ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گرفتن خون از ۶۳ دانش‌آموز با سرنگ مشترک به اسم مامور هلال احمر: مدیر مدرسه برکنار شد

به گفته سرپرست فرمانداری تاکستان آزمایش‌هایی که پس از این ماجرا از دانش‌آموزان گرفته شده، نشان می‌دهد علائم بیماری یا مشکل خاصی در آنها وجود ندارد.

به دنبال انتشار خبر خون گرفتن یک فرد ناشناس از شماری از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در تاکستان قزوین با سرنگ مشترک، مدیر این مدرسه به دلیل سهل‌انگاری از کار بر کنار شد.

عکس از آرشیو

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روز پنج‌شنبه ۱۹ شهریور ضمن اعلام این خبر از دستگیری «فرد ناشناس» که به نام مامور هلال احمر از دانش‌آموزان خون گرفته، خبر داده و همچنین نوشته است آزمایش‌هایی که از دانش‌آموزان گرفته شده، نشان می‌دهد علائم بیماری یا مشکل خاصی در آنها وجود ندارد.

محمد مبین، سرپرست فرمانداری تاکستان:

«پس از این اتفاق یک تیم پزشکی در مدرسه یاد شده حاضر و از دانش‌آموزانی که از آنها خون‌گیری شده بود آزمایش HIV، هپاتیت B و C گرفتند که خوشبختانه جواب این آزمایش نشانگر علائم بیماری و مشکل خاصی در آنها نبود.»

مدیر شبکه بهداشت تاکستان هم درباره این ماجرا گفته است هیچ خطری دانش‌آموزان این مدرسه را تهدید نمی‌کند و احتمال انتقال آلودگی صفر است.

جلال رحمانی:

«این مرد جوان در پوشش امدادگران هلال احمر با مراجعه به مدرسه دخترانه سما در تاکستان اقدام به سنجش قند خون ۶۳ دانش‌آموز این مدرسه کرده بود. او در انجام این کار نیز برای هر چند دانش آموز از یک لانست مشترک استفاده کرده است. پس از اعلام این گزارش به شبکه بهداشت و آموزش و پرورش این فرد توسط مراجع قضایی و انتظامی بازداشت شد. آزمایشات لازم برای اطمینان از سلامتی این دانش آموزان انجام شده و جای هیچ نگرانی نیست.»

حسن آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین هم در‌باره این ماجرا گفته است:

«طبق صحبت‌هایی که من با دکتر مهرام (رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین) داشته‌ام، عنوان شد که مشکلی در این زمینه پیش نیامده و خوشبختانه با توجه به نتیجه آزمایشات هیچ‌کدام از  دانش‌آموزان بر اثر سرنگ مشترک دچار آلودگی نشده‌اند اما فردی که به مدرسه رفته، وابسته به هلال احمر نبوده است. ما این موضوع را به صورت کتبی و تلفنی با آموزش و پرورش درمیان گذاشته‌ایم.»

در گزارش ایرنا اما آمده است والدین دانش‌آموزان مدرسه دخترانه سما در تاکستان قزوین همچنان نگران وضعیت سلامت فرزندانشان هستند.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) هم از تحصن والدین در مقابل شبکه بهداشت تاکستان خبر داده و نوشته است تجمع کنندگان خواستار حضور نماینده و فرماندار برای پاسخگویی هستند.

بر اساس گزارش ایرنا، در این ماجرا فردی روز چهارشنبه گذشته (خبرگزاری ایلنا روز حادثه را سه‌شنبه گذشته نوشته و فرد دستگیر شده را «س. جلیلوند» معرفی کرده) با مراجعه به یک مدرسه در تاکستان خود را کارمند هلال احمر معرفی و با ارائه نامه اداره هلال احمر و کارت شناسایی، از مدیر مدرسه ‌خواسته است از دانش‌آموزان و پرسنل برای انجام آزمایش قند خون‌ بگیرد:

«مدیر مدرسه بدون انجام تحقیقات لازم و هماهنگی با نهادهای ذی‌ربط به این فرد اجازه انجام خون‌گیری داده. گفته می‌شود این فرد از هر لانست (سوزن) برای انجام تست قند خون چند دانش‌آموز استفاده کرده که این موضوع توسط دانش‌آموزان به والدین اطلاع داده شده و موجب نگرانی آنها درباره وضعیت سلامت فرزندانشان شده است.»

پلیس، دستگاه قضایی و دانشگاه علوم پزشکی و دیگر نهادهای ذی‌ربط هنوز درباره این ماجرا اظهارنظر رسمی نکرده‌اند. با وجود این سرپرست فرمانداری تاکستان به ایرنا گفته است:

«بر اساس اطلاعات اولیه کسب شده عامل خون‌گیری بدون هماهنگی از دانش‌آموزان، از داوطلبان جمعیت هلال احمر بوده و انگیزه خاصی برای این اقدام خود نداشته است.»

به گفته محمد مبین این فرد قبلا دوره‌های آموزشی مربوط به تزریق و انجام آزمایش‌های پزشکی اولیه مانند تست قند خون و فشار خون را پشت سر گذاشته بوده:

«او در هماهنگی با مدیر مدرسه اقدام به گرفتن تست قند خون از برخی دانش‌آموزان کرده است.»

سرپرست فرمانداری تاکستان اما مدیر مدرسه را به «قصور و بی‌تدبیری به جهت عدم هماهنگی با مراجع بالادستی» متهم کرده و گفته است:

«این موضوع محرز است و فعلا او از کار برکنار و تعلیق شده است.»

او همچنین از آنچه «فضاسازی در شبکه‌های مجازی» خوانده انتقاد کرده و گفته است:

«برخی‌ها در شبکه‌های مجازی نسبت به این موضوع اقدام به تحریک افکار عمومی کردند. به جهت نگرانی والدین مقرر شد امروز نیز آزمایش دوباره از دانش آموزان گرفته شود.»

فرد بازداشت شده نیز در زندان چوبین‌در به سر می‌برد.

شهر تاکستان مرکز شهرستانی به همین نام در ۳۵ کیلومتری غرب قزوین است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اکثريت خاموش

    ايدز دو تست دارد، دانش آموزان پس از ۶ ماه بايد دوباره تست شوند۰حتما مدير و مربی پرورشی مدرسه ژن خوب بوده۰

  • کارو

    این قضیه بسیار مشکوک است. اگر فرد مزبور وابسته به هلال احمر نبوده، پس خون این بچه ها به چه درد او می خورده است؟ یا مسئله چیز بزرگتری است در مایه های گرفتن خون به قصد فروش که از مردم پنهان می شود؛ و یا اینکه فرد مزبور از طرف هلال احمر بوده، اما نیروی رسمی این نهاد نبوده و هلال احر بدین شیوه مسئولیت را از سر خود باز میکند. از آنجا که امروزه در ایران اسلامی و حکومت عدل علوی سید علی آقا بر اساس آموزه های علوی و اسلامی مکتب اتریش چیزی به نام قرارداد دائم کار وجود ندارد و نیروی کار باید به خاطر یک روز بیمه شدن تا ابد سردوانده شده و با حقوق ناچیز کار کند، اصلاً بعید نیست که هلال احمر فرد مزبور را فرستاده، ولی اکنون از سر خود باز میکند و او را مرتبط با خود نمیداند! این میتواند کوچکترین و دم دستی ترین نتیجۀ خصوصی سازی نهادهای بهداشتی و خدمات اجتماعی مردم بدبخت و مفلوک ایران باشد. حالت بدتر آن هم همان مسئلۀ فروش خون است. در نهایت اگر کاسه ای هم زیر نیم کاسه باشد نه نیروی انتظامی و نه قوه قضاییه با این سوابق درخشانشان و وابستگی شان به حکومت صلاحیت رسیدگی به آن را ندارند و مسلماً با ماستمالی قضیه را درست خواهند کرد، چنانکه هیچ اتفاقی نیفتاده و ما چقدر هم خوشبختیم!