ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر نماینده ترامپ در امور ایران به هند و اروپا

سفر برایان هوک یک هفته به درازا می‌کشد. هدف از این سفر توجیه سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران برای اتحادیه اروپا و هند است در آستانه آغاز تحریم نفتی.

برایان هوک، رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا، در آستانه اعمال دور تازه تحریم‌های تفتی علیه جمهوری اسلامی سفری چند مرحله‌ای را برای بحث درباره نحوه اعمال این تحریم‌ها با شرکای آمریکا آغاز کرده است.

برایان هوک، رئیس کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که هوک در این سفر که پنج‌شنبه ۱۱ اکتبر/ ۱۹ مهر آغاز شده و تا پنج‌شنبه هفته آینده نیز ادامه می‌یابد، ابتدا به هند سفر می‌کند و سپس به اروپا می‌رود با این هدف که سیاست ایالات متحده در قبال ایران را برای دولت هند و مقامات اروپایی شرح دهد. دولت ترامپ اعلام کرده که از نوامبر/ آبان سال جاری صادرات نفت ایران می‌بایست به صفر برسد. پیش‌بینی شده که صدور نفت ایران به ۷۰۰ هزار بشکه در روز تقلیل می‌یابد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که برایان هوک در هند با فرانسیس فانون، دستیار وزیر در امور منابع انرژی دیدار می‌کند. هوک در لوکزامبورگ با وزرای خارجه اتحادیه اروپا دیدار می‌کند و سپس به فرانسه می‌رود تا با مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت‌وگو کند. او سرانجام در بلژیک با همتایان اروپایی‌اش درباره برنامه موشکی سپاه و راه‌های جلوگیری از اشاعه آن صحبت می‌کند.

هند یکی از مشتریان عمده نفت ایران است. در آستانه احیای تحریم‌های نفتی ایران، واشنگتن دهلی را برای توقف واردات نفت از ایران تحت فشار قرار داده، اما هندی‌ها می‌گویند به دنبال دریافت معافیت تحریمی هستند.

هدر ناوئرت، سخنگوی کاخ سفید درباره این موضوع که هند قصد دارد از ۴ نوامبر به بعد به واردات نفت خام خود از ایران ادامه دهد گفته است:

«این مسأله کمک چندانی نمی‌کند. ما با مشتریان نفتی ایران در گفت‌وگو هستیم و سیاست آمریکا را برای آن‌ها شرح می‌دهیم. ما با دولت عراق هم درباره این موضوع مشخص گفت وگو می‌کنیم. ما فکر می‌کنیم دولت‌های جهان با هم متحد می‌شوند و می‌پذیرند که ایران فعالیت‌های شرورانه‌ای دارد و منافع مالی برجام را برای گسترش این فعالیت‌ها اختصاص داده و نه برای رفاه مردم.»

 واردات نفت هند از ایران در دوره تحریم‌های قبلی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار بشکه در روز بود. پس از این‌که تحریم‌ها در سال ۲۰۱۶ برداشته شد، پالایشگاه‌های دولتی هندی واردات نفت ایران را افزایش دادند. تهران هم تخفیف‌های چشمگیری برای حمل محموله‌ها عرضه کرد.

وزیر نفت هند دوشنبه هفته جاری اعلام کرد که دو پالایشگاه دولتی برای واردات نفت ایران در نوامبر نفت خام سفارش داده‌اند. دارمندرا پرادهان گفته بود هند نیازهای انرژی دارد که باید تامین شود. شرکت ایندین اویل و شرکت پالایش و پتروشیمی مانگالور هر یک ۱,۲۵ میلیون تن نفت از ایران سفارش داده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته گفته است ایالات متحده «به حساب» کشورهایی که به واردات نفتشان از ایران پس از مهلت چهارم نوامبر و اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهند، خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.