ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد نجفی، وکیل دادگستری در دادگاه شازند تفهیم اتهام شد

محمد نجفی روز شنبه ۲۱ مهر با احضاریه‌ای کتبی به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شازند احضار شد. اتهام او «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» است.

محمد نجفی، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شازند به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» مورد بازپرسی و تفهیم اتهام قرار گرفت.

محمد نجفی، وکیل دادگستری

او پیش‌تر از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو اراک، به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی و انتشار مطالب کذب به قصد تشویش اذهان عمومی»، به ۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش کرده که محمد نجفی روز شنبه ۲۱ مهر با احضاریه‌ای کتبی به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شازند احضار شده و روز یک‌شنبه ۲۲ مهر ۹۷ پس از حضور در دادگاه برای پرونده‌ای دیگر به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی»، مورد بازپرسی و تفهیم اتهام قرار گرفته است.

محمد نجفی در یادداشتی درباره این احضار نوشته است: «روز یک‌شنبه ۲۲ مهر به شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شازند مراجعه کردم. در این جلسه اتهامی که قبلا علیه من مطرح شده بود، پس از بازگشت من از کردستان و دیدار با مادر رامین حسین پناهی، به “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق فعالیت در فضای مجازی” تغییر یافت و این امر پس از آن صورت گرفت که دادگاه کیفری دو شازند قرار نظارت قضایی بازپرسی مبنی بر عدم فعالیت بنده در فضای مجازی را رد کرده است. به نظر می‌رسد همچنین در خصوص فعالیت‌های نوشتاری اخیر بنده پرونده جدید و اتهامی جدید مطرح باشد که بعدا به آن خواهند پرداخت.»

محمد نجفی اما مرداد ماه سال جاری همراه ۱۰ شهروند دیگر در جریان اعتراضات سراسری دی ‌ماه در شهرستان شازند، از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو اراک به ریاست قاضی محمدرضا عبداللهی به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی و انتشار مطالب کذب به قصد تشویش اذهان عمومی» به ۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که پس از اعتراض به رأی صادره، جلسه دادگاه تجدیدنظر آنها در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۹۷، در شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی برگزار شد.

پرونده محمد نجفی در مورد اتهامات دیگر نیز در دادگاه انقلاب اراک در حال رسیدگی است.

نجفی از جمله افراد پیگیر نحوه‌ جان باختن یکی از معترضان در اعتراضات سراسری دی ‌ماه ۹۶ است. او پس از افشاگری درباره مرگ «وحید حیدری» که در اراک دستگیر و در بازداشتگاه کلانتری ۱۲ این شهر جان باخت، بازداشت شده بود.

  • در همین زمینه

مسئولان قضایی جمهوری اسلامی مدعی‌اند وحید حیدری فروشنده مواد مخدر بوده و در بازداشتگاه کلانتری اراک دست به خودکشی زده.

محمد نجفی اما پس از انجام تحقیقات میدانی گفته بود وحید حیدری دست‌فروش بوده، هیچ‌ سوءپیشینه‌ای نداشته و بر جسدش که در شرایط امنیتی دفن شده، نشانی از خودکشی وجود نداشته است و آسیب ناشی از اصابت شی سخت به سر او، به ‌وضوح پیدا بوده است.

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس هم مراجع امنیتی را به «پرونده‌سازی» برای محمد نجفی متهم کرده و گفته بود او «ثابت» کرده است که وحید حیدری، جان‌باخته در بازداشتگاه کلانتری اراک، «موادفروش» نبوده است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.