ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اطلاعات سپاه هاشم خواستار را بازداشت و در بیمارستان روانی بستری کرد

نیروهای امنیتی این فعال صنفی معلمان در مشهد را در مقابل ورودی باغ شخصی‌اش بازداشت کردند. خانواده او می‌گوید پس از یک روز بی‌خبری معلوم نیست که چرا او را به یک بیمارستان روانی برده‌اند.

نیروهای امنیتی اطلاعات سپاه پاسداران، هاشم خواستار عضو کانون صنفی معلمان مشهد و زندانی سابق زندان وکیل‌آباد مشهد را عصر روز سه‌شنبه یکم آبان بازداشت و به دلایل نامشخصی به بیمارستان روانی «امام رضا»ی مشهد منتقل کرده‌اند. اجازه ملاقات به خانواده او داده نشده است.

هاشم خواستار معلم بازنشسته و عضو کانون صنفی معلمان ایران

هاشم خواستار معلم بازنشسته ۶۵ ساله و عضو کانون صنفی معلمان ایران پس از رویدادهای انتخابات ۸۸ به مدت دو سال بدون یک روز مرخصی زندانی بود و در ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ آزاد شده بود.

یک منبع نزدیک به هاشم خواستار خبر بازداشت او را به هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر داد. او گفت: «هاشم خواستار عصر روز سه‌شنبه در مقابل ورودی باغ شخصی خود توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت شده است. خانواده آقای خواستار پس از پیگیری‌های مکرر از نهادهای امنیتی و یک روز بی‌خبری از ایشان امروز طی تماس تلفنی مطلع شدند که ایشان توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت شده و به دلایل نامشخصی به بیمارستان روانی مشهد منتقل شده‌اند. پس از مراجعه به بیمارستان نیروهای امنیتی اجازه ملاقات با ایشان را به خانواده وی نداده‌اند.»

این منبع آگاه افزوده است که هاشم خواستار سابقه هیچ بیماری و مشکی روانی نداشته‌اند و در زمان بازداشت، خودروی او نیز با تمام وسایل بدون قفل شدن در مقابل درب باغ رها شده بود که نشان‌دهنده شرایط خاص او در زمان بازداشت است.

به گفته او بی‌خبری از وضعیت و دلایل بازداشت هاشم خواستار موجب نگرانی خانواده و وضعیت بد روحی همسر او شده است.

صدیقه ملکی، همسر هاشم خواستار گفته است: «همسرم را اطلاعات سپاه را بازداشت کرده و بدون هیچ توضیحی ایشان را از سه شنبه در بند بیماران ممنوع‌الملاقات بیمارستان روانپزشکی ابن سینا مشهد که مخصوص اختلالات و ناهنجاری‌های روانی است بستری کرده‌اند.»

کانال تلگرام کانال صنفی معلمان نیز به‌نقل از صدیقه مالکی‌ آورده است: «او در بخش بیمارستان خاص ممنوع‌الملاقات است. اجازه ملاقات ندادند و من نگرانم. ایشان صحیح و سالم بود و از دفترچه بیمه او مشخص است که سال به سال به دکتر نرفته بودند.»

تلفن همراه هاشم خواستار در هنگام بازداشت خاموش بوده و خودروی او نیز در کنار باغ بیرون مشهد پیدا شد‎ه است.

جواد لعل‌محمدی، فعال صنفی معلمان در این‌باره به کمپین حقوق بشر در ایران گفت هاشم خواستار هیچ گونه سابقه بیماری روحی و روانی نداشته و نهادهای امنیتی - قضایی از پاسخگویی به خانواده درباره دلیل انتقال او خودداری می‌کنند.

لعل‌محمدی گفت: «این‌که چه اتفاقی افتاده که ایشان در بیمارستان روانی و آن هم بخش بیماران حاد بستری شده مشخص نیست و مسئولان پاسخی ندادند، آیا خواستند اعتراف بگیرند یا ضرب و شتمی اتفاق افتاده، هر گونه اعتراف احتمالی در این وضعیت مخدوش است اما چیزی که ما را نگران کرده این است که نکند گروهی راه بیفتند برای ترساندن مخالفان و بعداً هم مثل قتل‌های زنجیره‌ای دهه هفتاد بگویند کار نیروهای خودسر بوده و این‌ها در کنار قتل فجیع آقای فرشید هکی و بازداشت‌های مکرر فعالان صنفی خیلی نگران‌کننده است.»

مرگ فرشید هکی چهارشنبه ۲۵ مهر رخ داد و خبر آن در روز یکشنبه ۲۹ مهر منتشر شد. جسد سوخته شده او در نزدیکی منزلش در محله فیض تهران پیدا شده بود. با انتشار خبر مرگ هکی، براساس پیشینه نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی این گمانه زده شد که او به‌دست نیروهای امنیتی و اطلاعاتی حکومت کشته شده است.

هاشم خواستار در مطلب اخیری که منتشر کرده بود ضمن دفاع از معلمان زندانی و اعتصاب سراسری معلمان ایران از «استبداد دینی» انتقاد کرده و نوشته بود: «در حکومت‌های آزاد و دموکراتیک، ملت‌ها در یک انتخابات آزاد افرادی را برای ریاست جمهوری و مجلس و شورای شهر و روستا و... انتخاب می‌کنند که آن فرد یا افراد منافع ملت را به منافع شخصی ترجیح دهند در حالی که در جمهوری اسلامی حتی یک نفر نداریم که منافع ملت را به منافع شخصی خود ترجیح دهد و در نتیجه کشور از تمام جهات به روز سیاه افتاده و ملت در فقر و فلاکت به‌سر می‌برد. رانت و دزدی و اختلاس محصول استبداد دینی آقایان خمینی و خامنه‌ای است.»

معلمان ایران با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران ۲۲ و ۲۳ مهر ماه سال جاری به دلیل عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، اعمال نشدن رتبه‌بندی برای معلمان، عدم افزایش دستمزد معلمان و تاراج صندوق ذخیره فرهنگیان دست به اعتصاب و تحصن سراسری زدند.

محمد حبیبی، محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، روح‌الله مردانی، علی‌اکبر باغبانی، بختیار عارفی، محمد ثانی، عباس واحدیان، محمدصالح شکری و محمدرضا رمضان‌زاده از دیگر فعالان صنفی معلمان نیز به زندان و یا تبعید محکوم شده‌اند.

هاشم خواستار که پیش از انقلاب ایران از فعالان دانشجویی بود و در اعتصابات دانشجویی دانشگاه ارومیه شرکت داشت، در مهرماه سال ۱۳۸۳ نیز در رابطه با اعتصابات معلمان بازداشت و به دوسال حبس محکوم شد. او همچنین در ۳۱ تیرماه سال جاری در جریان تجمع سکوت معلمان به همراه شماری از معلمان بازداشت شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فراخوان خانم مالکی برای پرسش از دادستان و مسئولان بیمارستان

    لطفا برای پرسش از مسئولان «بیمارستان ابن سینا» درباره دلیل همکاری غیر قانونی آن ها با نهادهای امنیتی کاری با شماره ها و آدرس زیر تماس بگیرید این بیمارستان در انتهای خیابان «حرعاملی» مشهد، جنب «نقلیه آستان قدس» است. شماره تلفن های این مرکز درمانی: ۳۷۱۱۲۷۰۱، ۳۷۱۱۲۷۰۲، ۳۷۱۱۲۷۰۳ ، ۳۷۱۱۲۷۰۴ است. درتماس با مسئولان این بیمارستان ابتدا در باره علت بستری هاشم خواستار بدون مجوز خود و نزدیکانش سوال کنید. و در تماس با دادستانی واقع در خیابان کوهسنگی میدان الندشت در باره علت دستور و انتقال هاشم خواستار از دفتر دادستان پاسخ بخواهید. صدیقه مالکی فرد

  • فراخوان خانم مالکی برای پرسش از دادستان و مسئولان بیمارستان

    ▪️قرارملاقات برای ساعت سه و نیم بعداز ظهر تنظیم شده بود و به بیمارستان رسیدیم به راهنمائی حراست بیمارستان در گوشه ای مستقر شدیم و در همین هنگام تلفن پسرم زنگ خورد و مأمورین اطلاعات فقط اجازه ملاقات به من و یک فرزندم را دادند . در ساعت پنج اداره اطلاعات به صورت رسمی و قانونی مسئولیت اقای خواستار را عهده دار شد و نهایتا لحظه ملاقات رسید . در همان ابتدا متوجه شدم که ایشان به دلیل عدم توجه به خواسته اش مبنی بر دیدن من دست به اعتصاب غذا زده است . در پی گفتگوبا آقای خواستار متوجه شدم که در صبح روز بازداشت گویا عده ای لباس شخصی در حدود باغ شخصی که خارج از محدوده شهری و دور از چشم اغیار است با یک دستگاه آمبولانس مستقر شده و به محض رسیدن ایشان او را بازداشت و به بیمارستان روانپزشکی ابن سینا منتقل می کنند . بعد از تحویل همسرم به بخش حاد مردان گویا به او آمپولی تزریق کرده و خونگیری می کنند و در همین هنگام یکی از مریض ها که گویا تعادل روانی نداشته است گلوی آقای خواستار را می چسبد و نهایتا پرستارها مریض را جدا می کنند . ▪️با همه ی این تفاصیل و ملاقات ایشان و صحت و سلامت نسبی و ظاهری آقای خواستار هنوز یک سوال جدی از آقای دادستان و رئیس بیمارستان باقی است و این سوال مکررا" توسط همکاران و فعالین صنفی و سیاسی و مدنی لحظه به لحظه مطرح شده و اوج می گیرد ۱-چرا رئیس بیمارستان فردی را که در صحت وسلامت کامل است در بخش حاد بیماران روانی بستری کرده است؟! ۲-بر اساس کدام قانون و تشخیص دادستان چنین دستوری را صادر کرده است؟!

  • فراخوان خانم مالکی برای پرسش از دادستان و مسئولان بیمارستان ابن سینا مشهد

    فراخوان خانم مالکی برای پرسش از دادستان و مسئولان بیمارستان ابن سینا مشهد در باره علت بستری کردن سید هاشم خواستار ▪️در این سه روز بازداشت نابهنگام سید هاشم خواستار ، به قدر طاقت خشم خودم را فرو خوردم و با دلواپسی عمیق از وضعیت جسمی و روحی همسرم ، بالاخره امروز با همراهی دو نفر از فعالین صنفی و حضور در دادگاه انقلاب و صحبت با معاون دادستان توانستم فرصتی کوتاه ملاقات بگیرم و او را در بیمارستان روانپزشکی ابن سینای مشهد ملاقات کنم . ▪️صبح بود که به دادسرای انقلاب رفتیم و در صحبت با معاون دادستان جریان بازداشت آقای خواستار و علت انتقال او را به بیمارستان روانپزشکی ابن سینا و نگهداری او در بخش حاد مردان را جویا شدیم . آقای سلطانی گفتند ما دستور بازداشت نداده ایم و در هماهنگی با معاون دیگر دادستان ایشان هم منکر دستور برای بازداشت آقای خواستار شدند . استعلام دفتر دادستانی از اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه ونیروی انتظامی هم بی نتیجه ماند و آنها هم بار بازداشت همسرم را از دوش خودشان مرتفع کردند و آن چه در ذهن من و همراهانم ارتفاع می گرفت سوالات مکرر و بی پاسخ بود . ▪️نهایتا از معاون دادستان خواستیم که از مسئولین بیمارستان که در روز گذشته اقرار می کردند که آقای خواستار با همراهی مأموران اطلاعاتی بستری شده است استعلام بگیرند و مرجع این دستور را پیگیری کنند . نهایتا فتح بابی شد و گویا دستور توسط شخص دادستان صادر شده بود . ▪️قرار ملاقاتی مهیا شد و دل ما لحظه به لحظه سبکتر می شد و هر لحظه فکر می کردم که این همه انحراف و اعوجاج و دستور از کرسی حشمت و جلال به خاطر چه باید باشد ؟ چرا باید #دادستان یک استان دستور انتقال یک معلم بازنشسته را که در صحت و سلامت کامل به سر می برد و در سالهای گذشته حتی یک قرص به دهان نگذاشته است را به بیمارستان روانپزشکی صادر کند ؟ مگر هر کس در این کشور نهال نقد را آبیاری کند و در پی سلامت میهن و پالایش فرهنگ و شکستن طلسم غلامی حرف و سخنی بگوید باید به اختلال روان متهم شود وگرفتار سنگین دلان باشد ؟

  • بابک

    گزارش مژگان صحت ندارد! به گزارش دویچه وله: همسر هاشم خواستار، فعال صنفی معلمان در یک فایل صوتی گفته که آقای خواستار توسط اطلاعات سپاه ربوده و به بیمارستان روانی منتقل شده است. پیشتر در شبکه‌های اجتماعی خبر گم شدن این فعال مدنی منتشر شده بود. هاشم خواستار معلم بازنشسته و عضو انجمن صنفی معلمان در مشهد ظاهرا توسط اطلاعات سپاه ربوده و در بیمارستان روانی بستری شده است. این در حالی است که همسر او تاکید کرده که آقای خواستار سابقه هیچگونه بیماری نداشته و "سال به سال دکتر هم نرفته است." در یک فایل صوتی که از همسر هاشم خواستار در شبکه‌های اجتماعی از جمله کانال شهروندیار منتشر شده، او می‌گوید وقتی برای پیگیری ناپدید شدن آقای خواستار به دادسرای انقلاب مراجعه می‌کند به او گفته می‌شود که ممکن است همسرش متهم باشد و به دادگاه آورده شود.

  • مژگان

    صلابت و اصالت زبان "هاشم خواستار" اتفاقا آن کیفیت و خصوصیتی است که گفتار و رفتار وی را چنین محبوب و سرمشق عموم قاطبهء مردم کرده است. شاید بتوان ادعا کرد که تمامی گفتمان هاشم خواستار, بازتابی از و بر اساس فهمیدن مطالبات مردم ایران و گوش دادن به ما مردم ایران می باشد. در سوی دیگر قضیه, ۱۸۰ درجه اونورتر و در طرف مقابل, حکمرانان کنونی قرار دارند که به نظر می رسد با وجود تمامی فن آوریهای شنودی که در تصرف دارند, از شنیدن و فهمیدن حرفهای عادی مردم ایران عاجزند. اندر باب چنین زبان نفهمی های قدرتمندان بس می توان نوشت: در مورد اینکه آیا این نفهمیِ قدرتمندان امری طبقاتی و یا معرفتی می باشد , مدیدی است که بحث های گوناگون جاری است. آنچه با اطمینان میتوان اظهار داشت این است که این ناشنوایی صفتی مشترک در میان تمامی حاکمان است. نفهمیدن زبان ملت همواره یکی از دلایل شورش ها, قیام ها و انقلابات بوده است. در رژیم قبلی حکمران به تلویزیون آمد و اظهار اینکه: "من صدای ملت را شنیدم". "مرگ بر شاه" عکس العمل مردم ایران بود به این نوع شنیدن سلطنتی. اکنون نیز ۱۱ ماه است که مردم گفته اند: "اصلاح طلب, اصولگرا, دیگه تمومه ماجرا!" اما مثل اینکه دو زاری برادران و خواهران (خصوصا خواهران و برادران گمراه سایبر بسیج) هنوز نیفتاده. انشاالله گربه است!

  • مژگان

    گزارشی کوتاه از صدیقه مالکی فرد از وضعیت همسرش هاشم خواستار "سلام امروز ۹۷/۸/۳ برای گرفتن اجازه ملاقات با همسرم آقای سید هاشم خواستار دربیمارستان ابن سینا در مشهد به دادسرای انقلاب رفتم برای بازداشت ایشان هیچ پرونده ای وجود نداشت رفتم خدمت معاون دادستان جریان بازداشت همسرم را گفتم ایشان گفتند مادستور بازداشت ندادیم با معاون دیگر دادستان صحبت کردند ایشان هم گفتند ما هم دستور بازداشت ندادیم از اطلاعات و اطلاعات سپاه ونیروی انتظامی سوال کردند آنها هم منکر بازداشت شدند. گفتم فرض کنیم هیج کس دستور بازداشت نداده ولی بیمارستان آزما خواسته از دادسرای انقلاب دستور ملاقات بگیریم حالا شما اجازه بدید ما با ایشان ملاقات کنیم همآهنگ کردند ساعت ۵ بعداز ظهر با ایشان ملاقات کردیم حالشون خوب بود. مثل اینکه اورژانس اجتماعی ایشان را از جلوی باغ گرفته و مستقیم به بیمارستان ابن سینا برده. دربیمارستان ازایشان خون گرفتند و یک آمپول به ایشان زدند ویکی ازمریضها هم آمده گلوشون را گرفته که پرستارها مریض مجنون را ازایشان جداکردند..... ازآنجاییکه بیمارستان روانی خطری برای تهدید جان همسرم هست امیدوارم هرچه زودتر موجبات آزادی ایشان فرآهم شود."

  • صدیق

    هموطن! مجید! اینگونه با خطاب قرار دادن معلم دردمندمان، هــاشــم خــواستـــــار، که به معنی خطاب قرار دادن دهها میلیون ایرانی است، نمک به زخم مردم نپاشید! مردم ایران مردمانی نجیبند، اینگونه ترور و کشتن مردم ایران به بهانه تأمین امنیت برای مشتی دزد و جنایت‌پیشه تا دمی بیشتر در قدرت بمانند، دلیلی منطقی و قانونی ندارد. مطابق همان قوانین نیم بند خودتان هم حق نداشتید هاشم خواستار را بدون خبر و مجوز قانونی بدزدید و مشخص نیست چه بلایی به سر آن دلسوز مردم آورده‌اید که اجازه ملاقات خانواده‌اش را نمی‌دهید. ما مردم ایران از توحش شاگردان نواب صفوی هرگز انتظار فرانسه و سوئیس را نداشته و نداریم، آن کشورها ارزانی فرزندانتان باد، چون آنها با تحجر و توحشی که در ایران به پا کرده‌اید خو نگرفته و آزرده خاطر می‌شوند. ما انتظار حداقل رفتار انسانی از شما داریم. انتظار داریم تا فرشید هکی را مقابل خانه‌اش ترور نکنید، انتظار داریم شریف باجور را در حالیکه مشغول خاموش کردن آتش جنگلهاست ترور نکنید، انتظار داریم پولهایمان را ندزدید (دستکم بانکها امن باشند)، انتظار داریم با تغییر قیمت دلار لُختمان نکنید، انتظار داریم در کشورمان حداقل آزادی فردی و اجتماعی و اقتصادی را داشته باشیم، انتظار زندگی شرافتمندانه و کار داریم. انتظار نداریم با گلوله عزیزان کولبرمان را ترور کنید. انتظار نداریم با نام خدا و پیغمبر شنیع تر اعمال را از شما ببینیم. باز برایتان بنویسم؟ مگر امثال هاشم‌ها غیر از خواسته‌های فوق چیز دیگری گفته‌اند؟ مگر کشور ما با قانون جنگل اداره می‌شود (به این بهانه که سوئیس نیست!)، پس اگر چنین است شما اذعان می‌کنید که رهبرتان حیوان درنده است که شهروندانش را ترور می‌کند. ما مردم ایران تفکر شما را که بر اساس ترور و جنایت است قبول نداریم، رهبری خامنه‌ای نامشروع است. کنار بروید و قدرت را به منتخب مردم بدهید. کنار بروید و کشور و مردم ایران را بیش از این به سمت نابودی سوق ندهید.

  • majid

    تا زمانی که دیکتاتوری بین المللی وجود دارد امید به رفع استبداد داخلی و رفع جو امنیتی غیر ممکن است. نهایت دموکراسی ممکن همراه با امنیت جانی شهروندان در منطقه خاورمیانه همین جمهوری اسلامی می باشد. صحبتهای آقای خواستار بوی اصلاح نمی دهد بوی تقابل می دهد در زمان وجود جو روانی و با سخنان خشن و بی پروا به سمت دموکراسی که چه عرض کنم به سمت لیبی شدن نرویم خوب است. می دانید چرا وجود شورای نگهبان الزامیست؟ برای مثال : چون شبکه مثل ایران اینترنشنال سالانه 250 میلیون دلار از عربستان بودجه دریافت می کند؟ هدف تاثیر بر افکار مردم ایران برای ایجاد تقابل با حکومت در جهت تضعیف حکومت مرکزی. بدون امنیت ، دموکراسی به هیچ کار نمی آید و باعث هیچ پیشرفتی نمی شود. هر کس امروز در ایران فریاد اعتصاب و تجمع سر دهد پیاده نظام ترامپ می باشد حرف آخر با آقای خواستار: اینجا ایران است در خاورمیانه دور تا دور ما آشوب است اینجا سوئد و سوئیس و لهستان نیست امروز کشورهای ابر قدرت و ثروتمند دنیا در حال هزینه میلیاردها دلار برای نابودی ایران و از بین بردن امنیت ملی ایران هستند.

  • توفان تویتری در حمایت از هاشم خواستار

    توفان تویتری در حمایت از هاشم خواستار چهارشنبه ۲ و پنجشنبه ۳ آبان ساعت ۲۱۰۰ به وقت ایران

  • ناشناس

    قرار بود مارکسیستها هم ازاد باشند پس چی شد ؟؟؟؟

  • اشکان

    خامنه‌ای حتی به هاشم خواستار هم رحم نکرد. زندانی دردکشیده‌ای که سالها در سیاه‌چاله‌های خامنه‌ای به جرم گفتن کلام حق زندانی بود. امروز ما همگی نگران استاد هاشم خواستار، معلم فداکارمان هستیم. ما شاگردان هاشم خواستار به مستبد پیر خامنه‌ای جنایتکار اخطار می‌کنیم که مسئولیت سلامتی هاشم خواستار با توست. هر اتفاقی برای معلم دردمندمان پیش بیاید، شخص خامنه‌ای مسبب و مسئول مستقیم آن است.