ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری حزب دموکرات کردستان ایران و مأموران امنیتی در پاوه

حزب دموکرات کردستان ایران کشته‌شدن دو عضو خود در درگیری با مأموران امنیتی جمهوری اسلامی را تأیید کرد و از کشته‌شدن یک شهروند غیرنظامی در جریان تبادل آتش خبر داد.

شاخه نظامی حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا) در بیانیه‌ای از «درگیری سنگین» با نیروهای سپاه پاسداران در شهر پاوه خبر داد. همزمان اداره اطلاعات استان کرمانشاه در بیانیه‌ای به درگیری با یک «تیم تروریستی» در مرزهای غربی اشاره کرد.

این تصاویر را «تسنیم» از کشته‌شدگان درگیری پاوه منتشر کرده؛ حدکا نام آنها را «شاهو ویسی» و «زانیار اسلامی» معرفی کرده است

«فرماندهی نیروی پیشمرگه کردستان»، شاخه نظامی حدکا شنبه ۲۱ مهر در بیانیه‌ای درباره درگیری پاوه اعلام کرد:

«روز جمعه بیستم مهرماه، ساعت ٨ صبح در تفرجگاه "بیدمیری" پاوه، که پیشتر از سوی نیروی کثیری از سپاه محاصره شده بود، درگیری سنگینی میان این نیروی تا به دندان مسلح و یکی از واحدهای نیروی پیشمرگه شهر روی داد.»

بر اساس این اعلامیه، درگیری تا ۱۱ صبح ادامه یافته است.

به گفته حدکا، دو تن از اعضایش به نام «شاهو ویسی» و «زانیار اسلامی»، یک شهروند غیرنظامی به نام «فرشاد چچانی» و سه عضو سپاه پاسداران در این درگیری کشته‌ شده‌اند. این ادعا هنوز از سوی دیگر منابع تأیید یا تکذیب نشده است.

خبرگزاری «تسنیم»، وابسته به سپاه پاسداران نیز شنبه با انتشار بیانیه‌ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی وقوع درگیری در حوالی مرزهای غربی استان کرمانشاه را تأیید کرد.

بر اساس بیانیه وزارت اطلاعات،‌ «سربازان گمنام امام زمان در اداره‏ کل اطلاعات کرمانشاه» به یک «خانه تیمی»‌ حمله کرده‌اند و دو عضو مسلح ساکن در آن را کشتند و «چند قبضه سلاح، نارنجک، تجهیزات جنگی و اسناد درون‌گروهی» را مصادره کردند.

در گزارش تسنیم از این درگیری، تصویر دو عضو حدکا و نیز تصویری از خانه‌ای که محل درگیری بود، منتشر شده است.

جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر بارها با حزب دموکرات کردستان ایران درگیر شده است.

سپاه پاسداران شنبه ۱۷ شهریور با موشک‌های زمین به زمین مقر فرماندهی و اردوگاه آموزشی حزب دموکرات کردستان (حدک) و حزب دموکرات کردستان ایران را در اقلیم کردستان عراق هنگام نشست شورای رهبری این احزاب هدف قرار داد. در این حمله ۱۶ تن کشته و ۳۸ تن زخمی شدند.

۲۱ شهریور در برخی شهرهای کردنشین ایران، از جمله سنندج، بانه، سنقر، پاوه، بوکان، مریوان، سرپل ذهاب، قصر شیرین و مهاباد در اعتراض به این حمله موشکی و همچنین اعدام سه زندانی سیاسی کُرد به نام‌های رامین حسین‌پناهی، زانیار و لقمان مرادی اعتصاب عمومی شد. این اعتصاب عمومی به‌دعوت مرکز همکاری احزاب کردستان ایران صورت گرفت.

چهارشنبه گذشته، دو روز پیش از وقوع درگیری در پاوه، محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به کرمانشاه سفر کرده بود.

او در جریان بازدید از نقاط صفر مرزی استان کرمانشاه به احزاب و سازمان‌های مخالف جمهوری اسلامی مستقر در کردستان عراق هشدار داده بود «ما با کسانی که امنیت ملت ایران را به خطر اندازند شوخی نداریم و ملت ایران در برابر ناامنی‌ها سکوت نخواهد کرد.» او از حکومت محلی اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق خواست که مخالفان جمهوری اسلامی در اقلیم را کنترل کنند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • زانا

    از آن روز که پاسدار خائن محسن رضایی با شادمانی گزارش جاش پروری در تلویزیون جمهوری اسلامی می‌داد. و با شعف فراوان تعریف می‌کرد که چگونه جاشها را در مقابل مردم و احزاب کردی قرار داد زمان زیادی می‌گذرد. امروز مردم فرق بین دوستدار مردم و جاش و جاش پروران را به خوبی درک می‌کنند. احزاب کردی هم دیگر نیازی ندارند که منتقد یکدیگر باشند. آنها یک دشمن مشترک دارند که تاریخ مصرفش سالهاست گذشته است، و آن جمهوری ولایت فقیه است. ولایت فقیه روسی ـ انگلیسی، دشمن مردم ایران و دشمن کل مردم منطقه است که این روزها صدای شکستن استخوانهای پوسیده‌اش شنیده می‌شود.

  • کارو

    این اعتصاب عمومی فقط به‌دعوت مرکز همکاری احزاب کردستان ایران صورت نگرفت، بلکه دیگر جریانات هم فراخوان اعتصاب داده و خواهان واکنش مردم به صورت اعتصاب عمومی شده بودند. نمی توان کل اپوزیسیون کورد را به مرکز همکاری محدود کرد و چشمان خود را به این حقیقت بست که احزاب دیگری هم وجود دارند که در میان مردم تأثیرگذارند و عضو این مرکز هم نیستند.