ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابتکار:‌ درباره تنصیف اموال بعد از ازدواج اظهارنظر نمی‌کنم

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفته مهریه باید بر مبنای قیمت سکه زمان عقد محاسبه شود.

افزایش قیمت سکه، شمار زندانیان مهریه را افزایش داده است

در روزهای گذشته اخبار متعددی درباره تغییر قوانین مهریه منتشر شده و رییس قوه قضاییه ایران هم بخشنامه‌ای برای تسریع در رسیدگی به درخواست تعدیل مهریه از سوی مردان صادر کرده تا به این ترتیب از میزان زندانیان مهریه کاسته شود.

ابتکار همچنین درباره نرخ بیکاری زنان در کشور که براساس آمار روندی افزایشی داشته است، گفته: «نرخ بیکاری زنان تحصیلکرده در برخی استان‌ها بین ۲ تا ۳ برابر مردان است، اما در عین حال در سال‌های ۹۵ و ۹۶ حدود ۶۷ درصد از مشاغل ایجاد شده مربوط به زنان بوده است.»

او با اشاره به اینکه در حال حاضر اشتغال زنان بیشتر در بخش غیررسمی است،‌ گفته: «بخشی از اشتغال زنان را مشاغل خانگی در برگرفته که این آمار هم نرخ رو به رشدی در روستاها داشته است.»

ابتکار درباره وعده‌های روحانی در حوزه زنان که بسیاری از آنها در حد شعار باقی مانده، گفته: «آقای روحانی وعده دادند که ۳۰ درصد از پست‌های دولت خود را به خانم‌ها اختصاص می‌دهند که در این خصوص در حال رصد آمار هستیم. همچنین در سطح استان‌ها و در سطح ملی آمارها نشان می‌دهد انتصاب در وزارتخانه‌ها به میزان قابل توجهی زن بوده‌اند.»

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۸ زن در سمت معاون وزیر و همتراز با این پست هستند،‌ گفته: «باید برای تحقق وعده ۳۰ درصدی رئیس جمهور بیشتر تلاش کنیم، البته بر این باوریم که این وعده به زودی محقق می‌شود.»

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفته مسئولیت‌هایی که زنان در دولت عهده‌دار هستند، تشریفاتی نیست و علاوه بر  سفیر زن، بسیاری از پست‌ها از جمله معاونت استانداری، فرمانداری، بخشداری، شهرداری به خانم‌ها سپرده شده‌اند. همچنین تعداد بسیار زیادی از زنان به مدیرکل استانی منصوب شدند.

وی در خصوص حل مسائل حقوقی زنان گفته: «در بحث‌های حقوقی شورای فقهی و حقوقی وجود دارد که به موضوعات مختلف مطالبات زنان و مشکلات آنها رسیدگی می‌کند. همچنین چندین لایحه در حال آماده‌سازی و تصویب است و شورای نگهبان در حال گذراندن آخرین مراحل تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است و به زودی این لایحه تبدیل به قانون و ابلاغ خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان همچنین گفته امیدوار است لایحه تامین امنیت زنان به زودی در قوه قضائیه تایید شود.

هر دو لایحه مورد اشاره معاون امور زنان سال‌هاست در انتظار تصویب به سر می‌برند.

او درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای فوتبال گفته: «اتفاقات خوبی در حال وقوع است، البته این هدف باید به تدریج و با رعایت همه ابعاد محقق شود. ما نمی خواهیم واکنش‌ها و برخوردهایی نسبت به ورود بانوان به ورزشگاه صورت بگیرد که موضوع بدتر شود.»

چند روز قبل تعدادی از زنان به صورت گزینشی توانستند برای تماشای بازی ایران و بولیوی به ورزشگاه بروند اما این حضور با واکنش دادستان کل کشور روبه‌رو شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.