ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استعفای عباس آخوندی: دولت قانون را نقض می‌کند، اختلاف دیدگاه داریم

وزیر راه و شهرسازی در متن استعفایش نوشته دولت در ساماندهی امور اقتصادی، پایبندی به قانون و حقوق مالکیت را زیر پاگذاشته است.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران متن استعفای خود را منتشر کرده. او در متن استعفانامه‌اش با انتقاد از دولت دوازدهم نوشته با روشی که دولت برای ساماندهی امور اقتصادی برگزیده هماهنگ نیست.

آخوندی (جلوی تصویر) استعفا داد

متن استعفای آخوندی مربوط به ۱۰شهریورماه، یعنی یکماه و نیم پیش است. دولت هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده. اما آخوندی در نامه‌اش از حسن روحانی، رئیس جمهوری خواسته استعفایش را حداکثر تا آخر مهرماه بپذیرد.

آخوندی در نامه‌اش خطاب به حسن روحانی درباره علت استعفایش نوشته

«پیرو سه بار درخواستی که سال گذشته از محضر جنابعالی (رییس‌جمهوری) داشتم اجازه می‌خواهم از خدمت شما از دولت رخصت بخواهم. به نظر نمی‌رسد در ارتباط با روش بازآفرینی شهری مورد نظر جنابعالی بتوانم کار موثری انجام دهم. همچنین در ارتباط با سیاست دخالت حداکثری دولت در بازار و روش ساماندهی امور اقتصادی به لحاظ شرایط موجود کشور نیز امکان هماهنگی ندارم».

او درباره تفاوت دیدگاه خودش با دولت نیز نوشته:

«سه اصل پایبندی به قانون، احترام به حقوق مالکیت و اقتصاد بازار رقابتی را در هیچ شرایطی نباید زیرپا گذاشت. آنچه که در تدبیر شرایط سخت جدید ناشی از تحریم‌های آمریکا شاهدیم، دقیقا نقض همین سه اصل است.»

۱۵مهرماه امسال خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران اعلام کرد آخوندی پس از اطلاع از قصد دولت برای برکنارکردنش استعفاء داده است. یکم مهرماه نیز خبر تقدیم طرح استیضاح وزیر راه به هیأت رئیسه مجلس با ۵۰ امضا اول مهر منتشر شده بود.

بحران ارزی و اقتصادی پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای (برجام) به افزایش بی‌سابقه بلیط‌های هوایی، افزایش تورم و هزینه‌های حمل و نقل و نهایتاً اعتصاب سراسری رانندگان کامیون، حذف ارز مسافرتی، توقف پروژه‌های عمرانی و … انجامیده است. در ماه‌های گذشته مجلس شورای اسلامی برای واکنش به بحران اقتصادی از طریق طرح سوال و استیضاح وزیران، فشار را بر دولت حسن روحانی افزایش داده است.

عباس آخوندی ۲۲ اسفند ۹۶ همزمان با استیضاح علی ربیعی، وزیر کار وقت در مجلس استیضاح شد اما سرانجام با ١۵٢ رأی مخالف استیضاح، ٩٢ رأی موافق استیضاح، دو رأی ممتنع و یک رأی باطل وزیر راه ماند.

پایگاه خبری- تحلیلی عصر ایران در تحلیلی از آخوندی به عنوان گزینه بالقوه شهرداری تهران نام برده است. با اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گمان می‌رود محمد علی افشانی شهردار تهران به ناچار از سمت خود کناره‌گیری کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • م. سلطان

    دکتر عباس آخوندی بی شک سیاست مداری است که اهل باج دادن نیست. باکی از تهدیدها ندارد و بر آنچه به آن باور دارد ایستادگی می کند. علم را با عمل آمیخته است و این رویه مردان است. هموطنانی که کوچکترین شناختی از ایشان ندارند و کل آگاهیشان منتج شده از اخبار وبلاگ ها و رسانه های مجازی و هر از گاهی نطقی در شبکه های مجازی است باید کمی بیشتر تامل کنند، جو سازی و جهت گیری رسانه ای بسیار فریبکار است. ایکاش ایشان می توانست اهداف و برنامه های خود را با همراهی دولت و به نحو مطلوب به سرانجام برساند، باور کنید اقدامات ایشان تماماً مبتنی بر تئوری های روز جهانی، تجربه و درایت و در چارچوب موازین اسلامی بوده است و مابقی، حرف هایی است که از سوی افراد بی سواد در راس مسندهای مدیریتی زده می شود و جز این نیست. آرزوی پایداری و نامداری برای ایشان داریم.