ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توییتر توییت‌های تبلیغاتی دولت‌های روسیه و ایران را منتشر کرد

توییتر حدود ۱۰ میلیون توییت افشا کرده که گفته می‌شود بالقوه محصول عملیات‌ حمایتی دولت‌های روسیه و ایران هستند. این موضوع پرتو تازه‌ای بر مقیاس و ماهیت کارزار اطلاعات غلط این دو دولت می‌افکند.

توییتر میلیون‌ها توییت و عکس و ویدئو را شناسایی کرده که به‌گفته این شبکه اجتماعی مبدا آن‌ها روسیه و ایران هستند. هدف از انتشار آن‌ها مداخله در امور کشورهای دیگر و یا جذب افراد به سایت‌های حکومتی است.

عکس از زمانه

توییتر اعلام کرده که ۳۸۴۱ حساب کاربری را شناسایی کرده که با مؤسسه تحقیقات اینترنتی سن‌پترزبورگ روسیه وصل بودند، این مؤسسه یکی از «کارخانه‌های ترول» روسیه است که رابرت مولر، مشاور ویژه آمریکا آن را به دخالت در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده متهم کرد.

«ترول» به افراد یا سازمانی گفته می‌شود که کارکنان آن با رفتار مخرب در فضای وب در پی جلب نظر کاربران، ایجاد تشنج و بیان مطالب تحریک‌آمیز و توهین‌آمیز هستند.

توییتر همچنین ۷۷۰ حساب کاربری را یافته که مبدا آن ایران بوده است.

توییتر در وب‌سایت خود در این‌باره توضیح داده و گفته است: «ما این اطلاعات را با هدف تشویق پژوهش آزاد و بررسی این رفتارها توسط محققان و دانشگاهیان سراسر جهان در اختیار قرار می‌دهیم.»

به‌گفته توییتر، در مجموع، این حساب‌های کاربری بیش از ۱۰ میلیون توییت و ۲ میلیون عکس و ویدیو را به اشتراک گذاشته‌اند.

توییتر پیش از این از وجود توییت‌هایی به‌عنوان محصول کارزارهای اطلاعات غلط خارجی خبر داده بود، اما انتشار این توییت‌ها در روز چهارشنبه به پژوهشگران این امکان را می‌دهد که از سال ۲۰۱۶ آگاهی بیشتری درباره تلاش‌های روسیه و ایران برای نشر اطلاعات غلط کسب کنند.

این افشاگری کمتر از یک ماه قبل از انتخابات کنگره آمریکا صورت می‌گیرد که به‌گفته مقامات بلندپایه اطلاعاتی آمریکا، از هم‌اکنون موضوع شبکه‌های اجتماعی خارجی شده است.

بن نیمو، از مسئولان ارشد بخش تحقیقات قضایی دیجیتال اندیشکده «شورای آتلانتیک» در این‌باره گفت اطلاعیه توییتر نشان می‌دهد که عملیات ایرانی‌ها و روس‌ها ایجاد کارزارهایی به ‌منظور حمایت از دولت‌های کشورهای دیگر در داخل کشور خودشان است اما تلاش‌های صورت‌گرفته در مسکو به «سلاحی تهاجمی» علیه آمریکا گسترش یافته است.

بخش تحقیقات قضایی دیجیتال اندیشکده «شورای آتلانتیک» روز چهارشنبه تحلیلی با جزئیات از داده‌های توییتر منتشر کرد. نیمو بر اساس این تحلیل گفت: «عملیات ایران خام‌دستانه بود. ایران از رسانه‌های اجتماعی برای جذب مردم به سایت‌های پیام‌رسانی طرفدار رژیم استفاده کرده است.»

او افزود: «عملیات روسیه بسیار ماهرانه‌تر بود. کاربران آن‌ها به‌عنوان آمریکایی‌های واقعی علیه هیلاری کلینتون (نامزد ریاست جمهوری از حزب دموکرات و رقیب دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶) وارد می‌شدند و نظر آمریکایی‌ها را تغییر و آن‌ها را در برابر یکدیگر قرار می‌دادند.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور را در مورد تلاش‌های روسیه برای دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا (آبان ۱۳۹۵) را پذیرفت، اما گفت تلاش‌های مسکو تاثیری در نتیجه نهایی انتخابات و پیروزی او نداشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.