مشغول به کار هستند.

این مربیان خواستار تعین وضعیت شغلی خود و استخدام رسمی در آموزش و پرورش هستند. به گفته آنها از مجموع ۸۶ مربی پیش‌دبستانی عشایر در ایذه، ۴۰ تن از سوی آموزش و پرورش جذب شده و تکلیف ۴۶ تن دیگر نامشخص است.

به گزارش ایلنا، مربیان پیش‌دبستانی گفته‌اند که «از تبعیض خسته‌اند و نمی‌دانند چرا آموزش و پرورش همه را یکسان جذب نمی‌کند».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.