ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراکسیون زنان: روحانی در انتخاب وزیران اقتصادی زنان را فراموش نکند

دولت هنوز برای معرفی وزیران اقتصادی به تصمیم نرسیده. نام محمد شریعتمداری و فرهاد دژپسند مطرح است.

اکبر رنجبرزاده، عضو هیأت ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری‌های داخلی گفته است که در طی دو روز آینده، رئیس جمهوری اسلامی گزینه‌هایش برای تصدی وزارت اقتصاد و کار را به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کند. اما دولت هنوز در این زمینه به تصمیم نهایی نرسیده است. فراکسیون زنان مجلس در نامه‌ای به روحانی یادآوری کرده که توانایی‌های زنان را در معرفی گزینه‌هایش برای وزیران اقتصادی فراموش نکند.

فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی: روحانی توانایی‌های زنان برای تصدی وزارت‌خانه‌های اقتصادی را فراموش نکند (عکس: آرشیو)

به تدریج مهلت حسن روحانی برای معرفی گزینه‌هایش برای تصدی وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، اقتصاد، تعاون و صنعت معدن و تجارت (صمت) به سر می‌رسد. اکبر رنجبرزاده، عضو هیأت ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۷ مهر به خبرگزاری تسنیم گفته است که دولت بر سر وزیران پیشنهادی هنوز به تصمیم نرسیده، با این‌حال ظاهراً یکی از گزینه‌های «جدی» برای وزارت اقتصاد فرهاد دژپسند است.

دژپسند در دولت هشتم معاونت برنامه‌ریزی اقتصادی وزارت بازرگانی را به عهده داشت. او که در زمینه برنامه‌ریزی اقتصادی تخصص دارد، هم‌اکنون رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری‌ است.

به گفته اکبر رنجبرزاده، روحانی در نظر دارد محمد شریعتمداری را به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کند. در مهر ۹۷، نمایندگان مجلس، شریعتمداری را به دلیل عدم کنترل و مدیریت بازار و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و احتکار کالا، عدم مدیریت صحیح بر تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی، عدم پیشگیری از گران‌فروشی محصول واحدهای صنعتی بزرگ که وابسته به دولت هستند، عدم انجام کامل وظایف قانونی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وجود فساد و رانت در واردات خودرو و ثبت سفارش برای دریافت ارز و عدم نظارت بر صنایع خودروسازی کشور که سبب گران‌فروشی، احتکار خودرو و به هم ریختگی بازار شده استیضاح کردند. ابوالفضل ترابی، نماینده مجلس گفته بود که روحانی قدرت کنار گذاشتن شریعتمداری را ندارد.

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است که روحانی قطعاً تا هفته آینده گزینه‌هایش برای تصدی چهار وزارتخانه اقتصادی را به مجلس معرفی خواهد کرد. ذوالقدر گفته است:

« وزیران معرفی شده باید برنامه‌ای قوی، شفاف و اجرایی داشته باشند تا بتوانیم بحران را پشت سر بگذاریم. ما در شرایط خاصی قرار داریم. وزیران پیشنهادی باید برنامه‌های روشن و قوی داشته باشند تا بتوانیم تورم را کاهش دهیم و شرایط را بهبود بخشیم و ثبات اقتصادی به وجود بیاوریم.»

این نماینده مجلس گفته است که فراکسیون زنان در نامه‌ای به رئیس جمهوری اسلامی از روحانی خواسته که توانایی‌های زنان را فراموش نکند:

«این حق نیمی از جامعه است که از بین آن‌ها وزیری انتخاب شود. آقایان آزمون و خطای خود را پس داده‌اند و حالا نوبت خانم‌هاست که برای وزارت معرفی شوند زیرا آن‌ها نشان داده‌اند که چه مدیران، کارشناسان و اندیشمندان قدرتمندی هستند.»

 در تیر ۹۶ برای نخستین بار بعد از انقلاب ۱۵۷ نماینده مجلس از روحانی خواسته بودند  «در راستای توسعه پایدار که زنان از عاملان این توسعه هستند، از زنان شایسته و توانمند علاوه بر معاونت ریاست جمهوری در سطح وزیر» نیز استفاده کند. روحانی اما گفته بود درباره حضور زنان در کابینه دوازدهم ملاحظاتی وجود دارد.

اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رپیسه مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کرده که با معرفی دو وزیر به مجلس شنبه و یکشنبه هفته آینده جلسه رأی اعتماد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.