ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات- از میان آن‌ها: دستمزد ۱۷ ماه کارگران کنتورسازی پرداخت نشده است

اعلام همبستگی دانشجویان و کارگران با معلمان، تجمع کشاورزان اصفهان و کارگران شهرداری شوشتر و اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد سنندج به حذف رشته پرستاری هم خبرساز بود.

این مجموعه در برگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که دوشنبه ۲۳ مهر صورت گرفته یا اخبار آن منتشر شده است. مجموعه ممکن است با خبرهای تازه به‌روز شود یا تغییر کند.

تجمع کارگران کنتورسازی در محل کار

کارگران کنتورسازی ۱۷ ماه است دستمزد نگرفته‌اند

حدود ۱۸۰ تن از کارگران شرکت کنتورسازی قزوین دوشنبه ۲۳ مهر ابتدا در محل کار تجمع کردند اما وقتی که پاسخی از سوی مسئولان کارخانه نگرفتند، به سمت استانداری قزوین حرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، دستمزد کارگران کنتورسازی از آغاز سال جاری پرداخت نشده است. آنها همچنین ۱۱ ماه مزایای مزدی از سال‌های گذشته طلبکارند.

عدم پرداخت حق بیمه کارگران یکی دیگر از مشکلات کارگران کنتورسازی اعلام شده است. به گفته کارگران این وضعیت سبب شده که آنها برای تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی با مشکل روبه‌رو شوند.

کنتورسازی یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات مورد نیاز وزارت نیرو به شمار می‌رود اما طی سال‌های گذشته به بهانه آنچه که «کاهش تولید» اعلام شده، مدیریت این واحد تولیدی نزدیک به ۳۰۰ کارگر را اخراج کرده است.

تجمع کارگران شهرداری شوشتر: شش ماه دستمزد نگرفتیم

به گزارش منابع خبری بیش از ۲۰۰ واحد موتوری و اداری شهرداری شوشتر مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند. کارگران می‌گویند که حداقل شش ماه دستمزدشان پرداخت نشده است.

تجمع کارگران شهرداری شوشتر

این کارگران تا دی سال گذشته به صورت مستقیم در قرارداد با شهرداری مشغول به کار بودند اما از آن زمان قراردادهایشان به یک شرکت پیمانکاری سپرده شده است.

سازمان تامین اجتماعی دفترچه درمانی کارگران شهرداری شوشتر را به دلیل عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما تمدید نمی‌کند.

اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد سنندج به حذف رشته پرستاری

دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد سنندج با وجود پرداخت شهریه و ثبت‌نام، امکان ادامه تحصیل ندارند. رئیس دانشگاه گفته است که وزارت بهداشت و درمان امکان پذیرش دانشجوی پرستاری را به این دانشگاه نداده است.

تجمع دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد سنندج

دانشجویان نیز در واکنش به این تصمیم امروز مقابل ساختمان مدیریت دانشگاه تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مسئولان دانشگاه شدند.

یکی از دانشجویان معترض به خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی، ایرنا، گفته که «بیشتر دانشجویان حذف شده دارای شماره و کارت دانشجویی هستند، شهریه پرداخت کرده و یک هفته نیز سر کلاس درس این رشته حاضر شده‌اند».

رئیس دانشگاه آزاد سنندج گفته که در گفت‌وگو با مسئولان وزارت بهداشت تلاش می‌کند تا همه کسانی که حذف شده‌اند، بتوانند در رشته پرستاری ادامه تحصیل بدهند.

وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی در راستای اجرای طرح پرستار بیمارستانی، ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پرستاری را کاهش داده است. نهادهای صنفی پرستاری طرح پرستاران بیمارستانی را «زیان‌بار» و مشابه طرح کارورزی توصیف کرده‌اند.

کشاورزان شرق اصفهان در کنار زاینده‌رود تجمع کردند

جمعی از کشاورزان اصفهانی در اعتراض به برداشت جدید از رودخانه زاینده رود تجمع کردند.

خبرگزاری صدا و سیما جمهوری اسلامی علت این تجمع را که از دو هفته پیش آغاز شده، «جلوگیری از بارگذاری جدید بر روی رودخانه زاینده‌رود» اعلام کرده است.

براساس این گزارش کشاورزان خواستار توقف آبرسانی به مناطق «بن» و «بروجن» هستند.

این کشاورزان طی دو هفته گذشته بارها در مناطق مختلف تجمع کردند. آنها در یک اقدام اعتراضی تراکتورهایشان را در میادین ورودی شهرها پارک کردند.

مسئولان دولتی اصفهان پس از اعتراض گسترده کشاورزان در سال گذشته و بهار امسال وعده کردند که مشکل کمبود آب برای کشت پائیزه را حل کنند.

دومین روز تحصن معلمان: پیام همبستگی دانشجویان و کارگران

معلمان ایران برای دومین روز پیاپی اعتصاب کردند. در دومین روز اعتصاب عبدالرضا قنبری، یکی دیگر از فعالان صنفی معلمان، بازداشت شد. شامگاه یکشنبه نیز محمدرضا رمضان‌زاده، دبیر کانون صنفی معلمان خراسان جنوبی، بازداشت شده بود.

معلمان یک مدرسه در شیراز به صورت نمادین سفره خالی پهن کردند.

هم‌زمان با دومین روز اعتصاب، منابع خبری نزدیک به شورای صنفی معلمان از افزایش فشار مسئولان حراست وزارت آموزش بر معلمان برای پایان دادن به تحصن خبر دادند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان که از ۴۲ تشکل صنفی در سراسر ایران تشکیل شده، در بیانیه فراخوان به تحصن، نسبت به برخوردهای پلیسی و امنیتی با معلمان هشدار داده و اعلام کرده بود: معلمان از زندان نمی‌ترسند.

در سوی دیگر دانشجویان دانشگاه تهران، سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه از اعتصاب معلمان حمایت و با آن اعلام همبتسگی کردند. دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در همبستگی با معلمان تجمع کردند. آنها شعار دادند: «کارگر، معلم، دانشجو/ اتحاد، اتحاد». دانشجویان همچنین دست‌نوشته‌هایی چون «جای معلم زندان نیست»، «نه به خصوصی‌سازی آموزش» و «معلم زندانی آزاد باید گردد» در دست داشتند.

یک ویدئو کوتاه در این‌باره:

دو تشکل کارگری هم با صدور بیانیه‌ای از اعتصاب معلمان حمایت کردند. پیشتر نیز گروه اتحاد بازنشستگان با اعتراضات معلمان اعلام همبستگی کرده بود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، اجرای طرح رتبه‌بندی و قانون خدمات کشوری، افزایش دستمزد معلمان، توقف خصوصی‌سازی مدارس و کالایی‌سازی آموزش و آزادی معلمان زندانی را از جمله خواست‌های معلمان اعلام کرده است.

این شورا اعلام کرده که در صورت عدم پاسخ مناسب مسئولان به مطالبات معلمان، آبان امسال اعتراضات گسترده‌‌تر خواهد شد.

گزارش دومین روز اعتصاب معلمان را در ادامه بخوانید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی همبستگی خود را با تحصن معلمان اعلام کردند دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی همبستگی خود را با تحصن معلمان اعلام کردند. درروز ۲۳مهر ۹۷ دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی باتجمع در محوطه دانشکده حمایت و همبستگی خود را از تحصن سراسری معلمان اعلام کردند. دانشجویان می گویند: ما ظلم را برنمی‌تابیم، اتحاد را یافته‌ایم. زنجیرهایمان یکی است روی پلاکاردهای آنان نوشته شده بود: «فعالین صنفی معلمان را آزاد کنید» «در همبستگی با معلمان، دانشگاه علامه طباطبایی»