ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع دانشجویان بلاتکلیف پذیرفته شده در رشته پزشکی مقابل دانشگاه آزاد

دانشجویان پذیرفته‌شده در دانشکده علوم پزشکی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به عدم ثبت‌نام‌شان توسط دانشگاه، مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد تجمع کردند.

دانشجویان پذیرفته شده در دانشکده علوم پزشکی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به عدم ثبت‌نام‌شان توسط دانشگاه، مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد تجمع کردند.

روز چهارشنبه ۲۵ مهر، دانشجویانی که از دانشگاه آزاد در رشته پزشکی و دام‌پزشکی خبر قبولی گرفته‌اند و اکنون دانشگاه آنها را ثبت‌نام نمی‌کند جمع شدند و به مقامات این دانشگاه اعتراض کردند.

دانشگاه آزاد اعلام کرده است که «اشتباهی سیستمی» رخ داده و داوطلبان گروه پزشکی به اشتباه پیام قبولی دریافت کرده‌اند. اما محمد مهدی طهرانچی، سرپرست کنونی دانشگاه آزاد، گفته است که برخی از واحدهای این دانشگاه بنا به منافع اقتصادی خود در ظرفیت ذخیره تا جایی که می‌توانسته‌اند دانشجو ثبت‌نام کرده‌اند.

طهرانچی در ادامه گفته است که مدیران ناکارآمد مسئول این وضعیت، برکنار شده‌اند.  او نام کسانی که از سمت خود برکنار شده‌اند را نیاورده است.

سیاست‌های برخی از واحدهای دانشگاه آزاد در پذیرش دانشجویان ورودی سال ۹۷ برای برخی از این دانشجویان که به دلیل دریافت خبر قبولی از رشته‌های تحصیلی خود در دانشگاه سراسری انصراف داده‌اند، گران تمام شده است.

بسیاری از این دانشجویان در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد ثبت‌نام کرده‌اند، شهریه ترم اول را هم پرداخت کرده‌اند و به آنها کارت دانشجویی هم داده شده اما سپس به آنها اعلام شده که به علت اختلال در روند پذیرش، ثبت‌نام آنها باطل شده است.

یکی از این دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفته است: «در رشته پرستاری در دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته و مشغول به تحصیل شدم. اواسط مهرماه به من اطلاع داده شد که در رشته پزشکی واحد علوم پزشکی ساری پذیرفته شدم. به همین خاطر از دانشگاه سراسری انصراف دادم و در رشته پزشکی ثبت‌نام کردم، اما هفته گذشته به من و چهار نفر دیگر از هم‌کلاسی‌هایم گفته شد اشتباهی رخ داده و ما نمی‌توانیم در این دانشگاه تحصیل کنیم.»

در مورد دانشجویان پسری که مشمول خدمت سربازی هستند موضوع پیچیده‌تر است. برخی از آنها از رشته‌های تحصیلی دیگر انصراف داده‌اند که در دانشگاه آزاد رشته‌های پزشکی بخوانند و اکنون با این بلاتکلیفی دیگر حق تحصیل ندارند و باید به سربازی بروند.

یکی از این معترضان به ایسنا گفته است که دانشگاه آزاد که ابتدا به او گفته در رشته پزشکی پذیرفته شده، امااکنون به او گفته شده که اشتباه رخ داده و می‌تواند در رشته دام‌پزشکی ثبت نام کند.

دانشگاه آزاد شفاف در مورد این اشتباه آگاهی‌رسانی نکرده و آمار دانشجویانی که ثبت‌نام آنها باطل شده، مشخص نیست. ایسنا از قول معترضان نوشته که ۱۲ هزار دانشجو شامل این شرایط ویژه هستند.

حمید اکبری، قائم‌مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت گفته است که حداکثر ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته‌های علوم پزشکی مشخص است و دانشگاه آزاد به دلیل این اشتباه نمی‌تواند سقف این ظرفیت پذیرش را تغییر دهد.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم اعلام کرده است که موضوع مشکلات پیش آمده درخصوص پذیرش داوطلبان در رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد را بررسی می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهزاد

    ن رشته پزشکی و ن هیچ یک از رشته های دانشگاه ...مفتی نمی ارزد .هدف چپاول و غارت پول و تحویل یه مشت ادم بیسواد و بیکار ب جامعه هست.

  • کارو

    به این خواهران و برادران توصیه میکنم جز با هدف مخالفت با سیاست های آموزشی رژیم در این اعتراضات شرکت نکنند و فقط و تنها فقط مشئله را از چشم انداز تجاری سازی و بازاری سازی افسارگسیختۀ تمام شئونات حیات بشری و از آن جمله نظام آموزش عالی ملاحظه کنند، واقعیت این است که دانشگاه آزاد آش چیز سوزی نیست که با راه ندادن شما در آن به شما جفا برود. این به اصطلاح دانشگاه را رژیم تنها با هدف تولید فله ای نیروی کار و ارزان سازی نیروی کار تأسیس کرده است و بیشتر از آنگه یک نهاد آموزشی باشد، نهادی برای کنترل اجتماعی به شمار می آید. تلاشتان را معطوف به گرفتن حقتان کنید، اما فقط برای عقب راندن مسئولان و مقامات و اعتراض به سیاست های تجاری سازی نئولیبرالیسم افسارگسیختۀ نظام، و اصلاً تصور نکنید که از چیز مهمی محروم شده اید. درون آن میله ها جز زندان و حقارت و مجازات و کنترل چیز دیگری انتظارتان را نمی کشد.