ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش فشار بر دولت استرالیا برای خروج کودکان پناهجو از اردوگاه نائورو

با برگزاری انتخابات ونتوُرث سیدنی حزب حاکم لیبرال در آستانه از دست دادن اکثریت خود قرار دارد. اکنون نمایندگان مستقل می‌خواهند با دولت درباره خروج کودکان پناهجو از اردوگاه نائرو گفت‌وگو کنند.

در پی برگزاری انتخابات ونتوُرث سیدنی و ناکامی نماینده حزب حاکم، دو نماینده مستقل اعلام کردند که اسکات موریسون، نخست‌وزیر این کشور باید کودکان پناهجو در اردوگاه نائورو، اردوگاه دورافتاده در اقیانوس اطلس را خارج کند، حرکتی که تغییر عمده در سیاست او محسوب می‌شود.

کودکان پناهجو در اردوگاه نائورو

دولت استرالیا سرسختانه به پناهندگانی که با قایق خود را به این کشور می‌رسانند اجازه ورود نمی‌دهد.

انتخابات میان‌دوره‌ای در حوزه انتخاباتی ونتوُرث سیدنی شنبه ۲۰ اکتبر / ۲۸ مهر برگزار شد. رأی‌دهندگان از حزب حاکم لیبرال استقبال نکردند و موریسون در آستانه از دست دادن اکثریت خود در پارلمان قرار گرفته است.

برگزاری این انتخابات میان‌دوره‌ای پس از استعفای مالکوم ترنبل نخست‌وزیر پیشین استرالیا از پارلمان در پی یک جدال درون حزبی برای تصدی سمت رهبری حزب لیبرال صورت گرفت. در این رقابت ترنبل سمت خود را به‌عنوان رهبر حزب لیبرال و نخست‌وزیر استرالیا از دست داد و اسکات موریسون جایگزین او شد.

اگر چه شمارش آرا در ونتورث سیدنی ادامه دارد اما احتمال دارد که موریسون به حمایت پنج عضو مستقل پارلمان متکی شود تا از اکثریت نیفتد. انتخابات بعدی در مه ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد.

کری فلپس از نمایندگان مستقل که در راه پیروزی در انتخابات ونتورث است، گفت: «موریسون باید به توصیه‌های سازمان ملل متحد توجه کند و بلافاصله کودکان پناهجویی را که مدت‌هاست در جزیره کوچک نائورو در اقیانوس آرام به‌سر می‌برند، خارج کند.»

فلپس به اسکای نیوز استرالیا گفت: «اولین کاری که مسئولان باید انجام دهند بیرون آوردن کودکان از نائورو است.»

کتی مک‌گوان، نماینده مستقل دیگر نیز همین سخنان را تکرار کرد.

سازمان ملل و نهادهای مدافع حقوق بشر بارها استرالیا را به‌دلیل نپذیرفتن پناهجویانی که خود را با قایق به این کشور می‌رسانند و انتقال آن‌ها به اردوگاه‌های دورافتاده نائورو و پاپوآ گینه نو، مورد انتقاد قرار داده‌اند.

به‌تازگی توجه این نهادها بر کودکان ساکن اردوگاه نائورو متمرکز شده است؛ این کودکان در خطر جدی آسیب فیزیکی و روانی قرار دارند.

پزشکان بدون مرز در سیدنی به خبرنگاران گفته‌اند دست‌کم ۷۸ پناهجو در این اردوگاه‌ها در آستانه خودکشی قرار دارند، به فکر خودکشی هستند و یا به خودزنی روی آورده‌اند.

سیاست بازداشت پناهجویان در جزایر دورافتاده سیاست سرسختانه دولت محافظه‌کار استرالیاست و به موفقیت آن‌ها در چندین انتخابات کمک کرده است.

فلپس و مک‌گوان در حالی که اسکات موریسون دیدار با نمایندگان مستقل را دنبال می‌کند خواسته‌های خود را مطرح کرده‌اند.

مک‌گوان گفت: « در حالت ایده‌آل، من مایلم که دولت تا پایان دوره‌ی خود، کار را ادامه دهد، اما ما نمایندگان امروز در دیدار با نخست‌وزیر، خزانه‌دار و دیگر وزیران این بحث‌ها را مطرح خواهیم کرد.»

دو نماینده مستقل دیگر حاضر نشدند تا از نخست‌وزیر استرالیا حمایت کنند.

تحلیلگران می‌گویند نتیجه انتخابات ونتوُرث می‌تواند زمان برگزاری انتخابات بعدی را تسریع کند.

کمیسیون انتخابات استرالیا روز دوشنبه ۲۲ اکتبر / ۳۰ مهر اعلام کرد که در حالی‌که هنوز ۳۰۰۰ رأی شمرده نشده کری فلپس، نماینده مستقل با یک‌هزار و ۷۰۰ رأی از کاندیدای حزب لیبراب موریسون پیشی گرفته است.

اسکات موریسون برای به‌دست آوردن رأی یهودیان ۱۶ اکتبر / ۲۴ مهر اعلام کرد که برای به‌رسمیت شناختن بیت‌المقدس (اورشلیم) به‌عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت استرالیا از تل آویو به این شهر آماده است.

در همان روز، صدها نفر در تظاهراتی مقابل پارلمان استرالیا درخواست کردند که دولت سیاست فرستادن پناهجویان به مناطق دورافتاده اقیانوس آرام را متوقف کند.

این راهپیمایی همچنین برای «تمرکز توجه‌ها بر وضعیت بغرنج پناهجویان و پناهندگانی که در نائورو و جزیره مانوس بلاتکلیف مانده‌اند و به طور اخص نیاز به فراهم کردن مسکن و ایمنی برای کودکان و خانواده‌هایشان در استرالیا و هر کشور دیگری که پذیرای آنها باشد» برنامه ریزی شده بود.

بر اساس آمار مرکز پناهحویان هم‌اکنون نزدیک به ۱۱۰۰ نفر در جزیره نائورو نگهداری می‌شوند که ۱۰۲ کودک را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.