ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هوک: هدف رساندن هر چه سریع‌تر صادرات نفت ایران به صفر است

مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا می‌گوید جمهوری اسلامی از درآمد صادرات نفت خود در جهت تقویت «گروه‌های تروریستی در سراسر خاورمیانه» و توسعه برنامه موشکی خود استفاده می‌کند.

مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا بار دیگر بر به صفر رساندن صادرات نفت ایران تأکید کرد و گفت همزمان بازار نفت باید باثبات بماند. او گفت ایران از درآمد نفت خود در راه گسترش فعالیت‌ «گروه‌های تروریستی» در خاورمیانه و توسعه برنامه موشک‌های بالستیکی خود استفاده می‌کند.

برایان هوک، مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا

به‌گزارش رویترز، برایان هوک، مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا، دوشنبه ۱۵ اکتبر / ۲۳ مهر اعلام کرد که ایالات متحده همچنان قصد دارد فروش نفت ایران را به صفر برساند و انتظار ندارد تحریم‌های مجدد نفتی علیه تهران تأثیر منفی بر بازار بگذارد و بازار نفت به خوبی تأمین می‌شود و متعادل می‌ماند.

هوک پس از بازدید از هند، یکی از وارد کننده‌های اصلی نفت ایران، در لوکزامبورگ با خبرنگاران صحبت می‌کرد. او قبل از آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران در بخش انرژی و معاملات مالی که در روز ۴ نوامبر / ۱۳ آبان به‌اجرا گذاشته خواهند شد، با مقامات فرانسه، بریتانیا و آلمان مذاکراتی را به پیش می‌برد.

این سه کشور اروپایی از ماه مه (اردیبهشت) که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خروج این کشور از توافق هسته‌ای (برجام) با ایران را اعلام کرد، تلاش کرده‌اند تا برجام را نجات دهند.

برایان هوک در پی دیدار با مقامات اروپایی در لوکزامبورگ، در یک کنفرانس تلفنی گفت که ایران از درآمد نفتی خود برای حمایت و تأمین مالی نمایندگان تروریست‌ها در سراسر خاورمیانه و گسترش موشک‌های بالستیکی خود استفاده می کند.

هوک بار دیگر تکرار کرد که هدف آمریکا تا جایی که ممکن است کاهش هر چه سریع‌تر صادرات نفت ایران به صفر است.

او گفت: «ما با دیگر کشورها در حال همکاری هستیم تا واردات [نفت] خود [از ایران] را کاهش دهند و اطمینان حاصل شود که این اتفاق رخ خواهد داد.»

مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا به سؤالاتی در مورد امکان معافیت از تحریم‌ها برای کشورهایی که واردات نفت خود از ایران را کاهش می‌دهند یا این‌که آیا آمریکا سیستم پرداخت مالی بین‌المللی سوئیفت را هدف قرار خواهد داد یا خیر، پاسخی نداد. با این حال گفت واشنگتن مراقب است تا بازار انرژی پایدار بماند: «در حال حاضر شاهد عرضه خوب و متعادل در بازار نفت هستیم. ما باید بر این اصول اساسی متمرکز باشیم و نباید از ادعاهای عاطفی و نامتعادل تهران پریشان شویم.»

ایران، سومین تولیدکننده بزرگ نفت در میان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) می‌گوید صادرات نفتش به‌دلیل تقاضای بالا در بازار متوقف نخواهد شد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری خود گفت: «صفر کردن صادرات نفت ایران آرزویی است که آمریکایی‌ها به آن نخواهند رسید.»

قاسمی افزود در این‌باره جمهوری اسلامی مکانیسم‌های لازم را از گذشته طراحی کرده و در مذاکراتی که با بسیاری از کشور‌ها انجام داده و ادامه دارد سازوکار‌های صادرات نفت طراحی شده اما در مورد میزان و چگونگی صادرات و مقاصد صادرات به دلیل این‌که مخالفان نظام و آمریکا از آن سوء استفاده خواهند کرد، توضیحی نداد.

او گفت: «ترامپ نهایتاً نمی‌تواند به نقطه‌ای که هدف‌گذاری کرده بود دست یابد.»

بر اساس آمار هفته گذشته اوپک، ایران در ماه سپتامبر روزانه ۳،۴۵ میلیون بشکه نفت تولید کرده که ۱۵۰ هزار بشکه کمتر از ماه اوت است. تولید نفت ایران در دور قبلی تحریم‌های جهانی قبل از توافق هسته‌ای به زیر ۲،۷ بشکه در روز رسیده بود.

در همین حال، واشنگتن قصد دارد هماهنگی با تولیدکنندگان نفت را ادامه دهد و عرضه نفت ایالات متحده را حفظ کند.

برایان هوک در این‌باره گفت: «تولید نفت خام ما در ماه اوت در مقایسه با سال گذشته ۱،۶۵ میلیون بشکه افزایش داشته و انتظار می‌رود که در طول سال آینده نیز به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش یابد.»

او همچنین اعلام کرد که تلاش‌های اروپایی‌ها با هدف ایجاد مسیری ویژه برای ادامه مبادلات تجاری، از جمله نفت با تهران، تا ماه نوامبر با مشکل مواجه خواهد شد.

مسئول کارگروه ایران در وزارت خارجه آمریکا در روزهای آینده به پاریس و بروکسل سفر خواهد کرد تا هم با مقامات اروپایی و هم با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مسائل مربوط به تحریم‌های ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.