ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تحريم تماس تلفنی توسط زندانيان سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين

<p>پس از پنج روز نخست سال نو و برقراری دوباره تماس تلفنی در بند ۳۵۰ زندان اوين، زندانيان سياسی اين بند در اعتراض، از برقراری تماس تلفنی با خانواده&zwnj;های خود، خودداری کردند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر، پس از آن&zwnj;که به&zwnj;دستور دادستانی در پنج روز نخست سال هرگونه تماس تلفنی و ملاقات زندانيان سياسی بند ۳۵۰ با اعضای خانواده&zwnj;های&zwnj;شان ممنوع شده بود، با برچيدن اين محدوديت، زندانيان سياسی تصميم گرفتند در اعتراض به اين اقدام از تماس تلفنی خودداری کنند.</p> <p><br /> بنا به اين گزارش زندانيان بند ۳۵۰ زندان اوين، هر ۲۰ روز و يا يک ماه يک&zwnj;بار حق دارند به&zwnj;طور محدود از طريق تلفن با خانواده&zwnj;هايشان، تماس بگيرند.</p> <p><br /> پيش از نوروز، خانواده&zwnj;های زندانيان سياسی از مسئولان زندان خواسته بودند، ترتيبی دهند تا آن&zwnj;ها بتوانند از طريق ملاقات و يا تلفن در روزهای عيد، با بستگان زندانی خود ارتباط بگيرند، اما اين درخواست با مخالفت مسئولان قضائی روبه&zwnj;رو شد.</p> <blockquote> <p>زندانيان سياسی زن در زندان اوين به&zwnj;طور کلی از حق تماس تلفنی با خانواده&zwnj;های خود محروم هستند</p> </blockquote> <p>در حال حاضر بيش از ۱۵۰ نفر زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوين در حال گذراندن دوران محکوميت خود و يا در بازداشت موقت به سر می&zwnj;برند. بيشتر اين افراد در ناآرامی&zwnj;ها و رويدادهای پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در سال ۸۸ خورشيدی بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> از سوی ديگر کميته گزارشگران حقوق بشر خبر داده است که خانواده&zwnj;های زندانيان سياسی زن که در آخرين ملاقات سال گذشته، مقداری شيرينی و آجيل برای زندانيان برده بودند، با وجود اصرارهای فراوان، نتوانستند اين تنقلات نوروزی را به زندانيان سياسی زن برسانند.</p> <p><br /> زندانيان سياسی زن در زندان اوين به&zwnj;طور کلی از حق تماس تلفنی با خانواده&zwnj;های خود محروم هستند و اعتراض&zwnj;های آن&zwnj;ها در اين&zwnj;باره تاکنون نتيجه&zwnj;ای در بر نداشته است.</p> <p><br /> چندی پيش کميته گزارشگران بدون مرز نام ۲۵ نفر از زندانيان عقيدتی - سياسی زن در بند نسوان زندان اوين را منتشر کرده بود که در بين آنان از فعالان دانشجويی و جنبش زنان و همچنين زنانی با اتهامات همکاری با اپوزيسيون حکومت ايران و زنانی از اقليت&zwnj;های مذهبی، از جمله از رهبران بهائی، ديده می&zwnj;شوند.<br /> &nbsp;</p>

پس از پنج روز نخست سال نو و برقراری دوباره تماس تلفنی در بند ۳۵۰ زندان اوين، زندانيان سياسی اين بند در اعتراض، از برقراری تماس تلفنی با خانواده‌های خود، خودداری کردند.

به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر، پس از آن‌که به‌دستور دادستانی در پنج روز نخست سال هرگونه تماس تلفنی و ملاقات زندانيان سياسی بند ۳۵۰ با اعضای خانواده‌های‌شان ممنوع شده بود، با برچيدن اين محدوديت، زندانيان سياسی تصميم گرفتند در اعتراض به اين اقدام از تماس تلفنی خودداری کنند.

بنا به اين گزارش زندانيان بند ۳۵۰ زندان اوين، هر ۲۰ روز و يا يک ماه يک‌بار حق دارند به‌طور محدود از طريق تلفن با خانواده‌هايشان، تماس بگيرند.

پيش از نوروز، خانواده‌های زندانيان سياسی از مسئولان زندان خواسته بودند، ترتيبی دهند تا آن‌ها بتوانند از طريق ملاقات و يا تلفن در روزهای عيد، با بستگان زندانی خود ارتباط بگيرند، اما اين درخواست با مخالفت مسئولان قضائی روبه‌رو شد.

زندانيان سياسی زن در زندان اوين به‌طور کلی از حق تماس تلفنی با خانواده‌های خود محروم هستند

در حال حاضر بيش از ۱۵۰ نفر زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوين در حال گذراندن دوران محکوميت خود و يا در بازداشت موقت به سر می‌برند. بيشتر اين افراد در ناآرامی‌ها و رويدادهای پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در سال ۸۸ خورشيدی بازداشت شده‌اند.

از سوی ديگر کميته گزارشگران حقوق بشر خبر داده است که خانواده‌های زندانيان سياسی زن که در آخرين ملاقات سال گذشته، مقداری شيرينی و آجيل برای زندانيان برده بودند، با وجود اصرارهای فراوان، نتوانستند اين تنقلات نوروزی را به زندانيان سياسی زن برسانند.

زندانيان سياسی زن در زندان اوين به‌طور کلی از حق تماس تلفنی با خانواده‌های خود محروم هستند و اعتراض‌های آن‌ها در اين‌باره تاکنون نتيجه‌ای در بر نداشته است.

چندی پيش کميته گزارشگران بدون مرز نام ۲۵ نفر از زندانيان عقيدتی - سياسی زن در بند نسوان زندان اوين را منتشر کرده بود که در بين آنان از فعالان دانشجويی و جنبش زنان و همچنين زنانی با اتهامات همکاری با اپوزيسيون حکومت ايران و زنانی از اقليت‌های مذهبی، از جمله از رهبران بهائی، ديده می‌شوند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.