ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قول وزیر آموزش و پرورش ایران به مراجع مذهبی: افزایش سهمیه «طلاب» در دانشگاه فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش در حالی برای افزایش سهمیه و استخدام طلاب تلاش می‌کند که معلمان حق‌التدریسی و خرید خدمتی همچنان با منع استخدام روبرو هستند.

چند روز پس از اعتصاب معلمان در ایران، وزیر آموزش و پرورش راهی قم شد تا با «مراجع تقلید» دیدار و گفت‌وگو کند. نتیجه این دیدارها هم تاکید وزیر بر افزایش سهمیه «طلاب» در آموزش و پرورش بود و دستور مراجع تقلید هم «اسلامی کردن آموزش و پرورش».

بر اساس طرح «امین» مبلغان مذهبی در مدارس حضور می‌یابند.

محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی در حالیکه اعتصاب گسترده دو روزه معلمان را نادیده گرفت و واکنشی به خواست‌های معلمان نشان نداد، پنجشنبه ۲۶ مهر به قم رفت تا با مقام‌های مذهبی و مراجع تقلید دیدار کند.

معلمان ایران ۲۲ و ۲۳ مهر در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و خصوصی‌سازی آموزش و پرورش در محل کار تحصن کردند.

در جریان این اعتصاب دو روزه محمدرضا رمضان‌زاده دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، عبدالرضا قنبری و امین عظیمی بازداشت شدند. پیشتر نیز عباس واحدیان و محمدصالح شکری در مشهد و سقز بازداشت شده بودند.

علاوه بر این، معلمان شرکت کننده در اعتصاب هم از سوی حراست آموزش و پرورش و نهادهای امنیتی تهدید شده‌اند. وزیر آموزش و پرورش  که در واکنش به این رخداد و مطالبات معلمان«سکوت» پیشه کرده، برای جلب رضایت مراجع مذهبی راهی قم شد.

او پس از دیدار با سه تن از مراجع مذهبی شیعیان، افزایش سهمیه «طلاب» در دانشگاه فرهنگیان و استخدام آنان در وزارت آموزش و پرورش را از دستاوردهای این سفر و برنامه وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم اعلام کرد.

بطحایی گفت که در صورت موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، ظرفیت پذیرش «طلاب» در دانشگاه فرهنگیان افزایش خواهد یافت.

دانشگاه فرهنگیان در سال جاری ۵۰۰ سهمیه به دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه اختصاص داده است. به گفته وزیر آموزش و پرورش این افراد به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد.

بطحایی در حالی از تلاش برای افزایش سهمیه طلاب در دانشگاه فرهنگیان و استخدام آنان در وزارت آموزش و پرورش خبر داده که خواسته معلمان حق التدریسی و خرید خدمت را به بهانه «افزایش بار مالی»، «کمبود بودجه» و «طرح واگذاری خدمات به بخش خصوصی» نپذیرفته است.

او پیشتر گفته بود که وزارت آموزش و پرورش در سال آینده با کمبود ۷۰ هزار معلم روبرو خواهد شد.

دستور مراجع به وزیر: آموزش و پرورش را «اسلامی» کنید

وزیر آموزش و پرورش استخدام دانش‌آموختگان حوزه‌های علیمه در آموزش و پرورش را بخشی از «همکاری» این وزارتخانه با حوزه‌های علمیه خواند که به دلیل کمبود بودجه «بخشی از آن اجرایی نشده است».

وزارت آموزش و پرورش و حوزه علمیه قم تفاهمنامه همکاری امضاء کرده‌اند. براساس این تفاهمنامه حدود ۱۹ هزار مبلغ مذهبی به منظور آنچه که «پاسخگویی به شبهات» دانش‌آموزان اعلام شده، به مدارس اعزام خواهند شد.

این در حالی است که حدود ۵۰۰۰ مبلغ مذهبی نیز به صورت تمام وقت در مدارس حضور دارند.

«تهیه و تدوین برنامه‌های تربیتی و فرهنگی مدارس»، «تامین نیازهای مذهبی مدارس»، «جذب، آموزش و ابلاغ مبلغان مدارس امین»، «اهتمام برای اقامه نماز جماعت در مدارس» و «بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های موجود برای اجرای طرح تربیتی» از دیگر موارد تفاهمنامه موسوم به «امین» وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه اعلام شده است.

ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید هم از وزیر آموزش و پرورش خواست تا دانش‌آموزان را با «مساجد» و «جلسات مذهبی» بیشتر آشنا کند.

او این اقدام را برای «تربیت اخلاقی» دانش‌آموزان ضروری خواند و گفت این کار دانش‌آموزان را «بیمه» می‌کند.

مکارم شیرازی در ادامه سند ۲۰۳۰ که با مخالفت نمایندگان مجلس و رهبر جمهوری اسلامی از دستور کار وزارت آموزش و پرورش خارج شد را «خیانت در لباس خدمت» دانست که به دنبال انتقال فرهنگ غربی و افزایش آسیب‌های اجتماعی است.

او از وزیر آموزش و پرورش خواست که «مراقب افراد نفوذی» در وزارتخانه باشد.

نوری همدانی و علوی گرگانی دو مرجع تقلید دیگر هم از وزیر آموزش و پرورش خواسته‌اند که «بازشناسی و بازشناساندن اسلام» و «تربیت جوانان در دامن اسلام» را در دستور کار قرار دهند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • غلام

    <> چه ربطی داره نیروهای مسلح به فرهنگیان؟