ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هزینه زندگی دانشجویان در آلمان،‌ یکی از مقصدهای محبوب دانشجویان ایرانی،‌ ماهانه ۹۱۸ یورو است

دانشجویان در آلمان به شیوه‌های گوناگون از پس تأمین مالی هزینه‌های زندگی برمی‌آیند اما ۸۶ درصد آنها از والدین کمک‌هزینه‌ای به طور متوسط برابر با ۵۴۱ یورو می‌گیرند.

آلمان در چند سال گذشته به یکی از مقصدهای محبوب دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل بدل شده است. بر اساس ارزیابی «اتحادیه دانشجویان آلمان»، هم‌اکنون هزینه متوسط زندگی در این کشور برای هر دانشجو ماهانه ۹۱۸ یورو است.

دانشگاه آزاد برلین

به گزارش «اشپیگل»،‌ داده‌های اتحادیه دانشجویان آلمان نشان می‌دهد که هر دانشجو قسمت عمده این ۹۱۸ یورو را به هزینه اجاره مسکن اختصاص می‌دهد. بر اساس پژوهش انستیتو مطالعات اقتصادی کلن، هزینه اجاره‌‌بها برای دانشجویان در آلمان پیوسته رو به افزایش است.

از دیگر هزینه‌های ماهانه دانشجویان می‌توان به هزینه آبونمان تلفن همراه (۳۰ یورو)، خورد و خوراک (۱۶۸ یورو) و پوشاک (۴۲ یورو) اشاره کرد.

دانشجویان در آلمان به شیوه‌های گوناگون از پس تأمین مالی هزینه‌های زندگی برمی‌آیند: ۸۶ درصد از والدین کمک‌هزینه‌ای به طور متوسط برابر با ۵۴۱ یورو می‌گیرند؛ ۶۱ درصد به کار پاره‌وقت می‌پردازند و از این طریق ماهانه به طور متوسط ۳۸۵ یورو درآمد دارند؛‌ ۱۸ درصد نیز از طریق بورس تحصیلی، ذخیره‌کردن پول، وام، همسر یا دیگر موارد هزینه‌هایشان را تأمین می‌کنند.

به گفته دفتر آمار فدرال آلمان، ۵۵۷ هزار کمک‌هزینه تحصیلی به دانشجویان در آلمان اعطاء می‌شود، چیزی حدود ۵۰۰ یورو در ماه. شمار دریافت‌کنندگان کمک‌هزینه تحصیلی از ۲۰۱۲ به طور مرتب رو به کاهش بوده است.

بر اساس آمار رسمی دولت ایران، در ۲۰۱۳ حدود ۳۵۰۴ دانشجوی ایرانی در آلمان مشغول به تحصیل بودند. اما در سال‌های اخیر شمار دانشجویان ایرانی در آلمان رو به افزایش رفته و آژانس‌های مشاوره تحصیل در خارج در ایران، آلمان را به عنوان یکی از کشورهای ارزان برای تحصیل معرفی می‌کنند.

دانشگاه‌های آلمان عموماً دولتی هستند و تحصیل در آنها تقریباً رایگان است.

بنا به قیمت‌های کنونی یورو و دلار اما هزینه ماهانه زندگی یک دانشجو در آلمان به تومان به حدود ۱۴,۵ میلیون تومان خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.