ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیران مسئول «شهروند» و «شرق» به دادستانی احضار شدند

این دو روزنامه برای اولین بار گزارش‌هایی از گردشگری جنسی در شهرهای مشهد و قم منتشر کرده بودند. دادستان، مدیران مسئول این دو روزنامه را تفهیم اتهام کرد.

دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای مدیران مسئول روزنامه‌های «شرق» و «شهروند» به اتهام انتشار «اخبار اختلاف‌افکن میان مردم ایران و عراق» خبر داد.

گروهی از گردشگران عراقی در مشهد. گزارش شرق درباره گردشگری جنسی به این تصویر مزین بود

روزنامه‌های شهروند و شرق اوایل شهریور سال جاری گزارش‌هایی منتشر کرده بودند مبنی بر اینکه با سقوط ارزش ریال در برابر دلار آمریکا، سفر گردشگران عراقی به ایران   ۹۰ درصد بیشتر از قبل شده است. در این گزارش‌ها گفته شده بود که گروهی از گردشگران عراقی در «خانه مسافرهای» غیر مجاز در شهرهای مشهد و قم زنان ایرانی را صیغه می‌‌کنند. فعالان حوزه گردشگری به این دو روزنامه گفته بودند که اگرچه این مسأله همه‌گیر نیست اما نمی‌توان انکارش کرد و باید پی راه حل بود.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران چهارشنبه ۲۵ مهر در حاشیه نشست با معاونان دادسرای تهران و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه از روزنامه‌های «شرق» و «شهروند» به عنوان رسانه‌های «اختلاف‌افکن» نام برد.

به گزارش خبرگزاری میزان، دادستان تهران در این نشست گفته است:

«بعد از اینکه اخبار [گردشگران جنسی] منتشر شد، دادستانی تعدادی از سایت‌ها و روزنامه‌ها را احضار کرده و تذکر داد و روز گذشته مدیران مسئول دو روزنامه شرق و شهروند که اخبار اولیه را اعلام کرده بودند، احضار و تفهیم اتهام شدند و کیفرخواست آن‌ها صادر شده است.»

دادستان تهران از همه رسانه‌ها خواست که در انتشار اخبار مربوط به سیاست‌ها و مصالح کشور، به مصوبات و ابلاغ‌های وزارت ارشاد و ... توجه داشته باشند. جعفری دولت‌آبادی گفت:

«دادستانی حتی در این زمینه به تعلل متهم شد، ولی در واقع اینگونه نبود و لذا رسانه‌ها باید خطوط قرمز مطبوعات کشور را رعایت کنند و برگزاری نشست‌های تعاملی با رسانه، مانعی نیست که اگر جرمی مرتکب شدند، تعقیب نشوند.»

جعفری دولت‌آبادی همچنین از وزارت ارشاد اسلامی خواست در زمینه سانسور مطبوعات با دستگاه قضایی بیشتر همکاری کند که «هزینه مبارزه» کاهش پیدا کند.

تعداد «خانه مسافرهای» استان خراسان رضوی بیش از ٧٣٠٠ باب اعلام شده است. از این تعداد تنها ٦٠٠ مورد مجوز دریافت کرده‌اند

محمد قانعی، رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران  حضور مردان مجرد عراقی در خانه مسافرها همراه با زنان ایرانی را تایید کرده بود. اما گفته بود که هتل‌ها و خانه‌مسافرها مه تا پیش از این بی‌رونق بودند مشتریان زیادی پیدا کرده‌اند.

رسانه‌های نزدیک به سپاه در ایران در همان زمان هشدار داده بودند که انتشار این خبرها «با صحنه‌گردانی عوامل دشمن» برای «اختلاف‌افکنی» بین ایران و عراق و در جهت منافع عربستان سعودی انجام می‌شود.

 بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.