ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات ـ از میان آنها: افزایش فشار امنیتی بر معلمان در آستانه تحصن سراسری

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از افزایش فشارها خبر داده و گفته «حراستی‌ها با برخی فعالان تماس گرفته‌اند که آنها را از تحصن منصرف کنند.» شنبه کامیون‌داران هم به اعتصاب ادامه دادند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که شنبه ۲۱ مهر صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

معلمان از فردا یکشنبه ۲۲ مهر به مدت دو روز اعتصاب خواهند کرد

بازداشت یک فعال صنفی معلمان مشهد در آستانه تحصن سراسری

تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از معلمان خواسته‌اند تا در روزهای یکشنبه و دوشنبه، ۲۲ و ۲۳ مهر بر سر کلاس حاضر نشوند. در آستانه این تحصن، یک فعال صنفی معلمان در مشهد بازداشت شده است.

کانال خبری شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران شنبه ۲۱ مهر در یادداشتی با عنوان «چه خبر از تحصن؟» نوشت که «هزاران معلم» آمادگی خود را برای شرکت در تحصن اعلام کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، فعالان صنفی در تهران و مریوان از مدیران مدرسه‌ها خواسته‌اند با اعتراض مدنی معلمان همکاری کنند. بازنشستگان نیز از تحصن اعلام حمایت کرده‌اند.

فراخوان تحصن سراسری معلمان

این کانال خبری از افزایش فشار بر فعالان صنفی معلمان نیز خبر داده و گفته «حراستی‌ها با برخی فعالان تماس گرفته‌اند که آنها را از تحصن منصرف کنند.»

در همین راستا،‌ به گزارش کانال خبری «اتحادیه آزاد کارگران»، عباس واحدیان، فعال صنفی معلمان در مشهد پنج‌شنبه ۱۹ مهر در منزل شخصی‌اش بازداشت شده است. از محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست.

از میان معلمان اکنون محمد حبیبی، عضو کانون صنفی معلمان،‌ محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی، اعضای دیگر این کانون، روح‌الله مردانی، معلم و دانشجوی تهرانی،‌ محمد ثانی، معلم اهل بوشهر، محمد صالح شکری، معلم اهل سقز و چندین تن دیگر در زندان‌های مختلف دوران محکومیت یا بازداشت خود را می‌گذرانند.

شنبه‌شب ساعت ۲۲ تا ۲۳ نیز طوفانی توئیتری با هشتگ «#تحصن_معلمان» در حمایت از این اعتراض مدنی برگزار خواهد شد.

عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، اعمال نشدن رتبه‌بندی برای معلمان، عدم افزایش دستمزد معلمان و تاراج صندوق ذخیره فرهنگیان از دلایل این تحصن اعلام شده است. معلمان همچنان خواهان رفع تبعیض از ساختار نظام آموزشی،‌ آزادی معلمان زندانی، برخورداری از حق تشکل‌یابی و حق اعتصاب، پایان‌یافتن نقض حق تحصیل رایگان همگانی و برخورداری از بیمه کارآمد و فراگیر هستند.

از میان معلمان اکنون محمد حبیبی، عضو کانون صنفی معلمان،‌ محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی، اعضای دیگر این کانون، روح‌الله مردانی، معلم و دانشجوی تهرانی،‌ محمد ثانی، معلم اهل بوشهر، محمد صالح شکری، معلم اهل سقز و چندین تن دیگر در زندان‌های مختلف دوران محکومیت یا بازداشت خود را می‌گذرانند.

ادامه اعتصاب کامیون‌داران در دست‌کم سه نقطه ایران

۲۱ روز از آغاز اعتصاب سراسری کامیون‌داران و رانندگان ترانزیت در ایران می‌گذرد. هنوز به مطالبات آنها پاسخ مشخصی داده نشده است، هرچند خبرگزاری «فارس»، وابسته به سپاه پاسداران در گزارشی از «تحقق» مطالبه کامیون‌داران خبر داده.

ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی یکشنبه ۲۱ مهر از ادامه اعتصاب رانندگان کامیون در دست‌کم یزد،‌ مبارکه اصفهان و سبزوار خبر می‌دهند.

        در جریان اعتصاب رانندگان کامیون که از یکم مهر سال جاری برای چهارمین بار اعتصاب کردند، جابجایی تولیدات برخی کارخانه‌ها با مشکل روبرو شده و سازمان راهداری برای این کار از شبکه حمل و نقل جاده‌ای یا کامیون‌های خود مالکی و شرکت باربری ایثارگران استفاده کرده است.

        پیشتر نیز نمایندگان مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اعلام کرده بودند که اعتصاب رانندگان موجب اختلال در توزیع سوخت و برخی اقلام کالایی در مناطق مختلف شده است.

        تاکنون نزدیک به ۲۷۰ راننده کامیون در شهرهای مختلف دستگیر و به اعدام و اشد مجازات تهدید شدند. سازمان راهداری در تلاش برای فرونشاندن اعتصاب ۵۰ هزار حلقه لاستیک میان رانندگان و کامیونداران توزیع کرده است.

        خبرگزاری فارس نیز شنبه ۲۱ مهر در گزارشی مدعی شد که در نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور «مطالبه کامیون‌داران محقق شد.»

        به گزارش فارس،‌ در این شورا تعیین کرایه حمل‌ونقل جاده‌ای داخلی بار بر اساس تن-کیلومتر به تصویب رسیده است.

        اما مطالبات رانندگان فراتر از لاستیک و تعیین نرخ بر اساس تن ـ کیلومتر است است. شورای هماهنگی رانندگان کامیون در فراخوان اعتصاب خواستار تامین لوازم یدکی و لاستیک با قیمت مناسب، برخورد با دلالی و فساد شرکت‌های باربری، شناسایی رانندگی تحت عنوان مشاغل سخت، پرداخت سهم دولت حق بیمه رانندگان، کاهش کمیسیون شرکت‌های باربری، افزایش نرخ کرایه حمل بار و برخورد با فساد ماموران پلیس راه شده بود.

        رانندگان کامیون پیش از این نیز در شهریور، مرداد و خرداد امسال اعتصاب کرده بودند. به دنبال اعتصاب رانندگان در خرداد امسال، مجلس شورای اسلامی کمیته ویژه‌ای برای پیگیری مطالبات رانندگان تشکیل داد.

        تحصن طلافروشان بهبهان در اعتراض به نبود امنیت

        طلافروشان بهبهان شنبه ۲۱ مهر دست به تحصن زدند.

        اعتصاب طلافروشان بهبهان، شنبه ۲۱ مهر

        به گزارش کانال‌های خبری فعالان عرب ایرانی، دلیل اعتراض طلافروشان در بهبهان نبود امنیت است.

        پنج‌شنبه شب ۱۹ مهر یک مغازه طلافروشی این شهر هدف سرقت مسلحانه واقع شده بود.

        تجمع مالباختگان سکه ثامن در برابر قوه قضائیه

        شنبه صبح شماری از مالباختگان سایت طلای ثامن در برابر ساختمان واحد اجرایی قوه قضائیه در تهران تجمع کردند.

        اعتراض مالباختگان سکه ثامن، شنبه ۲۱ مهر

        معترضان خواهان پاسخ‌گویی مقام‌های مسئول درباره مجوزهای داده‌شده به طلای ثامن هستند. آنها به عدم نظارت معترضند و می‌خواهند رسیدگی به پرونده طلای ثامن با سرعت بیشتری انجام شود.

        نیروی انتظامی شنبه ۱۴ مهر خبر بازداشت و بازگرداندن فرهاد زاهدی‌فر، مدیرعامل سکه ثامن را اعلام کرد.

        مؤسسه تجارت الکترونیکی «سکه ثامن» سه‌شنبه ۲۷ شهریور اعلام ورشکستگی کرده بود. این مؤسسه از سال ۱۳۹۵ با نام شرکت «آریو پرگاس آیلین» آغاز به‌کار کرد و عرصه فعالیت آن خرید و فروش آنلاین انواع سکه‌های طلا و همچنین طلای آب‌شده بود و هزاران نفر از طریق آن سکه و طلا معامله می‌کردند.

        جمهوری اسلامی در واکنش به بحران اقتصادی و ارزی پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای (برجام)، کارزاری علیه «اخلال‌گران اقتصادی» و متهمان به فساد به راه انداخته. تا کنون در کارزار ضدفساد حکومت ایران سه متهم اقتصادی به اعدام محکوم شده‌اند.

        چندی پیش قوه قضائیه در هماهنگی با آیت‌الله خامنه‌ای دادگاه‌های ویژه‌ای را برای رسیدگی به وضعیت متهمان اقتصادی تشکیل داد که در این دادگاه‌ها آیین دادرسی پیش‌بینی شده در قوانین ایران رعایت نمی‌شود.

        در همین زمینه:

        این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

        آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

        .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

        توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

        نظر بدهید

        در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

        نظرها

        نظری وجود ندارد.