ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شماری از عکاسان شیراز به دلیل انتشار عکس‌هایی در اینستاگرام در بازداشت‌اند

در شیراز، چند عکاس بازداشت شده‌اند. دادستانی انقلاب این شهر عکس‌های آنها در اینستاگرام را «مستهجن» توصیف کرده و گفته دستگاه‌های امنیتی وارد عمل شده‌اند.

علی صالحی، دادستانی عمومی و انقلاب شیراز گفته دادسرای این شهر در حال رسیدگی به پرونده شماری از عکاسانی است که «تصاویر نامناسبی» در صفحه‌های اینستاگرام خود منتشر کرده بودند.

صفحه اینستاگرام عکاسان بازداشتی از هفته گذشته فیلتر شده بود

او به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفته این عکاسان اکنون در بازداشت به سر می‌برند. او عکس‌های این هنرمندان را «مستهجن» توصیف کرد.

به گفته این مقام قضایی، در خصوص این پرونده دستگاه‌های امنیتی وارد عمل شده‌اند. چند روز پیش نیز، ایرنا به‌نقل از یک منبع آگاه خبر داده بود که پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا) در این اقدام دست نداشته است.

صفحه اینستاگرام گروهی از عکاسان شیرازی از هفته گذشته فیلتر شده بود. این عکاسان و مخاطبان آن‌ها هنگام مراجعه به اینستاگرام خود با صفحه‌ای مشکی‌ مواجه شدند که با حروف قرمزرنگ روی آن نوشته شده بود: «با دستور مقام محترم قضائی، به دلیل انتشار محتوای مجرمانه این نشانی اینترنتی توقیف شده و عوامل دخیل در جرائم موضوع پرونده، تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند».

پیش از این عنوان شده بود که برخی از صفحات فیلترشده عکس‌های موسوم به مدلینگ را منتشر کرده بودند اما چند تن از کاربرانی که حساب آن‌ها بسته شده گفته‌اند که در مدلینگ فعالیت نداشته‌اند.

تیرماه امسال، تورج کاظمی، رئیس پلیس سایبری در تهران گفت پلیس با «شاخ‌های اینستاگرام» برخورد می‌کند.

پس از این بود که صدا و سیما در هماهنگی با مقامات قضایی اقدام به پخش اعترافات اجباری شماری از صاحبان حساب‌های کاربری اینستاگرام کرد. تمام بازداشتی‌هایی که فیلم آنها در تلویزیون دولتی و رسمی ایران پخش شد زن بودند. پخش این اعترافات، از جمله اعترافات مائده هژبری سبب شد تا صدا و سیما با موجی از انتقادها مواجه شود.

پس از فیلترینگ تلگرام، استفاده از اینستاگرام در ایران افزایش یافت.

محمد مصدق، معاون اول دادستان کل کشور گفته بود فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام در دستور کار دادستانی کل کشور است. دولت ایران تا به حال با فیلترینگ اینستاگرام مخالفت کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.